Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 8043 besök totalt |
Porsche 944 TURBO S bromsok sitter mer på vilka porschar...?
Just så som topic lyder... På vilka mer porschar eller bilar finner man dessa ok...? Just på mina är Porschetexten gjuten i godset men det kanske finns andra ok som har samma mått på kolvarna och samma dammskydd/packningar som dessa...? För det är just dammskydden jag är på jakt efter till de. Porsche säljer ju bara satser med kolvar och dammskydd... Men det är inte ett alternativ. Så jagar på alternativa ställen men 944 Turbo S är la inte ngn vanlig historia om jag förstått rätt... _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||
|
||
Som sagt, Brembo-oken från Pug 406 Coupé (+607 V6) som jag har är väldigt lika.
Det står väl Brembo på baksidan av dina oxå? Men beläggen är olika så tex en rep-sats (om det är den du är ute efter) behöver ju inte passa. Brembos "sport-kit" http://hp.brembo.com/brandlist.asp är oxå nåt liknande. Om du får tag i ett Brembo-nummer på dina ok (för det är väl Brembo som gör dem, eller är jag ute o cyklar?) så kan du söka på det på den siten oxå. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Audi-Porsche RS2, Porsche 964 RS, 965 (964 Turbo), 944 turbo med M030 paket, 928 s4, vissa 993:or.
Det är ju som sagt ett Brembook så det finns säkert fler bilar. Har du någon lokal firma som enbart sysslar med bromsar så kan de säkert skaka fram lösa dammskydd om du har ett med dig av varje storlek. _________________ /Mathias |
||
m030 oken på 968 är andra ok _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||
Hej!
För RS,964 turbo 3,3 och 3,6: Fram: Kolvdiameter = 44+36mm Skivdiameter = 322 mm Skivtjocklek = 32 mm För RS,(964 turbo 3,3 och 3,6) Bak: Kolvdiameter = 34+30mm Skivdiameter = 299 mm Skivtjocklek = 24 mm (28mm) Mvh Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||
Tack pöjkar! Mycket nyttig och bra info! =))) Mina kolvar är mycket riktigt 36 o 44'a... Några nummer på oken hittar jag inte direkt. Förutom de nummer på halvorna av oken då... 20.4565.00 samt 20.4564.00. Sen står det 88 på båda halvorna och en liten 2'a i närheten av 88.
Man misstänker ju lite lätt att 88 är året... Ska ringa mekonomen nu och kolla vad de säger. Men all info jag fått av er ska jag nog kunna hitta något! Återkommer hur det går för mig. _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||
Gaaaaaargh! blir tokig... Mekonomen hittar inget i sina listor nu. Men fick nummret till de som de beställer av, Malmö Bromsservice. RIngde dit och fick prata med någon jävla sprätt där som förmodligen är den otrevligaste prick som vandrar på guds gröna jord. Totalvägra hjälpa mig då de är grossist och bara säljer till ÅF. Han gjorde det inte ens på ett fint sätt utan spotta och fräste...
Har ringt lite andra ställen men måste då ha mer info. Registreringsnummer på någon av de ovanstående modellerna skulle underlätta STORT. Helst från en Turbo S -88 men ngn av de andra går osså bra. Även årsmodeller på de bilar ni nämnt ovan samt motorstorlek. Vill ni inte skylta med regnr här går det bra att PM'a mig eller maila på neo@irry.com Tack igen! _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||
_________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||
Leta upp sign "Dan Hovang" här i forumet. Han kör Turbo S. Han kan säker hjälpa dig med regnummer. Han har samma bromsbelägg som min 993 carrera -94, dock ser oken olika ut (mina är släta). _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||
Jag har ringt till mer än 50 företag utan resutlat... Har pratat med Brembo Scandinavia med någon dansk utan resultat... Ser mörkt ut. =((( Fattar inte att det ska vara så svårt att få tag på! Undrar hur det är att köra utan dammskydd?
Verkar som sagt omöjligt att uppbringa lösa dammskydd till dessa ok. =(( _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||
Mjo... men inte detta =( _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||
Ta med ett gummiskydd till en vulkfirma och hör vad dom ska ha för att tillverka sådana!?...
Borde ju gå lätt att sälja en större mängd till ex Sandén mfl. Och däregenom finansiera det hela. A)(L _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||
En inte helt dum idé! Ska se om jag har ngn lycka med det. Återkommer isåf! _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 8043 besök totalt |