Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1483 besök totalt |
Ljuddämpare till TURBObil med mittmotor?
Hej alla glada rejsianer! På min Super mini sitter motorn mittmonterad och avgassystemet blir således ganska kort <2m, bilen är turboladdad och frågan är vad för ljuddämp man kan ha? jag tänker sätta den på tvären (Typ som volvo 240) och bilen skall gå på gatan, dämpen får gärna låta lite ![]() Ngn som har ett tips på ngn bra dämpare? _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||||
|
||||||
Jag kör dubbla 2.5 tums raka-rör dämpare. De är av S-modell. 300 mm långa.
Det funkar klockrent, låter inte mycket alls på tomgång/låga laster/farter. Men trycker man på och låter de där 300 hästarna andas fritt ylar det på något fruktansvärt. De funka för mig iaf, billiga också. kaliten på grejjena var väll sådär, just den korta 2.5 tums S böjen va inte riktigt snyggt gjord. Det var bättre kvalite på de andra dämparmodellerna. _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
||||||
Jo dessa är ju steget över Simons, finns det olika sorter? eller är det raktigenomtyp endast? Vem mer än Persåker har dessa dämpare? Helst i Stockholm ![]()
Det kommer snart........................ Det har hänt mycket men jag har varit dålig på att uppdatera. ![]() _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||||
Duger älvsjö? ![]() http://www.nitroz.se/apple/ _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||
Jag var hos turbocenter idag och inhandlade 1st slimlong 2,5" dämp till mitt bygge vi får se hur den funkar ![]() _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||||
Mats säljer inte några delar alls längre, utan har nog låst in sig i bromsrummet eller motorverkstan ![]() Jag träffade honom för ett par veckor sen och då hade han ringar under ögonen ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Verkar vara så med bromsrävarna........................... Sjukt mycket att göra om man är duktig, men det är bra att proffsen håller sig till vad de är bäst på. _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1483 besök totalt |