Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 3533 besök totalt |
Re: NASCAR Nextel Cup
När man har sett Tonys #20.....har man svårt att ha några andra idoler. Tyvärr utanför Chasen och när man sett några kompletta lopp...i direktsändning....så är det svårt att få någon fartkännsla i annan motorsport.. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
När jag var i usa så blev det lite kikande på nascar (på tv då) eftersom dom sänder motorsport dygnet runt där. När dom körde svänga bana var det faktiskt riktigt underhållande. Tidskvalet var helt sjukt, dom körde som galningar. Väldigt kul att se på, lite ställ ut ur kurvorna är alltid skoj att se
![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Re: NASCAR Nextel Cup
Håller med ![]() Har sett alla race i år antingen LIVE eller repris i sin helhet på Viasat Sport 3. Min personliga uppfattning är att TV-productionen som FOX / NBC har spöar den som Formel 1 erbjuder med hästlängder. och inte lär det bli sämre nästa år när ESPN / ABC gör comeback |
||||||
Tänker du på tråden om Indy 500? ![]() ![]() Men jag måste säga att jag inte följer NASCAR nåt speciellt. Häftig racing, javisst, men lite enahanda, speciellt "restriktorrejsen"... ![]() Däremot håller jag med om att TV-produktionen är helt outstanding. ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Tack...då slipper jag ju se racet i kväll........... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Ja, loppet gick direkt i natt med repris 11:00 i sin helhet på söndagen ![]() |
||||||
Vi kan ju vara lit försiktiga att tala om resultaten. Det är ju inte alla som är nycktra klockan ett på lördagsnatten....så man kan se fem timmar nascar. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Annars brukar regeln vara på andra forum att om man ska se reprisen vid ett senare tillfälle så undviker man helt enkelt tråden som handlar om loppet / serien tills man sett reprisen. Men så kanske det inte är på Rejsa ![]() Tänkte om ni ville diskutera loppen, de var just därför jag startade tråden och då är resultatet ganska avgörande. |
||||||
Du har rätt. Blev lite överraskad...tråden är ju ganska ny. Jag får låta bli att titta.. ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Även här på rejsa så brukar vi skriva ut resultaten, herregud vi lever i värld av snabba nyheter och om man inte "vill" veta så får man väl undvika sådana trådar som handlar om just den tävlingen eller klassen. Men god ton säger iofs att man inte skriver ut resultaten i Rubrikerna så att det inte går att undgå. men det gjorde du ju inte så helt ok tycker iaf jag. ![]() För övrigt är Tony Stewart och Jeff Gordon ![]() |
||||||
Ja, det ska bli kul att följa, en stor vinst för NASCAR med Montoya ![]() Montoya har för övrigt startat sin stock-car karriär i starterna med ett ARCA RE/MAX race på Talladega förra helgen. Han började med att ta ledningen direkt i starten, halkade sedan ned till en 7e plats under loppet. Sedan blev han tyvärr indragen i en smäll och fick en bil i vänstra dörren. Fick sitta i depå ett tag och tappade ned till runt 30e plats. Montoya draftade sedan upp genom fältet till en 3e plats när loppet avbröts pga mörker. Han sa efteråt att det var bland det roligaste han någonsin gjort ![]() I helgens ARCA RE/MAX race på Iowa Speedway har Juan kvalat in på en 3e plats, loppet går ikväll Svensk tid. |
||||||
va grymt de måste va med regnkörning i nascar...speciellt när dom kör på kurvbana..på road amerika i det här fallet
|
||||||
NASCAR på oval har jag lite svårt att känna så mycket för, främst eftersom jag aldrig testat oavlkörnig själv och då blir det lite svårt med referensena (det ser ju inte uta tt gå så fprt ju).
På vanlig räserbana är det lite annorlunda. När man ser ett pärlband på 50+ bilar orma sig fram i hög hastighet längs en bana som man själv kunde se sig kämpandes på så är iaf i mina ögon bilderna maffigare. Det verkar som de sätter bilarna ganska mjukt och vikten på dem syns med blotta ögat. ![]() Sakta går det iaf inte. Hmm, 50 (eller max banlicens) NASCARbilar runt Anderstorp/Mantorp (eller är det detta som är målet för Camaro Cup?)? Undrar när de börjar med stadslopp(då kanske det blir scener som i Macau i helgen, propp i röret sas)... ![]() |
||||||
På de sändingarna från Viasat Sport jag har sett så är det inget problem med fartkänslan i ovalloppen. När de har kamera och ljudupptagning på en stolpe precis bredvid banan och hela fältet kommer dånande förbi i 300+ på tre led, då är det grym fartkänsla. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 3533 besök totalt |