Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3041 besök totalt |
Färgval på racebil!?!
Står mellan två färger i nuläget: Honda NSX Long beach blue pearl -B510P 02'-03' samt Opel Carabo green metallic -L389 02'-03' Bild på bil med den Honda kulören: ![]() Har inte lyckats hitta någon bild på någon bil med den gröna Opel kulören, så om någon hittar den så får ni gärna posta den här. MVH |
||||
Det gäller en annan bil ![]() och den ska synas mycket, sticka ut från mängden. |
||||
Den blåa finns det rätt många racebilar i sverige som har redan...... typ den nedan och den är ball ...
så jag röstar för den gröna fastän jag inte sett den..... för grönt är rätt ovanligt och så kommer den stå ut mer då..... bild på snygg bmw ![]() |
||||
Ja den gröna kan nog vara riktigt galen ![]() Figgz har tagit på sig att försöka hjälpa till att leta efter bilder på den genom Opelforumet där han ju är ganska aktiv. Vi var och kollade genom färgkartor hos färghandlaren idag och hittade då tre färger som vi fastnade för, en av färgerna fick vi genom Opelhandlarens hjälp se på en bil här i stan ikväll, så den gick bort -den var inte skarp nog ![]() |
||||
|
||||
Jag säger knallgul eller explosivt röd alternativt polkagrisrandig.
Rosalila sticker också ut från mängden... annars kan ni väl göra något"BMW art car" liknande av den? psykedeliska Vasarely-hästar eller mondrian-fyrkanter i rött, gult, blått och vitt med svarta streck emellan eller nåt? typ såhär: ![]() _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
Ja någon rosa-lila metallic funderar vi också på, men hittade ingen schysst som var skarp nog hehe |
||||
Grön-lila metallic? ![]() ![]() ![]() |
||||
Jag röstar på grön griffeltavlefärg. Så kan man måla lite utstickande grejjer och dessutom variera dessa mellan rejsen... Kan bli en följetong om man är skicklig:
- Undrar vad ... har hittat på med sin bil den här helgen? _________________ Rickard Olsson |
||||
Genomskinlig är väl annars ganska ovanligt? Vore kul att se motorrummet när bilen svischar förbi på målrakan, eller varför inte förarens fotarbete vid kurvtagning?
Fast det kanske är dumt eftersom konkurrenterna lätt kan se när föraren börjar fundera på att bromsa osv... Satsa på grönt istället. Flake är bra... Blanda 1dl flake per 1L färg så ser man att det är flake i färgen... ![]() |
||||
trodde att du skulle tipsa om en mer.... gyllene... kulör... ![]() _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
Köp en burk Heineken, ta av "flärpen" och gå till färghandlaren. Säg att du söker denna färg, brorsan hade en bil i den färgen och den missade ingen, kan nog fixa bilder på bilen ikväll efter jobbet. Skitsnygg metallic.
|
||||
![]() |
||||
Där har vi den! Hehehe ![]() |
||||
Det där är ju en Bertone Carabo från 1968, som för övrigt Gasolini från Italien kör i Flåklypa Grand Prix ![]() ![]() originalet med den gröna färgen http://dhost.info/thesupercars/super _________________ Mulle Jäderlund |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3041 besök totalt |