|
Herr V
Lund
Här sen Nov 2005

19 Nov 2006 16:39
ja det var ju värt att hålla sig uppe till, grattis andy och tråkigt för rickard att han mosade sönder fronten
det var som de sa på eurosport att det är mer show än race i macau, men banan är verkligen
_________________ Eric Bolin
|
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Trådstartare

19 Nov 2006 22:37
Man kan tycka att det här mästerskapet är ett lotteri med straffvikt och omvänd startordning, men det är ingen slump att Priaulx har vunnit tre år på raken. En duktig förare och som det verkar en trevlig kille.
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)
"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

20 Nov 2006 09:24
Vad var det med drive-trough:n som blev en svartflagg på Y. Muller som sedan försvann? Aldrig sett något liknande, iaf inte utan förklaring.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

20 Nov 2006 10:18
BTG skrev: | Vad var det med drive-trough:n som blev en svartflagg på Y. Muller som sedan försvann? Aldrig sett något liknande, iaf inte utan förklaring. |
Han fick drive through för att ha kört om Terting under gulflagg men i själva verket var det Terting som hade sackat av pga tekniska problem.
Eftersom det var säsongens sista race tänkte säkert Y.Muller på att om han tog straffet med en gång var det ju helt kört och att han lika gärna kunde köra vidare och ta följderna efter racet.
_________________ Martin Öberg
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

20 Nov 2006 12:05
obizzz skrev: | Han fick drive through för att ha kört om Terting under gulflagg men i själva verket var det Terting som hade sackat av pga tekniska problem.
Eftersom det var säsongens sista race tänkte säkert Y.Muller på att om han tog straffet med en gång var det ju helt kört och att han lika gärna kunde köra vidare och ta följderna efter racet. |
ok.
Jo så tänkte han säkert men det kan man ju inte odla en kultur runt. Då skulle ju alla skita i flaggorna tills den svartvita (eller röda) flaggan kom fram och så skulle man stå inne hos domaren och ta reda på vem som vann. (Som det emellanåt blir när man tävlar med segelbåt)
Det anmärkningsvärda var väl att han först fick drive-through och sedan en svartflagg för att han inte tog sin drive-through. Race control borde ha mer kontroll.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

20 Nov 2006 13:17
BTG skrev: | obizzz skrev: | Han fick drive through för att ha kört om Terting under gulflagg men i själva verket var det Terting som hade sackat av pga tekniska problem.
Eftersom det var säsongens sista race tänkte säkert Y.Muller på att om han tog straffet med en gång var det ju helt kört och att han lika gärna kunde köra vidare och ta följderna efter racet. |
ok.
Jo så tänkte han säkert men det kan man ju inte odla en kultur runt. Då skulle ju alla skita i flaggorna tills den svartvita (eller röda) flaggan kom fram och så skulle man stå inne hos domaren och ta reda på vem som vann. (Som det emellanåt blir när man tävlar med segelbåt)
Det anmärkningsvärda var väl att han först fick drive-through och sedan en svartflagg för att han inte tog sin drive-through. Race control borde ha mer kontroll.  |
Jo jag håller med men jag förstår att han gjorde så även om det inte var rätt. Svartflaggen var väldigt konstig ja.
|
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

21 Nov 2006 19:22
obizzz skrev: | tv:n är bokad :P
Finns risk att jag dyker upp i rutan också faktiskt, Eurosport var och gjorde ett reportage om spelet som ska visas i samband med racet. |
Idag dök inslaget upp i magazinprogrammet.. jag var inte med mer än nån sekund men min skärm fick vara med en hel del (dvs det jag visar upp)
|
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Trådstartare

21 Nov 2006 22:33
obizzz skrev: | obizzz skrev: | tv:n är bokad :P
Finns risk att jag dyker upp i rutan också faktiskt, Eurosport var och gjorde ett reportage om spelet som ska visas i samband med racet. |
Idag dök inslaget upp i magazinprogrammet.. jag var inte med mer än nån sekund men min skärm fick vara med en hel del (dvs det jag visar upp) |
Äsch, jag missade det, var på ett möte istället... Går det i repris?
|
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

21 Nov 2006 22:42
Sörpan skrev: | obizzz skrev: | obizzz skrev: | tv:n är bokad :P
Idag dök inslaget upp i magazinprogrammet.. jag var inte med mer än nån sekund men min skärm fick vara med en hel del (dvs det jag visar upp) |
Äsch, jag missade det, var på ett möte istället... Går det i repris? |
Ja jag tror det men vet inte när och troligtvis på nån obskyr tid
|
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Trådstartare

21 Nov 2006 22:48
obizzz skrev: | Sörpan skrev: | obizzz skrev: | obizzz skrev: | tv:n är bokad :P
Ja jag tror det men vet inte när och troligtvis på nån obskyr tid |
Jag får lusläsa tv-tablån.
|
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Trådstartare

24 Nov 2006 23:33
Sörpan skrev: | obizzz skrev: | Sörpan skrev: | obizzz skrev: | obizzz skrev: | tv:n är bokad :P
Ja jag tror det men vet inte när och troligtvis på nån obskyr tid |
Jag får lusläsa tv-tablån.  |
Såg en glimt av dig på Eurosport 2 igår kväll när WTCC-magasinet visades.
Tror det är repris på tisdag morgon på vanliga Eurosport.
|
|