|
Yngve
Norge
Här sen Nov 2005
Inlägg: 21

26 Nov 2006 20:25
Det horest ut som samme tjekkiska leverandor som har levert en del deler til Norge ja. Har selv en cf box fra han, bra kvalitet
_________________ Yngve Tveiterås
E30 m3 "CSL" 2,7L S14
|
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355
Trådstartare

26 Nov 2006 20:40
| M3Jonas skrev: | Tjusiga prylar ser det ut att vara.
Har du viktuppgifter på vingarna?
Vore kul att veta hur mycket vikt man sparar jämfört med det blytunga originalet... |
Kan väga min vinge!
_________________ Fredrik Netzell
|
BMWTobbe
Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778

26 Nov 2006 20:49
Har PM'at angående priser på huv och baklucka med innerramar för montering i originalinfästningar, men inte fått ngt svar. Finns kanske inte? Frågade då även om det går att köpa sportevovingen utan flapen då jag redan har vinge, blytung orignaldel men med en kolfiberflap.
Sen vill jag kolla hur du kan garantera pengarna om jag gör en beställning på en del grejor. Förstår mycket väl att du inte vill ligga ute med pengar, men jag är lite nyfiken på vad jag har för garanti på leveranstid (om det blir 4 eller 5 veckor spelar ingen roll, men 3 månader är ju ett problem) och vad jag har för garanti på att mina grejor kommer överhuvudtaget? Jag menar inte att vara ofin på något sätt, men kan du ordna huv, baklucka, vinge utan flap (och insuget måste jag ju bara ha  ) blir det ju en slant av det hela. Än en gång, ta inte illa upp för att jag frågar!
|
jika
Vaggeryd
Här sen Mar 2005
Inlägg: 264

27 Nov 2006 23:54
| BMWTobbe skrev: | Har PM'at angående priser på huv och baklucka med innerramar för montering i originalinfästningar, men inte fått ngt svar. Finns kanske inte? Frågade då även om det går att köpa sportevovingen utan flapen då jag redan har vinge, blytung orignaldel men med en kolfiberflap.
Sen vill jag kolla hur du kan garantera pengarna om jag gör en beställning på en del grejor. Förstår mycket väl att du inte vill ligga ute med pengar, men jag är lite nyfiken på vad jag har för garanti på leveranstid (om det blir 4 eller 5 veckor spelar ingen roll, men 3 månader är ju ett problem) och vad jag har för garanti på att mina grejor kommer överhuvudtaget? Jag menar inte att vara ofin på något sätt, men kan du ordna huv, baklucka, vinge utan flap (och insuget måste jag ju bara ha ) blir det ju en slant av det hela. Än en gång, ta inte illa upp för att jag frågar!  |
Kör du med 48 mm insug? läste din tråd men fick inte fram några uppgifter om dina spjällhus. Om du kör 46 mm och har tänkt fortsätta med det så ser jag ingen vettig anledning att köpa ett nytt insug anpassat till annan motor, du kommer få sämre prestanda på detta vis. Det samma gäller längden på insugsrören de ska vara anpassade till vilken karaktär som önskas på motorn. ( Jag antar att du känner till att det måste till ett annat styrsystem då luftmängdmätaren tas bort.)
obs jag vill varken hjälpa eller stjälpa försäljningen av de aktuella delarna utan informera om förutsättningarna så att rätt delar kommer på plats.
_________________ Jimmy Karlsson
BMW M3 -87 i delar ett litet tag till...
Porsche 996 turbo
|
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355
Trådstartare

28 Nov 2006 06:36
| BMWTobbe skrev: | Har PM'at angående priser på huv och baklucka med innerramar för montering i originalinfästningar, men inte fått ngt svar. Finns kanske inte? Frågade då även om det går att köpa sportevovingen utan flapen då jag redan har vinge, blytung orignaldel men med en kolfiberflap.
Sen vill jag kolla hur du kan garantera pengarna om jag gör en beställning på en del grejor. Förstår mycket väl att du inte vill ligga ute med pengar, men jag är lite nyfiken på vad jag har för garanti på leveranstid (om det blir 4 eller 5 veckor spelar ingen roll, men 3 månader är ju ett problem) och vad jag har för garanti på att mina grejor kommer överhuvudtaget? Jag menar inte att vara ofin på något sätt, men kan du ordna huv, baklucka, vinge utan flap (och insuget måste jag ju bara ha ) blir det ju en slant av det hela. Än en gång, ta inte illa upp för att jag frågar!  |
Sorry har jag missat,leverans tiden är inom en månad efter beställning beroende på productionen.återkommer efter jobbet...lite bråttom nu.
_________________ Fredrik Netzell
|
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355
Trådstartare

28 Nov 2006 06:41
| jika skrev: | | BMWTobbe skrev: | Har PM'at angående priser på huv och baklucka med innerramar för montering i originalinfästningar, men inte fått ngt svar. Finns kanske inte? Frågade då även om det går att köpa sportevovingen utan flapen då jag redan har vinge, blytung orignaldel men med en kolfiberflap.
Sen vill jag kolla hur du kan garantera pengarna om jag gör en beställning på en del grejor. Förstår mycket väl att du inte vill ligga ute med pengar, men jag är lite nyfiken på vad jag har för garanti på leveranstid (om det blir 4 eller 5 veckor spelar ingen roll, men 3 månader är ju ett problem) och vad jag har för garanti på att mina grejor kommer överhuvudtaget? Jag menar inte att vara ofin på något sätt, men kan du ordna huv, baklucka, vinge utan flap (och insuget måste jag ju bara ha ) blir det ju en slant av det hela. Än en gång, ta inte illa upp för att jag frågar!  |
Kör du med 48 mm insug? läste din tråd men fick inte fram några uppgifter om dina spjällhus. Om du kör 46 mm och har tänkt fortsätta med det så ser jag ingen vettig anledning att köpa ett nytt insug anpassat till annan motor, du kommer få sämre prestanda på detta vis. Det samma gäller längden på insugsrören de ska vara anpassade till vilken karaktär som önskas på motorn. ( Jag antar att du känner till att det måste till ett annat styrsystem då luftmängdmätaren tas bort.)
obs jag vill varken hjälpa eller stjälpa försäljningen av de aktuella delarna utan informera om förutsättningarna så att rätt delar kommer på plats. |
Insuget är ju samma oavsett 46 eller 48mm runners,48 passar på 46 med utan problem och detta är som sakt med korta runners för för effekt på högre varv finns 2 längder till men inte som jag kan fixa utan pluggen är gjord på detta.Givetvis måste man få bort LMM för att de ska bli optimalt så de är som du säger att ett nytt sprut är ju bäst....går även och mappa om org .
_________________ Fredrik Netzell
|
jika
Vaggeryd
Här sen Mar 2005
Inlägg: 264

28 Nov 2006 09:01
Jo jag vet att de är kompatibla på det viset att de passar men det betyder ju inte att det är lika bra att välja ett 48 mm insug till ett 46 mm spjäll. Sedan är ju inte skillnaden speciellt stor om man ritar upp de olika tvärsnittsareorna i alla fall inte i min värld!
Men man får en oönskad turbulens vid övergången som man inte vill ha före spjället som påverkar motorns prestanda negativt. Jag ställdes inför i samma frågeställning för ett år sedan och det jag fick fram från olika håll var entydigt.
-Det finns en anledning till varför dessa insug görs i olika storlekar och längder. Det man däremot kan göra är att omarbeta en 46 mm box till ett 48 mm om man väljer att byta spjällen senare. Sedan hur stor skillnaden är i prestanda har jag ingen uppfattning om.
Jag har som sagt inget egenintresse i frågan men jag tycker att man bör känna till att uppdateringen som man köper inte är avsedda till den motor som man tänkt använda den till. Sedan har man ju olika mål, här verkar det ju som att priset är bra och det kanske är viktigare än någon extra hk osv.
Lycka till med försäljningen!
_________________ Jimmy Karlsson
BMW M3 -87 i delar ett litet tag till...
Porsche 996 turbo
|
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355
Trådstartare

28 Nov 2006 10:17
| jika skrev: | Jo jag vet att de är kompatibla på det viset att de passar men det betyder ju inte att det är lika bra att välja ett 48 mm insug till ett 46 mm spjäll. Sedan är ju inte skillnaden speciellt stor om man ritar upp de olika tvärsnittsareorna i alla fall inte i min värld!
Men man får en oönskad turbulens vid övergången som man inte vill ha före spjället som påverkar motorns prestanda negativt. Jag ställdes inför i samma frågeställning för ett år sedan och det jag fick fram från olika håll var entydigt.
-Det finns en anledning till varför dessa insug görs i olika storlekar och längder. Det man däremot kan göra är att omarbeta en 46 mm box till ett 48 mm om man väljer att byta spjällen senare. Sedan hur stor skillnaden är i prestanda har jag ingen uppfattning om.
Jag har som sagt inget egenintresse i frågan men jag tycker att man bör känna till att uppdateringen som man köper inte är avsedda till den motor som man tänkt använda den till. Sedan har man ju olika mål, här verkar det ju som att priset är bra och det kanske är viktigare än någon extra hk osv.
Lycka till med försäljningen! |
Jag förstår vad du menar,tyvärr så kan jag bara skaffa dtm insuget med 48mm runners 46 hade ju vart bättre för mig med.Men som sakt de funkar utmärkt för 46 mm och priset är som du säger helt ok.
_________________ Fredrik Netzell
|
BMWTobbe
Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778

28 Nov 2006 12:05
Det borde ju inte vara några problem att modifiera spjällhusen till en vettig övergång mellan 46 och 48 mm för att undvika turbolens, men frågan är vilka kammar airboxen är stämd till? om man tittar på andra leverantörer så skiljer det sig det sig lite grand där också. Den här boxen http://www.bmwm3shop.de/main.php?site=prod&mid=3&sid=2&pid . . . . finns ju både till 46 och 48 mm trottelhus och är lämplig upp till 280 graders kammar. De andra som säljs på denna sidan är ju till större trottelhus och vassare motorer. Hur långa är insugningrören på den boxen du säljer? Dessutom ser vi ju här vilket höjdarpris det är med 7800,- för insuget!
Har för övrig ännu inte fått svar på mina andra frågor om pengagaranti och tillgången på huv och baklucka.
|
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355
Trådstartare

28 Nov 2006 12:48
| BMWTobbe skrev: | Det borde ju inte vara några problem att modifiera spjällhusen till en vettig övergång mellan 46 och 48 mm för att undvika turbolens, men frågan är vilka kammar airboxen är stämd till? om man tittar på andra leverantörer så skiljer det sig det sig lite grand där också. Den här boxen http://www.bmwm3shop.de/main.php?site=prod&mid=3&sid=2&pid . . . . finns ju både till 46 och 48 mm trottelhus och är lämplig upp till 280 graders kammar. De andra som säljs på denna sidan är ju till större trottelhus och vassare motorer. Hur långa är insugningrören på den boxen du säljer? Dessutom ser vi ju här vilket höjdarpris det är med 7800,- för insuget!
Har för övrig ännu inte fått svar på mina andra frågor om pengagaranti och tillgången på huv och baklucka.  |
Ska kolla upp längden på rören.har inte mätt tyvärr på de jag har haft hemma,men jag kan fixa uppgifter på de och mäta när ett kommer hem vid jul till en kille.Angående huv så är den dyr ca 8300:- lucka finns ingen tyvärr.Ang garanti så får du pengar tillbaka om du inte får grejer...vilket du får.Ska beställa nu snart till en norrman och en svensk kille.om du vill veta hur kvalitetn är så kolla me H A som säljer m3 saker här nu han har en vinge som jag tagit hem,sen ser du ju på bilderna jag tagit.
_________________ Fredrik Netzell
|
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355
Trådstartare

28 Nov 2006 12:51
skulle behöva sälja en splitter till då de är vanskligt och sälja en pga frakten så sätter man 2 ihop .Har en beställning som ska iväg men jag behöver kompletera med den.1800:- +frakt från mig om inget annat komms överens om.bilder finns i tråden och på min bil.0736 76 61 64 /fredrik
_________________ Fredrik Netzell
|
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276

28 Nov 2006 14:17
Är det redan dags att bestämma sig eller vad menar du?
Jag är lite intresserad av den stora flärpen i CF till evo vingen. Finns det eller är det bara standard?
|
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355
Trådstartare

28 Nov 2006 17:39
| Samuel Lindkvist skrev: | Är det redan dags att bestämma sig eller vad menar du?
Jag är lite intresserad av den stora flärpen i CF till evo vingen. Finns det eller är det bara standard? |
Den stora finns tyvärr inte.
_________________ Fredrik Netzell
|
Ralston
Oslo
Här sen Jan 2005
Inlägg: 72

28 Nov 2006 17:45
undrar fortfarande om pris på Sport Evo brake ducts i glasfiber
_________________ Michael Ralston
|
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355
Trådstartare

29 Nov 2006 15:18
| Ralston skrev: | | undrar fortfarande om pris på Sport Evo brake ducts i glasfiber |
Ahh sorry,de är 200kr billigare bara.
_________________ Fredrik Netzell
|
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355
Trådstartare

29 Nov 2006 21:55
Denna omgång fullbokad! får bli en till efter jul då jag inte får med mina grejer denna gång!
_________________ Fredrik Netzell
|
Ralston
Oslo
Här sen Jan 2005
Inlägg: 72

29 Nov 2006 22:59
| Extreme skrev: | | Denna omgång fullbokad! får bli en till efter jul då jag inte får med mina grejer denna gång! |
Synd, jag som ville ha brakeducts i CF, har iofs inte bråttom så jag kan vänta till efter jul också
_________________ Michael Ralston
|
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355
Trådstartare

30 Nov 2006 06:18
| Ralston skrev: | | Extreme skrev: | | Denna omgång fullbokad! får bli en till efter jul då jag inte får med mina grejer denna gång! |
Synd, jag som ville ha brakeducts i CF, har iofs inte bråttom så jag kan vänta till efter jul också |
Jovisst men jag kan inte belasta han med jätte orders utan de är bättre och ta det i omgångar,vi tar dina ducs nästa vända.
_________________ Fredrik Netzell
|
Ralston
Oslo
Här sen Jan 2005
Inlägg: 72

30 Nov 2006 20:18
| Extreme skrev: | | Ralston skrev: | | Extreme skrev: | | Denna omgång fullbokad! får bli en till efter jul då jag inte får med mina grejer denna gång! |
Synd, jag som ville ha brakeducts i CF, har iofs inte bråttom så jag kan vänta till efter jul också |
Jovisst men jag kan inte belasta han med jätte orders utan de är bättre och ta det i omgångar,vi tar dina ducs nästa vända. |
ingen fara, dröjer många månader innan jag kommer behöva dom endå
_________________ Michael Ralston
|
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355
Trådstartare

03 Dec 2006 15:33
Finns plats över nu pga en norrman som backade ur nyss. Tar 1 max 2 på beställningar till på delar,ska beställa/betala på måndag/tisdag så om nån vill ha är de snabba puckar.
_________________ Fredrik Netzell
|
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276

03 Dec 2006 19:05
| Extreme skrev: | | Finns plats över nu pga en norrman som backade ur nyss. Tar 1 max 2 på beställningar till på delar,ska beställa/betala på måndag/tisdag så om nån vill ha är de snabba puckar. |
Jag tar en kolfiberbox då till M3E30 om det är ok?
|
|