Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vill du köpa en Auto-Union?
1562 besök totalt
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Åhh, porr! Vad ska man nu pantsätta, förutom sig själv och sambon hos djävulen, för att få råd till en ny leksak?!
Citera
TomasL
Stockholm
Här sen Jul 2005

Leksak?!

Här sen Aug 2003

Skulle man inte få köra den om man nu skulle haft pengarna för att köpa, eller vad menar du?
Citera
TomasL
Stockholm
Här sen Jul 2005

Jag opponerade mig mot ordet leksak, det antyder att du ska ut och bränna däck och stila med en ovärderlig del av motorsporthistoria!

Det är ungefär som att gå och låna ett par rustningar och svärd från livrustkammaren och leka Gladiatorerna.

Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

TomasL skrev:
Jag opponerade mig mot ordet leksak, det antyder att du ska ut och bränna däck och stila med en ovärderlig del av motorsporthistoria!

Det är ungefär som att gå och låna ett par rustningar och svärd från livrustkammaren och leka Gladiatorerna.

Tycker det antyder att man ska köra med den på en racingbana.

Vilket är helt rätt - ska man bara ha den stillastående kan man väl köpa en Picasso-tavla?

Forshaga
Här sen Dec 2002

TomasL skrev:

Det är klart som fan att den skulle användas som driftingbil, om man skulle ha en.
och gamla rustingar ska naturligtvis användas till JackAss-stunt.

Vad ska man annars med dom till...

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Petter U
Motala
Här sen Mar 2005

Härmed startar jag en tävling! Den som köper bilen och lyckas drifta med däcksrök runt hela parisern får en 10a!

Här sen Aug 2003

TomasL skrev:

Men snälla nån... För det första var det menat som ett skämt, för det andra lär det ju inte finnas tillräckligt med pengar för att köpa bilen hos mig iaf och för det tredje om jag nu mot förmodan skulle få pengar till att köpa bilen, vad är okej att göra med den enligt dig?
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

jag var på väg att lägga ett bud, men ångrade mig då jag läste i Biltemas katalog att de varken har kamremm eller spännrulle till den här bilen.

Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

Äntligen en DKW värd att köpa
Skak bli intressant att se vad den går för.
onekligen en racinghistoriens viktigare milstolpar. thumbs up
Tänk att få se ett historiskt race på Norsscheife med de få orginalbilar som finns kvar av Auto Union och Mercedes silverpilar! En och annan Alfa romeo och Maserati skulle också plats fint!
Tror dock bara de har körts i uppvisnimgar typ Goodwood Festvaal of Speed och i samband med OTGP på ringen. Är nog rätt användnignsnivå för övrigt. Inte fullrace men uppvisningsrace med viss respekt för hsitoriken och unikiteten i bilarna.

Just nu finns en annan gammal racerbil tillsallu för ungegär 13,5 miljoner, säkert lite billigare än vad Hitlers propaganda racer kommer att gå för...
Vad bättre är, den har unik Svensk racinghistoria, då det är den första F1:an som en Svnesk tog en seger iF1 VM med! Givetvis är det den BRM från 1958 som Joakim Bonnier vann Zandvoorts GP med 1959.
(då gick det att vinna med fjolårsbilar i F1 VM...)

Det var bättre förr, ju förr desto bättre, brukar en av mina kamrater säga, passande nog basar han för en viss svensk biltillverkares museum...

En liten samling med den bilen, Ronnies Lotus 72 från Frankrikes GP -73 toppat med den Lem-Mans Merca som står på M-B museet, vilken kördes av Stnaley dicken 79 när han som rörsta svensk vann den klassikern. skulle verkligen förgylla garaget. Och kanske man skulle kunna försörja sig på att köra uppvisnignar med dessa? "ennu en dag på jobbet..."
Var bara det där med finansieringen.

Citera
Tomas L
Boden
Här sen Dec 2005

TomasL skrev:
Leksak?!

Nog är det väl en leksak?!
Alla bilar som inte används till bruksändamål är väl leksaker oavsett om de står i utställningshall, kör historisk racing eller sladdar runt en korvkiosk.
Att det sedan är svårt att erkänna att en mångmiljonbil är en leksak är en annan femma.

Stockholm
Här sen Jul 2005

OT: Fasen vad förvirrad jag blev av ditt användarnamn
"vad i, har jag svarat mig själv?"

Vill du köpa en Auto-Union?
1562 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande