Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 16998 besök totalt |
okej, så killarna i #48 körde "escort"? _________________ Tomas Eriksson |
||||
Några bilder tagna under dagen, skjutna från höften med mobiltelefon... Självklart viss fokus på vår franske springare.
Före: ![]() Under: ![]() ![]() ![]() Efter: ![]() Eller ja... riktigt färdig är den inte här. Några bucklor till hans med... Micke får gärna komplettera! ![]() Blandat övrigt: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() mvh/Ragnar _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||
vilket helt underbart(!) arrangemang!
tyvärr såg jag det först idag, men jag såg i "inför"-tråden att det ryktades om ett skånearrangemang? något som stämmer, isåfall ställer jag till 99% säkerhet upp med en bil, om jag nu är hemma då. om det är något bestämt, låt mig få veta ![]() _________________ Erik Gustafsson |
||||
Vad ville poliserna egentligen? Var det för tung last? Dom körde om mig på E18 med väldigt fart.. Blev lite orolig när min mätare låg med lagom pålagd moms nämligen.. ![]() ![]()
Där är ju jag Ida och min bil med på bild tom ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||
Det tror jag inte... Inbjudan sa inget om att Polisen inte var välkomna.. ![]() Dessutom uppfattade jag inte som att de tyckte Kraniels bil var speciellt intressant.. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Polisen vill gärna se att vi betalade för 70 liter V-Power som vi tankat några mil tidigare och glömt betala
![]() _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
||||
![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Vi som satsar på skånearret är ju nyfikna:
Vilka fordonsval visade sig vara smarta drag och vilka var mindre smarta? Hur klarade sig t.ex turbobilarna, klarade dom sig från att gå varma etc? Problem med icke täta kylsystem läste man ju lite om. Klarade sig bromsarna generellt eller gick dom varma? Hur stor procentandel av vagnarna kom i mål? Hur många klarade sig helt utan att meka? Hur mycket mek var typiskt _________________ Pär Hylander |
||||
Mellanstora framhjulsdrivna bilar med stabil motor och lagom markfrigång verkar vara bra val. Turbobilarna hade ingen vidare överlevnadsstatistik. Om motorn mot förmodan höll, så klarade drivlinan inte påfrestningarna.. (Vi ska ju komma ihåg att det rör sig om bilar för max 5000 kronor...) Överhettning av motor verkade rätt vanligt, jag tror att leran täppte igen kylarna hos en del ekipage. Tror inte att bromsarna skapade något större bekymmer på den här banan, vi hade i alla fall inga som helst problem. (Bytte bromsvätska innan, det kan rekommenderas på bilar av den här kategorin...) Vanliga problem var: Tappade avgassystem (vilket leder till bullerproblem) och problem med spolare/vindrutetorkare (vilket gör att man kör in i saker som man inte ser ![]() _________________ -- |
||||
Jo det kan nog inte tillräckligt understrykas....... effekt är inte en nödvändig faktor i den här typen av körningar ![]() Kan dessutom även säga att förarna har en viss betydelse eller rättare sagt det är lätt att förstöra en sån här bil om man jobbar på det...... vinnarbilen som var en Audi 80 körde till banan, åkte runt utan att få en enda buckla på bilen och sen körde hem bilen för egen maskin .... + att dom kommer köra upp samma bil till nästa test. ![]() |
||||
30 av 44....... tog målflagg, sen fanns det några av dom som ändå körde mindre antal varv än team som inte lyckades ta målflagg.... Bästa bilen lyckades köra 24 mil på nästan 5timmar Sämsta bilen nöjde sig med 4,2 Km på 6 minuter, sen orkade dom inte mer ![]() |
||||
Bilder från Sundsta
Det var en underbar dag! ![]() Har lagt upp lite bilder på vår hemsida: http://www.motorheads.se Ser fram emot den 10:e februari! ![]() |
||||
Re:
Så det var zåå escräpen slutade ![]() Rätt sugen att dra ihop ett gäng till mars-racet. _________________ Markus Ålind |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 16998 besök totalt |