Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 10 besök senaste veckan (12266 totalt) |
![]() Jag splittade och döpte denna tråd efter Butterfly:s inlägg. Räcker inte det ![]() Detta är ju en Wankeltråd ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Jag har nu kört 2500 mil med min RX-8 och det har i princip varit utan problem. Bilen drar med mig (som har tung högerfot) mellan 1.1-1.5l/mil, vid racingkörning 2-2.2l/mil. RX-8an har en race kat med 2.5" främre dämp
samt stor bakre ljuddämpare med dubbla 2.5" inlopp mynnande ut i dubbla3.5" slutrör "Gold tip" Shell V-Power soppa finns alltid i tanken viket gjorde +14 hk jmf med OK 95 oktan soppa! Från 217 hk till nu 243 hk är ett bra effektkliv på en sug motor och givetvis har tiden 0-100 km/h sänkts från 7.22s till 5.86s med 1430 kg RX-8 och Bridgestone 245 /40/18 R däck. Har kört 8 banträffar utan problem även Bilsport Superstage med byte av bromsklossar till CarbOTech XP-8 samt DOT 5 bromsolja som enda service. Jag kan även om jag är lite partisk verkligen rekommendera RX-8 som en kompromiss mellan bilen för den lilla familjen samt klubbkörnings racern samt Boulevard cruiser ![]() /Lasse _________________ Lars Bergström Mazda RX-8-04 Feritta 2.5" Sport exhaust ACT-Prolite svänghjul Unichip piggyback Braid 8x18 med Kumho R däck Tein Street coil overs. |
||||
Ville bara informera om att jag ML Wankeltrim samt Jocke J-Tech har öppnat en bil/motorsport butik i Arlanda stad. Adress outlet Village 32 skyltar finns (Yokohama) öppet 11-17oo Söndag. Vi säljer Racing fälgar Yokohama däck Uppgraderade transmissions tillbehör till Japanska bilar stolar bälten luftfilter huvlås wankelprestanda m.m Välkommen att besöka oss!
/Lasse _________________ Lars Bergström Mazda RX-8-04 Feritta 2.5" Sport exhaust ACT-Prolite svänghjul Unichip piggyback Braid 8x18 med Kumho R däck Tein Street coil overs. |
||||
För att göra företagsannonsering skall du ha Magnus Thomé's tillstånd. Jag låter inlägget ligga kvar ett par dagar, så du har tid att ta kontakt med honom om detta. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 10 besök senaste veckan (12266 totalt) |