Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (35259 totalt) |
Ser ju ok ut, men det kommer inte att göra någon större skilnad, då din bil har en riktig framvagn med dubbla A-armar så har du inte behov av att staga "fjäderbenen".
På en Bil med McPhersson så förendras ju camber om fästena flexar, och därför vill man staga på dem.
|
||
Hallå. nu är bygget på gång igen efter ganska långt tid. Så jag blev sugen på att visa några bilder.
Fick den från lack i torsdags eftermiddag helt ren och med "fel" framvagn och bakaxel. Först finaste dekalen:) ![]() Fronten ![]() Motor ![]() MVH/Stefan _________________ Stefan Söderström |
||
ojojoj känns som de va länge sen man skrev nått här=)
Kan säga att bilen är reggad med C20LET motor nu. Den ända som är reggad i sverige?? nån som vet nån mera? Nya H-profils stakar ligger hemma som ska i en ny motor, nytt tråg håller på att byggas. Ett cosworth sprut är inhandlat. Kommer troligtvis att mappas på E85 när den tiden är inne. Nya packningar och kolvringar ska köpas. Plus lite annat smått. Då kommer de nå bilder då. Stakarna ![]() Cosworth sprutet ![]() Växelspak jag svarvade förut, Ska bygga nå nytt över tunneln där senare. ![]() Diverse prylar ![]() Saker som ska poleras, turbon kommer sitta i en cosworth ![]() Nån som har bra tips på hur man får till den "ovala" formen på insuget på nya rör? Vill bygga nytt insug. ![]() Bilder på tråget kommer när det är klart eller senare, de ligger på pappas jobb just nu MVH/Stefan _________________ Stefan Söderström |
||
Har haft ett j***a bekymmer med att motorn slog ifrån pga för högt laddtryck, vet inte enledningen till varför det blev så, har försökt med alla medel o få ner det men det vill inte lyckas.
Blev till slut så att jag stoppade i ett EDS-chip i boxen och då börja det bli roligt ![]() ![]() Måste nog ta o uppdatera min tråd snart _________________ Dennis Stransky Manta 2.0t <--SÅLD ![]() |
||
Nu är packningar och kolvringar inhandlade.
Ny växellåds tunnel byggd och lite svetsad, ska svetsas helt i helgen va de tänkt. Motorn är urlyft. Ska rensas helt på saker under så jag kan måla nya tunneln, och eftersom jag ska måla där e de ju lika bra att skrapa under bilen och måla hela underredet eller hur? =) Sen ska blocket honas, ventiler slipas in. Har börjat med nytt insug lite så de bli nog ett nytt sånt me=) Lägger upp lite bilder senare för er som vill se. MVH/Stefan _________________ Stefan Söderström |
||
Lite bilder om nån vill se.
Nya packningar och kolvringar ![]() Början på nytt insug ![]() Ur kapad tunnel ![]() Nya tunneln ![]() ![]() ![]() och bonusbild. Jag va bara tvungen att ställa upp en bänk i lilla rummet så jag fick ett skruvstäd=) och så kom två plancher upp också. ![]() Sen en liten bild på vart bilen har byggts. Ja den har byggts i en lada oavsett väder. Finns ju kläder att använda om de e kallt. ![]() MVH/Stefan _________________ Stefan Söderström |
||
Nu har orken kommit:) har inte funnits på länge
![]() Sävström. Vad hade du för låda? Vad för svänghjul och koppling och allt de? Jag hade i sommras nå hopplock från XE maskinen jag köpte till gamla asconan, men den orkar inte hålla i ricktigt. Han sa att ingående axel i R25 lådan inte nådde fram till lamellen om man hade calibra grejer. Men jag satte dit de igår och tyckte de va skitsnack, däremot så kopplar han inte ur men de e ju bara att bygga om. Så kör man med calibra grejerna borde man ju få en koppling som orkar hålla i lite? MVH/Stefan _________________ Stefan Söderström |
||
Jag kör med en 5-växlad getrag 230 från en Rekord 1.8 -85. (lät inte roligt i den i slutet av sommarn
![]() Kör då med Calibra turbons svänghjul och kopplingspaket, passar rakt av allting, hade inga problem med att det inte frikoppla. Dock har jag köpt mig en getrag 265 nu och en moddad kopplingskåpa för c20let --> getrag 265. Där vet jag inte riktigt än vad det blir för kopplingspaket _________________ Dennis Stransky Manta 2.0t <--SÅLD ![]() |
||
nu är bilen undanställd. Rasade bakaxeln när jag skulle köra ut den till garaget.
Här är nya växellådan jag ska ha. Bmw 525 tdi ZF ![]() Så blir det lite mera nya grejjer, bakaxel, kort styrväxel, och lite annat _________________ Stefan Söderström |
||
oj oj oj, här var det länge sedan man var
![]() Bilen har rasat några gånger, Och byggts ihop igen. Sen har man ledsnat och sålt massa saker. För att sedan få tillbaka suget igen ![]() Nu står den i garage igen med trasig topp packning. Sitter även ett vems sprut i den. 10 bultad cheva axel med kolfiber lamell diff. Den har besiktigats ett par gånger efter sist. Den har legat på annons också ![]() Men nu är nog suget att ha den kvar. Vill dock göra om massa på den. Bland annat bygga ny framvagn. (förfinad original konstruktion) Alltså dubbla a armar. fast rör konstruktion. Dock är man kass på att räkna sånt så skulle behöva hjälp med det. Vill även byta ut den stora jänke axeln. Helst till dubbla a armar. Annars Mcpherson. Men samma där. Måste ha hjälp att räkna på en bakvagn med dubbla armar. Skulle gärna flytta bak motorn och lite annat också ![]() ![]() Har inte läst igenom hela tråden om vad jag gjort eller ej. Men det sitter ju även bur i den nu. ![]() _________________ Stefan Söderström |
||
Den e fet!
Smöra ordentligt för fuling så kanske han orkar hjälpa dig, räkna med att mäta mycket ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Tack
![]() ![]() Jag har funderat på att meila eller skriva till fuling och höra om han har lust att hjälpa till. Om han inte hinner in hit före ![]() Sen läste jag en tråd om just bak axel. Då blev man ju helt kluven igen ![]() ![]() _________________ Stefan Söderström |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (35259 totalt) |