| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Ny race liga i gtr2!!
|
1 besök senaste veckan (8050 totalt) |
|
Den där setupen funkade bättre Peppe! Mitt rekord innan var 1,43 nånting.. Nu körde jag 1,44 första varvet som tiden mäts på. Så jag tror om jag har tur kan komma ner på en 1,42 tid. Men igår lyckades jag inte... blev 1,43,2 nånting.....
Nu ska jag iväg till en polare och spela "Döda massa zombie spel"
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||
|
liga race !!
hej gubbar !! gött race! så här gick det !! 1.p again 2.p bobban 3.p peppe 4.p swede 5.p jimpa 6.p liverpoolarn 7.p thomas t 8.p nisse977 total liga ställning !! 1 Swede 40 2 Svenne 28 3 Bobban 27 4 Again 24 5 Peppe_swe 17 6 Liverpoolarn 13 7 Jimpa the swede 10 8 ThomasT 9 9 Daniel 8 9 Prutto 8 9 Nisse977 8 10Robban_swe 7 11Mlswe 2 12Kotten 1 vi kommer att starta om ligan efter ny år ! vi har kollat med sim bin och det ä en bugg i spelet med motor ras. så vi kommer att köra med det i off läge tills det ä fixat nästa bana barcelona !! hej o tack för denna gången _________________ peter pettersson |
||
|
Det var till stora delar ett mycket roligt race idag!!
Jag hade flera ordentliga fighter, innan jag lyckades få sladd i Curva del vialone och körde rakt in i muren. Ordentligt förvånad att det gick och (kryp)köra med bilen fortsatte jag in i depån. Där tog det nån minut så på utvägen fick jag ta målflaggan.... Under racet stördes jag av att grafiken hackar vilket gör att man tappar känslan i bilen...
Det lustiga är att jag ligger på 50-70fps. Är det processorn som inte hänger med eller något annat?
Min dator: AMD Athlon 3000+ (2.16GHz) 1 Gb ram Ati Radeon 9800 pro 128Mb Jag kör med alla effekter avslagna, 1024x768 32-bit / 72Hz Någon som har nån idé på var flaskhalsen är? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Jag skulle gissa att grafikminnet (128Mb) är lite i underkant, men det borde inte inverka så mycket. Har du överklockat processor eller minne på grafikkortet? Står det alltid 50-70fps när du kör rejset oxå så borde det definitivt inte vara grafikkortet. Det kan i så fall vara något server-relaterat men då borde ju fler haft problemet. Det enda jag kan gissa i övrigt är bandbreddsproblem... höga latencer/ping, det kan vi ju undersöka i veckan om du har höga ping till servern eller den till dig. I rejset gick det skit för mig, egentlingen. Förvisso slutade jag 6a... Men jag gjorde världens miss på första varvet o bromsade av mig i sista kurvan innan start&mål... Något varv efter så hade två st snurrat i snabba chicanen så då bromsade jag på mig o snurrade igen... svänga o tvärnita, SMART!!!
Sedan när det var depå-dax så råkade jag trycka på fel knapp så jag speedade över med 2km/h. Sedan när jag skulle in för Stop&Go så tog de jäklarna inte emot mig så jag fick köra rakt igenom. och fick gå in igen varvet efter... annars hade jag kommit lite högre i resultatlistan tror jag.
Å soppan som jag trodde skulle räcka till 42 min, 2x100L... faan jag hade ju soppa för 8varv till när jag gick imål?!?! bugg??? _________________ Henrik Rosén |
||
|
test race
hej !! alla som kan är välkommna att träning rejsa kl 19 på onsdag på bobbans server som är öppen hela veckan för övning. så det ä samma ip o lösen som i söndags bra för skojs skull! mvh peppe _________________ peter pettersson |
||
|
|
||
|
ligan!!
hej racers!! nu blir sista racet på barcelona innan ny år. practice 18.30 q 18.40 och race 19 race ligan startar om på noll efter ny år den 7 jan - 07! det har varait j...........gt skoj !! dom som vill va med i ligan får maila till mej turbo_peter@hotmail.com maila mej gärna önskemål om vilka banor ni vill ha med. jag har fundering på ett 2 timmars skoj race i mellan dagarna. nån intreserad ??? mvh
_________________ peter pettersson |
||
|
Kul Premiär, hade tyvärr inte hunnit förbereda mig ordentligt. Hann precis hem från jobbet till 18.30 efter ett 12timmars pass.
Chansade lite med depåstrategin 100+70 liter och det verkade funka ok. gjorde en dålig start och Again drog om mig, jag bromsade seeent, men Bobban bromsade ännu senare och torpederade Again, var lite struligt i första kurvorna, visste inte riktigt vars alla andra bilar var. Sen blev racet stabilt, plockade in lite tiondelar på Swede coh gjorde nån miss och tappade igen, efter femtonvarv depåstopp, samtidigt som Swede, mitt stopp gick kanske 10 sec snabbare så sista stinten blev lik den första, bara skilnaden att jag ledde. Tack för ett kul race, hoppas att det blir mer folk nästa år. Apropå funrace i mellandagarna, är jag hemma så är jag nog med, men kanske och åker skoter då.... |
||
|
sista rejset för i år !!!
hej racers. grattis swede för liga segern !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nu har vi kört sista racet för i år!! tack alla!! och ett särskilt tack till bobban som haft i gång servern för oss!! en ny medlem vann rejset=grattis mikko. du får tyvär inga poäng den här gången. det blir för mycket att ändra. men vi vet ju att du var snabbast tätt följd av swede. ligan startar ju om efter ny år med poäng o allt !! jag kommer att starta en ny tråd för nästa sessong i mellan dagarna.som kommer att heta (gtr2 liga) ligan startar om söndag 7/1-07. Och som sagt anmäl er till mej som inte gjort det . för efter jul kan vem som helst annmäla sej så skicka ett mail innan jul så är ni säkra att ni är med!!.
racet på barcelona 1 mikko 2 swede 3 prutto 4 tomas 5 robban 6 peppe 7 jimpa så här blev poäng ställningen tot!! Swede 52 Svenne 28 Bobban 27 Again 24 Peppe_swe 22 Prutto 18 ThomasT 17 Jimpa the swede 14 Liverpoolarn 13 Robban_swe 13 Daniel 8 Nisse977 8 Mlswe 2 Kotten 1 _________________ peter pettersson |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Ny race liga i gtr2!!
|
1 besök senaste veckan (8050 totalt) |