Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1908 besök totalt |
ATE POWER Disc, nån med erfarenheter
Någon som har kört med dessa skivor? Verkar ganska populära i VLN nämligen. Namnet får ju en att tveka lite om hur seriös produkten är egentligen. http://www.ate-brakes.com/generator/ _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||
Jag har dem på min cup-bil och de har fungerat bra, men om de är bättre än en originalskiva vet jag inte.
Hur som helst har de klarat värmen bra och är varken slitna eller skeva. Jag tror att de ska jämföras med en originalskiva prestandamässigt. ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||
Jag köpte mina hos Koed i Danmark. Jag har för mig att de kostade runt 250 dkk styck men prishöjdes rejält ganska snart efter jag handlat.
om det går att köpa dem i Sverige idag vet jag tyvärr inte. _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||
Jodå, de går att köpa i Sverige!
http://www.rydahls.se/ är importör för ATE i Sverige, men det går nog at gå in på närmsta bildelsmånglare och be dem att ta hem! Jag har funderat på dessa till min bruksbil, och det som en "allmän" åsikt är att de är ok/bra, och lite bättre än standardskivor i blöt väderlek. _________________ Johan Eriksson |
||||||
Re: ATE POWER Disc, nån med erfarenheter
Hmm, är inte detta lite av en motsägelse? ![]() Funderar själv på just ATE Powerdisc, men om de bara är lite bättre än original så vete katten om det är intressant? Funkar de däremot bra i VLN så är de ju som klippt och skurna! _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
Re: ATE POWER Disc, nån med erfarenheter
Jag gjorde jämförelsen med originalskivor med tanke på prisnivån men som jag skrev prishöjdes de kraftigt strax efter jag köpte mina. Jag känner inte till prisnivån idag. De har fungerat hela säsongen utan några som helst bekymmer vilket man verkligen inte kan säga om betydligt dyrare "sportskivor". Kan inte göra annat än att rekomendera dem! ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1908 besök totalt |