Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 43520 besök totalt |
Nuså.. har nu fått på excentriska topplagringar på bakdämparna !! tackar Samuel!
Så nu kunde jag montera "rätt" fjädrar, gick ifån att montera fjädrarna i bärarmen, nu har jag "riktiga" fjädrar på fjäderbenen! Fjädrarna är hyffsat hårda (50nm) så det är lite stumt.... ![]() Nu är det bara fram som ska justeras... behöver nog nya fjädrar... sen ska jag våga gasa ordentligt också... Vore ju lite surt om man pajjade denna motorn också.. lite rädd för att varva högt just nu men det försvinner förhoppningsvis snart... _________________ Johan Dahl |
||
Har varit lite fattigt med bilpysslande ett tag nu.. har byggt altan, klinkat mitt garage och jobbat alldeles för mycket....
MEN fick en liten idé! Det finns en detalj på M-coupe jag inte gillar jättemycket: ratten! Såå lekte med tanken att fixa en M-ratt från E90 (nya 3-serien). Ratten hemma och testet börjar! Som tur var så stämmer rattnavet efter lite filande men vart tvungen att slänga ur all elektronik, sladdar till airbag och tuta... jaja skit samma, man kan ju bygga en egen "tutknapp" ![]() och efter lite mocklande så sitter nu min nya ratt på plats. Inom nån vecka kommer även en airbag-dummy så ratten blir komplett! yum! ![]() Förresten ingen som vill köpa den?? Alltså bilen inte ratten.. Ni som vet vem Markus Allbäck är vet kanske att han ska sälja sin 360 F1.. Finns inget snyggare än en 360 i Silver.. vill ha! jaja, lägg skyhöga bud på min Coupe nu så jag kan köpa Ferrari! ![]() ![]() Ratt o airbag bortplockade... ![]() Klockkontakten är bara ivägen, omöjligt att montera nya ratten med denna.. så plockar väck rattkåpor för att komma åt en kontakt man kan dra ur och vips så är skiten borta! ![]() Gamla ratten längst bak... redo att bli utbytt... ![]() och visst faen blev det bra !! och vad ännu bättre är: denna ratt kommer ut ett par centimeter längre från rattnavet än original vilket är suveränt för mig som är så liten! Man kan ju nämligen inte justera ratten i en M-Coupe! ![]() varför ska det bli en masa sladdar över varje gång man pillar med bilen? Jaja brandrisken blir ju mindre med färre elektriskt ledande kablar.. Dagens tiotusenkronorsfråga: vad på sista bilden hör inte hemma i en bil? _________________ Johan Dahl |
||
Re:
Säkringen som fallit ur skallen på dig såklart! ![]() Jösses, du skruvar ju mer än vad jag gör och bra blir det oxå. ![]() Jag måååååste ha ett garage...och en blå M coupe...och en M3:a... ![]() Påverkad av omgivningen? Jag? Nääääää! ![]() |
||
Re:
Fråga honom om främre luckan är omlackad... ![]() Tror det kan ha varit hans bil som det stod ett könsord på 3 bokstäver inristat i lacken. ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
Nu har mina grupp G bakfjädrar anlänt!
Jag kan som sagt inte köra med fjädrar på stötdämparna så efter lite omräkning så blev det gupp G fjädrar på 100nm för traditionell montering på bärarmarna. _________________ Johan Dahl |
||
Man blir alltid glad när man tittar i den här tråden och ser bilderna!
Så sjukligt vacker bil! en våt dröm... ![]() om du ska sälja den till nästa år (2008) så ska jag nog se över mina möjligheter ![]() Jag önskar dig många trevliga stunder med bilen i sommar! / Mvh Jimmy Jurlestam _________________ Jimmy Jurlestam Åker: 328 E36 E36 2.0 under uppbyggnad |
||
Re:
surt sa räven.. > ![]() ![]() min ekonomi är inte i skick för att göra en sådan investering iår... men jag önskar dig lycka till ![]() ![]() / Mvh Jimmy J _________________ Jimmy Jurlestam Åker: 328 E36 E36 2.0 under uppbyggnad |
||
Lite nyfiken bara, men varför gick det inte att köra med coiloverben bak? Blir det tajt med flädern där uppen eller om det är monterat uppochner där nere?
/ John _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 43520 besök totalt |