| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Ny på forumet, ny i GTR2 men erfaren i racingspel
|
1192 besök totalt |
|
Hej! I november införskaffades GTR2, och till min stora förtjusning uppfyller det alla mina förväntningar! Så nu i jul blev det en MOMo racing ratt i julklapp till sambons stora fasa (ja det klagas lite när man spelar för mycket )
Som ny i detta spel och på detta forum har jag lite frågor. Banor: Vad jag förstått så finns det många olika banor till spelet men med spelet ingår bara ett fåtal. Jag är exempelvis intresserad av Nordslingan som alla talar om på forumet. Jag har sett instruktionerna för hur man gör för att få igång den men ej hunnit testa. Jag har dock några frågor kring detta. 1. Måste jag inte ha samma version av en bana som alla andra för att man skall kunna spela mot varandra? Säg att jag skall ladda ned Nordslingan vilken version kör alla...? 2. Släpper inte spelutvecklaren patchar där man får uppdateringar? Jag är inget datasnille och tycker att det verkar krångligt med att kopiera mappar, byta namn på filer etc. Men som jag förstår det är det så man får göra för att få de andra banorna m.m. eller? _________________ Fredrik Lundqvist |
|
Vet inte vilken version av nordslingan du ska ha men att lägga in bilar o banor är väldigt enkelt..
Bara att ladda ner banan som antagligen kommer i ett .rar format. Sen packar du upp den. I där ska de finnas en map me banans namn. Den lägger du i gtr2/gamedata/locations om de nu fortfarande är samma system som i alla tidigare simbinspel.
Lycka till Du kan prova o söka runt lite på forumet här också så hittar du säkert nått användbart..
_________________ Emil Jönsson |
|
Det släpptes en "ny" Nordslinga för ca en månad sedan som jag antar att i stort sett alla kör med nuförtiden. Tror att den finns omnämnd här på forumet någonstans.
_________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
|
Denhär då antar jag. Släpptes 16 november.. eller lades till på sidan iaf..
http://www.no-grip.net/details.php?f _________________ Emil Jönsson |
|
Det finns ingen annan Nordschleife-version vad mig anbelangar
Det finns ingen som når upp till samma kvalitet som den här versionen, och bara det faktum att de tre viktigaste bansträckningarna ingår gör ju inte saken värre (24H, VLN och turistversionen). Här är några bilder från turiststräckan: Strax innan Flugplatz 'Krönet' mellan Flugplatz och Schwedenkreuz Aremberg Ardenauer Forst Gissa?
Här är alla bilder från det varvet, 6.59.275 i en Porsche 911 GT2
_________________ Tomas Landin |
![]() |
Racingsimulatorer
|
1192 besök totalt |