Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Snabbare....
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (6695 totalt)
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Tror att problemet kan vara att datorerna protesterar mot ettorna och nollorna i Alfreds musik när han laddar ner deathsuicidehomocidegenicide-musiken som han tycker är så mysig Snarast förvånande att datorerna funkar överhuvudtaget fortfarande



_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Har haft lite allmänt dåliga erfarenheter av D-link, bl.a. ett antal nätverkskort som gett upp. V gjorde även msstaget att använda en D-link-switch i en parallelldator vi byggde - den var billig men dyrt misstag av typen dumsnål.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Så här ser det ut från Skåne:

Pinging rejsa.nu [194.236.121.116] with 32 bytes of data:

Reply from 194.236.121.116: bytes=32 time=29ms TTL=110
Reply from 194.236.121.116: bytes=32 time=30ms TTL=110
Reply from 194.236.121.116: bytes=32 time=29ms TTL=110
Reply from 194.236.121.116: bytes=32 time=29ms TTL=110

Ping statistics for 194.236.121.116:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 29ms, Maximum = 30ms, Average = 29ms


Kör med en D-Link själv, hade ett helsikes strul med spontana omstarter där den tappade alla inställningar titt som tätt. Efter uppgradering av Firmware så har den gått som en klocka faktiskt. När det gäller deras ADSL-modem är det en annan historia, har en ADSL-anslutning på jobb som vi använder till tester, är inne på 3 modemet på 3 månader...(Men detta verkar fungera nu faktiskt..)

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Nu går det sådär vansinnigt långsamt igen för mig. Verkar vara samma symptom som sist, att det är svårt att få kontakt men när väl kontakt uppstår så går det hyfsat. Man får klicka om några ggr, om inget händer.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Funkar mycket bättre nu. Gjorde du nåt, eller gick det till sig själv?

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Startade om routern/brandväggen...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13175

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Alldeles nyss, runt 17:40-18:00, gick det jätte-jätte trögt. Har aldrig upplevt det så segt. Tänkte nämna det ifall det kan vara till nån hjälp med ett klockslag. Får göra om den här postningen flera ggr eftersom nåt timar ut... "anslutning kan ej upprättas till servern" eller nåt sånt...

_________________

Rice and shine
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Lars Falk skrev:
Alldeles nyss, runt 17:40-18:00, gick det jätte-jätte trögt. Har aldrig upplevt det så segt. Tänkte nämna det ifall det kan vara till nån hjälp med ett klockslag. Får göra om den här postningen flera ggr eftersom nåt timar ut... "anslutning kan ej upprättas till servern" eller nåt sånt...



Samma för mig sen igår

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag har börjat kika på en pc-baserad lösning av brandväggen.... Tips o så mottages tacksamt!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Till och från de senaste dagarna har det gått lite trögt igen, man får vänta länge, klicka flera gånger osv. Men just nu går det normalsnabbt!

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Wedda
Sandviken
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Magnus Thomé skrev:
Jag har börjat kika på en pc-baserad lösning av brandväggen.... Tips o så mottages tacksamt!


Jag har pillat lite med Mandrake Linux, dom har en lösning som heter Multi Network Firewall. Det blir en "dum" burk, man kan inte direkt göra nåt på själva maskinen med den programvaran installerad utan man sköter allt via ett web-interface från en annan dator. Tom en Linux-newbie som jag fick till en fungerande installation, man bör ju ha lite kunskaper om nätverk men det verkar du ju ha. Fungerar även att ha denna maskin som router.

_________________
Andreas Wedin
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Magnus Thomé skrev:
Jag har börjat kika på en pc-baserad lösning av brandväggen.... Tips o så mottages tacksamt!


Har kikat lite på Smoothwall (GPL) men mest som test, har inte tagit steget över till att köra det live ännu. Det verkar dock väldigt stabilt och med bra prestanda.

http://www.smoothwall.org/ thumbs up

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Foruminfo/frågor
Snabbare....
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (6695 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande