| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 242 VOC -80 (Tack för 2008).
|
10 besök senaste veckan (37535 totalt) |
|
Ägare och förare Fredrik Egeland Kartläsare Fredrik Cednert, med flera. Då fasar vi ut gulingen...
och bereder plats i garaget för en orange (BMW-kulör)
I och med detta tänkte vi att det skulle passa med en lite seriösare biltråd här på rejsa .
Bilen är känd från Bilsport Börsen där den har pressats genom superstagen av Gullabo. Tidigare ägare var Lars ohlsson och motorn har fått en värmande hand av Per Erik Sköldin .
Data från Bilsport Börsen Superstagen: 1:36:3 0-100: 8,2 40-100: 6,12 0-402m: 15,92 142,47 km/h Vikt: 1219 kg (Utan förare) Så får vi nu oxå lära oss lite noter så har vi inga ursäkter längre !
_________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||
|
Söker lite bilder på orangea tävlingsbilar för att få idèer till design o färgkombinationer.
|
||
|
Tycker alltid att rally-pimpade bilar funkar... orange med "76" märken
Hittade inga bra bilder.... men jag har sett ganska många texaco bilar och 76 bilar som är orange och svart.. _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||
|
Här står den orangea i ett fullproppat garage oväntar på ny kostym!
Ingen som är sugen på en gul 240? https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||
|
Vill ha lite designförslag till 240in. Vi vill ha det ganska så enkelt. Vi är inte främmande för att lackaom delar av bilen men inte vill inte gärna lacka hela bilen.
Denna idè skissade vi lite på i kväll.
Här är en "ren" bild om det är nån som vill testa nått kul (vita plattan kommer att flyttas fram till någonstans under backspegeln.
|
||
|
Re:
Ge mig en hammare och ett spett :P SuperBee rand runt bakluckan bara? Borde passa med färgen =) Brukar vara jobbigt om man har för mycket med många färger. Vet inte hur ofta ni lackar iof men min Audi med sportfärgerna var rätt jobbigt. Edit: Hittade bild http://members.tripod.com/vigilante__________________ Daniel Steiner |
||
|
Nää då, den ska inte lackas om och bättras så ofta
.
Skämt å sido så är det väll just med tanke på att det säkert kommer att hända som vi vill ha nått enkelt. o sjutton vet om det inte skulle räcka med att lacka stötfångarna i orange o sedan bara ha företagsloggor på bilen. Rent o snyggt. Lite klyschigt med sträck o dekaler på tävlingsbilar. Svårt att få det att se proffsigt ut. och att snygga till en 240 är ju lite som att sminka en gris ... Förlåt Fredrik .
|
||
|
Re:
Jag gillar ju när allt är i samma färg - som på mina. Blir mest race då på nåt sätt. _________________ Daniel Steiner |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
|
10 besök senaste veckan (37535 totalt) |