| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
RACE: Race 2 @ Magny-Cours, 19/1, kl 19.00
|
8650 besök totalt |
|
Då var det dags för Race 2 i vår liga. Denna gång går racet på den franska banan Magny-Cours som är 4410 m lång. Nevers Magny-Cours-banan ligger 250 km från Paris i syd-östra Frankrike. Banan har en blandning av långsamma kurvor och mycket snabba partier. Speciell är den långa raksträckan som avslutas med den mycket snäva Adelaide-kurvan som måste tas med 1:ans växel. Man har kört F1-lopp här sedan 1991. Banan uppdateras hela tiden, senast 2003.
Banans varvrekord IRL är: 1,49,357 Här kan ni se lite racebilder från loppet där förra året. mms://vipeurosport.yacast.net/eurosp Namn på servern: rejsa.nu Lösen: rejsa Antal varv: 2x12 Väder: Regn Tider: 19.00 - 19.20 Practice 19.20 - 19.40 Hotlap Qual (1 varvs kval) 19.40 - 19.45 Warmup 19.45 - 20.10 Race 1 20.10 - 20.15 Warmup 20.15 - 20.45 Race 2 Anmäl er här i tråden!!! Lycka till!!!!! PS Glöm ej att läsa på regler, viktstraff etc etc DS Följande har anmält sig: Niklas M (0 kg) ThomasT (5 kg) FvE (30 kg) Klurax (10 kg) Kavic (0 kg) Ronnback (15 kg) Morespeed (20 kg) Blymage (0 kg) Plexor (10 kg) Danne (0 kg) Rickard66 (40 kg) Bondblues (0 kg) (AR) Göran (10 kg) Rogge (10 kg) NOSpeed (0 kg) oveM (0 kg) StigFasth (10 kg) Följande frågetecken: TopSwede (10 kg) rolle SRM (0 kg) _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Tips: träna kurvtagning i regn. Det är MYCKET halt!!!! Man måste ta det väldigt lugnt! Tycker lite synd om de som ska köra bakhjulsdrivet lol
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Det blir Rain.
Jag har provat lite på Heavvy Rain och det var spännande att hålla sig på banan. Extremt halt var det. Det är halt ändå under rain så vi tar det. Kanske blir lite mindre lagg för folk också. Vid Heavy Rain så reflekteras mkt i körbanan. Kanske nåt som gör att burkarna laggar... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Re:
Hehe Det går att gena friskt på denna bana och spelet säger inte till knappt alls tycker jag. Men jag har kollat...Det GÅR att köra snabbt och fint genom chikanerna utan att gena!
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
|
hehe Ingen panik. Det var bara jag som var tidig med anmälningstråden. Det är nästa vecka på fredag!
Jag har också uppdaterat första tråden med vilka som anmält sig hittils och vilka straffvikter som gäller. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
8650 besök totalt |