Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
RACE: Race 1 @ Monza, 9/1, kl 19.00
<<   1, 2, 3, 4
4 besök senaste veckan (8717 totalt)
bjorn.lovdahl
Hässleholm
Här sen Jan 2007

Björn Lövdahl var namnet annars Jens. Jag blev avtryckt av någon senare också men det är sånt som kallas raceincident och det är också utrett

Stockholm
Här sen Sep 2005

Re:

Blondblues skrev:

Nej det var ironiskt menat.
Vi hade en raceincident när jag körde om honom i race 1 och det blev lite trångt.
Inget att föra liv över.

I race 2 skicka han mig av banan i starten men det var inte hans fel alls för han blev själv påkörd.
om jag minns rätt på reprisen så började det med att det blev trångt mellan Kavic och en till som jag inte kommer ihåg namnet på som tryckte till Björn Lindahl sen Blymage och sen fick jag den sista smällen i kjedjan....

Så jag blev tvär sist.
Men jag jobbade mig upp till en 8:e plats för att sen göra en miss och landa 10:a till slut.

Inget ont blod mellan mig och Blymage. Vi hade dessutom "radiokontakt" via TeamSpeak under hela loppet så båda dom incidenterna är utredda.

Grovgasarna som vi tillhör får väl helt enkelt gasa lite hårdare med mindre missar på Magny Cours

För övrigt vet jag med var han bor.....

Aha! Du är med i GG? När du sa "teamis" så tänkte jag mer på att ni körde för samma team i spelet.

Är det du som Mikko brukar hälsa på? Han har ju en kompis som bor i Kungsängen. Kallas inte du "tysken"?

GREYHOUND
Norrköping
Här sen Okt 2005

Hej Hej det är jag som är danne jag kom in oanmäld för att jag inte kunde posta min anmälan på forumet varför vet jag inte :/ måste vart nåt strul...

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Re:

GREYHOUND skrev:
Hej Hej det är jag som är danne jag kom in oanmäld för att jag inte kunde posta min anmälan på forumet varför vet jag inte :/ måste vart nåt strul...

Som sagt är du välkommen...

Var vänlig och välj en bil i Anmälningstråden. Det finns några kvar...

Team Swedish Racing Mates
Citera
Janne D
Umeå
Här sen Jan 2005

Re:

Blondblues skrev:

Jag anser att vi alla här är vänner, (OK, kanske inte jag & min teamkompis Blymage efter igår men i alla fall....

"Kramas i trafiken och på racerbanan!"

Du Tysken...inte säkert att jag vill va en vän till dig, tänk på att du är en Grovgasare... thumbs up

Mycket bra gjort Niklas med lite regler och straff så att alla vet hur vi ska bete oss på banan..

Ser redan fram emot nästa rejs och då ska jag fasen söka åt Kavic å nöta bort lite färg från bakskärmarna på hans bil

Stockholm
Här sen Sep 2005

Re:

Plexor skrev:
Du Tysken...inte säkert att jag vill va en vän till dig, tänk på att du är en Grovgasare... thumbs up

Aha

Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Re:

Plexor skrev:
Blondblues skrev:

Jag anser att vi alla här är vänner, (OK, kanske inte jag & min teamkompis Blymage efter igår men i alla fall....

Mycket bra gjort Niklas med lite regler och straff så att alla vet hur vi ska bete oss på banan..

Ser redan fram emot nästa rejs och då ska jag fasen söka åt Kavic å nöta bort lite färg från bakskärmarna på hans bil

Härligt Plexor, så ska det låta, Men risken är stor att du år så långt före mej att om du ska nöta färg på min bil så blir det när du varvar mej, thumbs up

Janne D
Umeå
Här sen Jan 2005

Re:

Kavic skrev:
Plexor skrev:
Blondblues skrev:

Härligt Plexor, så ska det låta, Men risken är stor att du år så långt före mej att om du ska nöta färg på min bil så blir det när du varvar mej, thumbs up

Känn lugnet!! Jag tar med mig en termos med kaffe stannar bakom en högerböj och tar mig en slurk, hinner du inte upp mig under tiden jag dricker en kopp kaffe så tar jag en andra thumbs up thumbs up

Tyresö , Stockholm
Här sen Mar 2005

Re:

Blondblues skrev:
Jag anser att vi alla här är vänner, (OK, kanske inte jag & min teamkompis Blymage efter igår men i alla fall.... Men jag tror starkt på att ta upp saker rakt och ärligt utan krusiduller. Så just i detta fall kändes det bättre med en offentlig disskussion.
Jag tycker det är OK så länge man håller sig till fakta och inte nåt annat.

så det kan gå ...

Race-insident

vi GrovGasare kan vara lite för hårda mot varandra på banan ... ibland hehe

"Den som inte tror, att man blir onykter på vatten, har aldrig åkt med finlandsbåtarna!"
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Re:

Plexor skrev:
Kavic skrev:
Plexor skrev:
Blondblues skrev:

Känn lugnet!! Jag tar med mig en termos med kaffe stannar bakom en högerböj och tar mig en slurk, hinner du inte upp mig under tiden jag dricker en kopp kaffe så tar jag en andra thumbs up thumbs up

thumbs up

Rogge
STENUNGSUND
Här sen Jan 2004

Re:

Plexor skrev:

Man ser ju rött när man har dessa GrovGasare blir gärna lite
Bara inte det blir fler nu, de brukar yngla av sig som 17.

Dina gula kort kommer att hagla tätt - Niklas
Bra ide att komma till rätta med geningar och liknande.

Team Nordic Racing
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006

Verkar ha vart tufft på banan! Standardvagnsracing bäddar för protester och liknande, men det kan ju vara rätt kul att leka Flash eller Kristoffersson och hänga hos domarna .

Nä, seriöst, så förbaskat besviken att jag inte kunde vara med detta race, är så j-vla spel-kåt! Vill några testa kanske vi kan styra upp något race i helgen? Jag sög senast jag fixade en server, men med entusiasm gör jag gärna ett nytt försök!

Ang. reglerna, så borde det bli extra "hård" bevakning på Magny-Cours. Brukar ju vara lite luddiga regler även på riktigt på den banan. I chikanerna har ju inte en käft ens 1 hjul på banan utan det genas hej vilt! Men Niclas verkar sköta detta galant, så jag tror inte regler osv. blir något att oroa sig över framöver.

Passar på att reservera mig för min körstil som kan vara lite för mycket friskus . Har aldrig kört på någon med flit, vare sig online på Xbox Live eller PC, men jag kan få tillfällig hjärnblödning dock... läs överentusiasm . Jag ska dock vara lugn när man kör liga för första gången!

Svenska Wankelregistret
Citera
Blondblues
Kungsängen
Här sen Jan 2007

Re:

TopSwede skrev:
Blondblues skrev:

Nej det var ironiskt menat.
Vi hade en raceincident när jag körde om honom i race 1 och det blev lite trångt.
Inget att föra liv över.

I race 2 skicka han mig av banan i starten men det var inte hans fel alls för han blev själv påkörd.
om jag minns rätt på reprisen så började det med att det blev trångt mellan Kavic och en till som jag inte kommer ihåg namnet på som tryckte till Björn Lindahl sen Blymage och sen fick jag den sista smällen i kjedjan....

Så jag blev tvär sist.
Men jag jobbade mig upp till en 8:e plats för att sen göra en miss och landa 10:a till slut.

Inget ont blod mellan mig och Blymage. Vi hade dessutom "radiokontakt" via TeamSpeak under hela loppet så båda dom incidenterna är utredda.

Grovgasarna som vi tillhör får väl helt enkelt gasa lite hårdare med mindre missar på Magny Cours

För övrigt vet jag med var han bor.....

Aha! Du är med i GG? När du sa "teamis" så tänkte jag mer på att ni körde för samma team i spelet.

Är det du som Mikko brukar hälsa på? Han har ju en kompis som bor i Kungsängen. Kallas inte du "tysken"?

Jo det är helt rätt, jag gjorde det förr (och nu med i vissa sammanhang), men det funkade dåligt med ett svenskt nick när man körde internationella ligor.
Så jag bytte till Blondblues när vi fightades i ETCC med andra Europeér.

Kungsängen
Här sen Jan 2007

Re:

Plexor skrev:
Kavic skrev:
Plexor skrev:
Blondblues skrev:

Lol!

Kungsängen
Här sen Jan 2007

Re:

Blymage skrev:
Blondblues skrev:
Jag anser att vi alla här är vänner, (OK, kanske inte jag & min teamkompis Blymage efter igår men i alla fall.... Men jag tror starkt på att ta upp saker rakt och ärligt utan krusiduller. Så just i detta fall kändes det bättre med en offentlig disskussion.
Jag tycker det är OK så länge man håller sig till fakta och inte nåt annat.

så det kan gå ...

Race-insident

vi GrovGasare kan vara lite för hårda mot varandra på banan ... ibland hehe

Bly formulerade sig lite fel här.
Han menade att vi GrovGasare alltid är hårda!

RACE: Race 1 @ Monza, 9/1, kl 19.00
<<   1, 2, 3, 4
4 besök senaste veckan (8717 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande