| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Säsong 7 av rejsa.nu's online-liga
|
12057 besök totalt |
|
Vi har stött på ett problem. RACE klarar tydligen bara av 25 bilar i taget när man kör multiplayer.
Så vi får besgränsa oss till det tyvärr. Så vi har två alternativ: 1) Antingen splitta upp oss på två servrar och räkna ihop resultaten sen. 2) Begränsa oss till att de 25 första som anmäler sig får vara med. Resten får tyvärr hoppa över loppet. Vad säger ni? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Re:
Varför inte köra två klasser, Där t,ex dom 10/15 bästa kör div 1 o resten i div 2, där 1-3 i div 2 går upp i div 1 nästa dag o dom 3 sista i div 1 åker ner,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
det finns väl 2 sätt, ett administrativt sätt och ett sportsligt....
Det administrativa: De 25 som först anmält sig får köra, lämnar någon av de återbud kan andra få hoppa in.... Det sportsliga: Alla måste skicka in hotlap, och de 25 snabbaste får köra.... _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
|
Re:
Personligen anser jag att alternativ ett i Rolles post är att föredra - växer sen intresset så att det räcker till två divisioner kan det kanske bli så om det finns intresse/tid/ork att administrera en division till. Att använda sig av alternativet med hotlaps är inte så sjysst då det tenderar åt elithållet. Vill man ha det får man ordna en permanent liga med det som uttalad målsättning. Som jämförelse kan jag nämna att SSRs GTR2 liga är både och. Först till kvarn är med och i mån av plats får man komma in i ligan, de fem snabbaste efter säsongen går upp en division och fem ner. Över tid hamnar ju de snabbaste i div 1 men det tar ett tag att nå dit. Jag tycker i alla fall att det är ett bra koncept - men det kräver sin tidinsats av administrationen och eftersom Niclas drar lasset här själv vad jag förstår (kan ju ha fel där) så är det väl Niclas som bestämmer hur han vill ha det. mina 2 ören Göran |
||
|
Har du bestämt dej Niklas hur det blir med deltagandet?
Jag såg att du hade satt ett streck för fler anmälningar. Betyder det att det är de 25 första som anmält sig som har första tjing på att köra? Personligen tycker jag att det är helt ok så, och att de övriga fem hamnar på väntelista. Annars kan det ju bli så att tabellen påverkas av att en förare som tampas om placeringar i tabellen inte kan vara med fast han kan pga att andra anmält intresse för loppet före honom. Finns det isåfall någon turordningslista? Kanske är så att det inte är bestämt än, men jag är nyfiken på vad som gäller och hur du tänkt.
|
||
|
Re:
Håller med dej Jont3, Det är et jäkla letande för att hitta alt, Tyckte jag såg någon som hade anmält sej i en tråd i går trots att Niklas har stängt anmälningarna,Det är säkert på grund av att han inte har sett tråden som det står att det är stängt.
OBS: Det är ingen kritik mot dej Niklas, utan bara ett påpekande,Du gör ett kanon bra jobb, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
Samma här! Har fått leta ihjäl mig ibland... Fixat nu!
(AR)Göran: Det blir de 25 första som anmäler sig som får köra! Väntelista på de övriga. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Jag märkte att jag var lite otydlig, blir tyvärr så när man skriver vad man tänker och inte vad man vill säga
Jag menade de 25 första som anmält sig till ligan, inte de 25 första som anmäler sig till nästa lopp som jag har en känsla av att du menar (tror jag iaf) Mitt argument: Tänk om tvåan i poängställningen inför sista loppet i ligan inte hinner anmäla sig till racet och därmed är ligan avgjord innan loppet körts. (Hypotetiskt jag vet, men det vore trist om det hände någon stackare...) |
||
|
Re:
Dom som har poäng från tidigare race måste ju få köra, oavsett när dom anmäler sej tycker jag, Annars kan ju det uppstå som du beskriver,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Säsong 7 av rejsa.nu's online-liga
|
12057 besök totalt |