Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Tidningen "Sportbilen" med Ringen Special.
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (16272 totalt)
höfläkt

Här sen Nov 2002

Dom skall ner å vända, så är det. Gautes oxå . Sen när vi är gamla gubbar, tittar på tv och där gillar antikrundan, ja då har våra bilar vänt upp och handlas för mer än vad vi gav. :woot:

stockholm
Här sen Maj 2004

Personligen har jag inga förväntningar att tjäna pengar på en bil jag köper. Att få haft så mycket kul med CSL är ju bara det att betrakta som vinst, oavsett om jag säljer nu eller om 10 år.

Men helt klart, eftersom jag gillar bankörning så mycket som jag gör, ja då faller det sig ju naturligt att man köper lite udda banorienterade bilar som CSL, RS, F CS o s v kanske. Då får man ju på köpet en kanske inte fullt så smärtsam upplevelse( förlust) vid försäljning som om man avyttrar en 3 år gammal 750?.

Gävle
Här sen Jun 2004

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:

Man kan ju fråga sig varför denna tråd har så många besökare?

Enkelt, rubriken på tråden är skitbra, men när man kommer in å läser allt j-a skitsnack så sticker man snabbt! Sen sitter man å hoppas att ringen snacket ska återkomma, men icke... gång på gång på g.......

Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Re:

torque skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

Enkelt, rubriken på tråden är skitbra, men när man kommer in å läser allt j-a skitsnack så sticker man snabbt! Sen sitter man å hoppas att ringen snacket ska återkomma, men icke... gång på gång på g.......

Kan inte minnas jag sett sådan trafik på ringen forumet off season tidigare, kanske har jag fel?

Charlie varför inte ta tag i saken själv, skriv nåt kul om ringen, och vips kanske fler hänger på! Jag gillar ju ringen och hänger på.
Tråkigt nog intresserar kanske skiten (som du kallar det) fler än ringen månne? Kanske beror det endast på att ringen är säsongsbetonad till viss del(bilar går i vintervila etc.) Kanske blir det mer skit p g a det?

I övrigt bidrar jag nog med lite skit året om

Ja, jag är helt övertygad om att man bara skummar igenom, ser inget om ringen just nu och hoppar ur tråden, ingen har överhuvudtaget läst skiten alltså (not?)

Eller är det som vanligt, så att folk just gillar skitsnacket, men inte vågar erkänna det! Ungefär som skvaller. Skvallertidningar, säljer ju som smör i solsken, men ingen läser dom, ingen snackar skit om nån eller skvallrar strunt om nån, de är ju som vanligt. Skvallra och snacka skit om folk är internationellt sett svensken rätt bra på, men gärna bakom ryggen, inte öppet, de är svensken för feg för.

Du hejade ju ivrigt på när skiten började, kanske gjorde jag och Stefan just dig besviken då vi inte fortsatte?

Ursäkta skitsnacket

stockholm
Här sen Maj 2004

edit! den ligger ju under allmän och det fanns ju en anledning till att denna tråd som startade i ringen flyttades dit oxå. Ringen är inte så intressant kanske för massorna?

Gävle
Här sen Jun 2004

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
torque skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

Kan inte minnas jag sett sådan trafik på ringen forumet off season tidigare, kanske har jag fel?

Charlie varför inte ta tag i saken själv, skriv nåt kul om ringen, och vips kanske fler hänger på! Jag gillar ju ringen och hänger på.
Tråkigt nog intresserar kanske skiten (som du kallar det) fler än ringen månne? Kanske beror det endast på att ringen är säsongsbetonad till viss del(bilar går i vintervila etc.) Kanske blir det mer skit p g a det?

I övrigt bidrar jag nog med lite skit året om

Ja, jag är helt övertygad om att man

bara skummar igenom, ser inget om ringen just nu och hoppar ur tråden, ingen har överhuvudtaget läst skiten alltså (not?)

Eller är det som vanligt, så att folk just gillar skitsnacket, men inte vågar erkänna det! Ungefär som skvaller. Skvallertidningar, säljer ju som smör i solsken, men ingen läser dom, ingen snackar skit om nån eller skvallrar strunt om nån, de är ju som vanligt. Skvallra och snacka skit om folk är internationellt sett svensken rätt bra på, men gärna bakom ryggen, inte öppet, de är svensken för feg för.

Du hejade ju ivrigt på när skiten började, kanske gjorde jag och Stefan just dig besviken då vi inte fortsatte?

Ursäkta skitsnacket

Självklart hejade jag på, men ni tappade udden och censuren kapade! Fixa en banbilstråd om ni vill presentera bilen och framförallt hävda den framför andras.....
Jag älskar ringen och det vet du Gaute, men jag har bara kör 9 varv (3 M3+6 GTS) och känner mig novice Suger in alla info! Jag prenumererar inte ens på en motortidningen! Har inte tid, jobbet, meket och familjen tar allt.

Blaskan "sportbil ringen" kändes för mig super, och erat gruff kändes rätt initialt, men men

Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Tror aldrig jag kommer hänga ut någon bil jag äger i en egen biltråd, vem skulle va intresserad av en orginal bil dessutom Är ju som sagt inte mycket för trim och sådant. Mina bilar kommer nära nog alltid va orginal, dessto intressantare att försöka utnyttja det man har tycker jag. Skulle jag ha 590+ hk i min skulle jag ju bara distansera mig än längre från bilens potietial än idag.

Samt jag skulle bli tvungen att anpassa annat efter effekten, kort jag skulle va fast i trimträsket BMW gör jobbet bättre än jag, de har mitt fulla förtroende, jag byter inte ens bromsar. Sedan har jag för mig att de som kör med mycket trim o s v får meka mycket(kanske en fördom?) vilket jag absolut inte har lust med. Vill bara köra, t o m det tar för mycket tid.

Vet att du gillar ringen Charlie, hoppas du hänger med oss på Hardcore körningen där, eller i annat fall att du åker ner igen, de är ju så kul.

I övrigt snackade vi ju CSL/GT3 i tråden just p g a att de fanns i tidningen.

PS, hur mycket du än trimmar, kommer jag köra fortare Ds

Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:

.......det endast på att ringen är säsongsbetonad till viss del(bilar går i vintervila etc.)

ni är för söta....det är 10 grader varmt och Ringen är ÖPPEN!!
se.....https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=476348#476348

Citera
PelleM
Stockholm
Här sen Feb 2003

Re:

Qvisfr skrev:
MatroxMGA skrev:
997 GT3/RS är iaf en helt underbar bil att köra...... thumbs up thumbs up

Jag önskar jag visste hur den var att köra!

Vet att den låter sjukt härligt iaf!

Det kan jag svara på.. mmmmmmmm säger jag.

Ljudet blir bara bättre desto mer du gasar.

Btg: 9:04:8
Scuderia Hanseat våren -09
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Re:

RS Patrik skrev:
höfläkt skrev:
För mig är antikrundan gamla gubbar o kärringar som gaggar om att det var bättre förr, och samlar på gammalt bråte som endast dom själva upplever som ovärderligt.
Dit hör givetvis inte du, som har en bil som tappat 400 big på två år . (precis som inte min kommer att göra det... )

Alla RS bilar har initialt tappat

997 GT3RS säljs redan med stora påslag.......

Philip Lundh
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002

torque skrev:
Självklart hejade jag på, men ni tappade udden och censuren kapade

Först vill du ha "skiten", sen vill du inte ha "skiten", hur fan skall du ha det?

Kollade på din bil som du lagt upp på forumet. Nice. Såg då att du hade startnummret från Polen på sidan. Va kul, då skall du säkert ner i år oxå. Va skoj vi skall ha! När vi har som roligast på banan så tittar du ut på höger sida av bilen, där kommer Gaute upp jämsides. Så tittar du ut på vänster sida av bilen, där kommer jag. Vi håller alla stumt tills det är dax att bromsa. Men eftersom vi läst Ringentidningen vet vi att du måste bromsa tidigare än oss med din bil...
Se där, ett inlägg med tidningen att göra, som du efterfrågat.

Gävle
Här sen Jun 2004

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Tror aldrig jag kommer hänga ut någon bil jag äger i en egen biltråd, vem skulle va intresserad av en orginal bil dessutom Är ju som sagt inte mycket för trim och sådant. Mina bilar kommer nära nog alltid va orginal, dessto intressantare att försöka utnyttja det man har tycker jag. Skulle jag ha 590+ hk i min skulle jag ju bara distansera mig än längre från bilens potietial än idag.

Samt jag skulle bli tvungen att anpassa annat efter effekten, kort jag skulle va fast i trimträsket BMW gör jobbet bättre än jag, de har mitt fulla förtroende, jag byter inte ens bromsar. Sedan har jag för mig att de som kör med mycket trim o s v får meka mycket(kanske en fördom?) vilket jag absolut inte har lust med. Vill bara köra, t o m det tar för mycket tid.

Vet att du gillar ringen Charlie, hoppas du hänger med oss på Hardcore körningen där, eller i annat fall att du åker ner igen, de är ju så kul.

Kul, vi har driftbox båda två nu, så Gelleråsen sista april eller första maj blir kul! Sist åkte jag 1,17 med gatdäck....

Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004

Re:

höfläkt skrev:
torque skrev:
Självklart hejade jag på, men ni tappade udden och censuren kapade

Först vill du ha "skiten", sen vill du inte ha "skiten", hur fan skall du ha det?

Kollade på din bil som du lagt upp på forumet. Nice. Såg då att du hade startnummret från Polen på sidan. Va kul, då skall du säkert ner i år oxå. Va skoj vi skall ha! När vi har som roligast på banan så tittar du ut på höger sida av bilen, där kommer Gaute upp jämsides. Så tittar du ut på vänster sida av bilen, där kommer jag. Vi håller alla stumt tills det är dax att bromsa. Men eftersom vi läst Ringentidningen vet vi att du måste bromsa tidigare än oss med din bil...
Se där, ett inlägg med tidningen att göra, som du efterfrågat.

Tyvärr blir det inte Polen i år. Har varit där 2 år nu och det får räcka tillsvidare..... Kul körteknik där!? Läsa prestanda uppgifter och låta dessa avgöra bromspunkter!? Spännande!

Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Re:

torque skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

Kul, vi har driftbox båda två nu, så Gelleråsen sista april eller första maj blir kul! Sist åkte jag 1,17 med gatdäck....

Vad glad jag blir att fler skaffar den.

Jag åker 1. 14 med en orginal CSL och 360hk (r-däck är ju orginal på min, nåväl lite mer gummi fram , men det samt lite mer camber kvalar inte som trim ). Åkte 1.13.3 med Magnus Uvhagens gammla pluggade 245 slicks, så va inte så säker på att r-däcken ens kapar 3 sekunder för dig vs gat ditto ? Allt enligt drifboxen så klart

Kul att se dig på rejsa igen Charlie.

Skåne
Här sen Mar 2004

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Mina bilar kommer nära nog alltid va orginal, dessto intressantare att försöka utnyttja det man har tycker jag. Skulle jag ha 590+ hk i min skulle jag ju bara distansera mig än längre från bilens potietial än idag.

Gaute,
fantastiskt välskrivet!

Gävle
Här sen Jun 2004

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Åkte 1.13.3 med Magnus Uvhagens gammla pluggade 245 slicks, så va inte så säker på att r-däcken ens kapar 3 sekunder för dig vs gat ditto ? Allt enligt drifboxen så klart

Nää, precis! 1,17 var dessutom gamla bansträckningen

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Äntligen lagt vantarna på ett nr .
Första artikeln jag läste med stor spänning var Fredrik Huldts dagstur till ringen och frågan som dök upp där är vilken hyrfirma det är som hyrt ut Porschen samt hur det är med försäkringen på ringen. Det sägs att det "bara" kostar självrisken ā 10kkr + räcke om man skulle klanta sig. Stämmer verkligen detta?
Var ett reportage i senaste Automobil där dom körde med en hyrd Porsche o där gälde inte försäkringen.

Nån som har testat på hyrbilsvarianten o kan dela med sig av sina erfarenheter? Vet att Peeter var nere för några år sedan o hyrde en BMW Z4 (Göte o Stefan, vad skulle vara bäst? Porsche eller BMW ).

Kikade även på filmen som var med, Frääänt thumbs up ! Dock lite synd att man inte kunde se hastighet och G-kraft, det hade varit kul.

NS BTG: 9.10.21

Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Fredrik C skrev:
Äntligen lagt vantarna på ett nr .
Första artikeln jag läste med stor spänning var Fredrik Huldts dagstur till ringen och frågan som dök upp där är vilken hyrfirma det är som hyrt ut Porschen samt hur det är med försäkringen på ringen. Det sägs att det "bara" kostar självrisken ā 10kkr + räcke om man skulle klanta sig. Stämmer verkligen detta?
Var ett reportage i senaste Automobil där dom körde med en hyrd Porsche o där gälde inte försäkringen.

Nån som har testat på hyrbilsvarianten o kan dela med sig av sina erfarenheter? Vet att Peeter var nere för några år sedan o hyrde en BMW Z4 (Göte o Stefan, vad skulle vara bäst? Porsche eller BMW ).

Kikade även på filmen som var med, Frääänt thumbs up ! Dock lite synd att man inte kunde se hastighet och G-kraft, det hade varit kul.

Ett väldebatterat ämne det där med försäkring på ringen, du kan säkert hitta lite info om du använder sökfunktionen. Gällande hyrbilar på ringen, så (detta gäller iaf i teorin!) måste hyrbilsfirman uttryckligen förbjuda körning där då det räknas som allmän väg. Ofta finns det klausuler som säger var du får köra och inte, exempelvis vet jag att många hyrbilsfirmor som hyr ut dyrare bilar tillåter inte att man lämnar Tyskland. Så signerar du ett kontrakt där det inte framgår att du inte får köra på ringen vid turistkörning ska det inte kosta mer än självrisken om det smäller, men att det verkligen fungerar kan du aldrig veta till 100% före du besökt något av alla trevliga räcken!

Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Jo då, jag har hängt med i diskutionen om detta här på rejsa. Därför blev jag lite förvånad att det verkade som att det fins nån firma som hyr ut Porschar med försäkring som gäller på ringen.

NS BTG: 9.10.21

Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Fredrik C skrev:
Jo då, jag har hängt med i diskutionen om detta här på rejsa. Därför blev jag lite förvånad att det verkade som att det fins nån firma som hyr ut Porschar med försäkring som gäller på ringen.

Det handlar nog mest om att de förutsätter att deras bilar inte skall köras där. Om jag inte missminner mig så i AMS reportage angående ringen hyrdes porschen i Bonn och så länge ingen smällt någon bil på ringen som de fått betala kanske de inte tänker på att ringen ligger rätt nära. Har själv hyrt bil på Avis i Hahn 2 gånger, andra gången när jag skulle lämna tillbaka bilen satt det skyltar på disken som sa att det var förbjudet att köra bilen på en räserbana. Förmodligen hade de väl haft någon incident och på så vis ändrat reglerna därefter. Mitt tips är helt enkelt att kolla kontraktet noga på hyrbilsfirman

Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Finns ju endel som hyrar ut bilar bara för körning på ringen dock..
Lite och läsa+länkar här: http://www.nurburgring.org.uk/carhire.html

Allmänt banåkaforum
Tidningen "Sportbilen" med Ringen Special.
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (16272 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande