Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Axxis Ultimate bromsbelägg
1219 besök totalt
Y-Maleky

Här sen Sep 2003

Trådstartare

Är det nån som kör på Axxis Ultimate bromsbelägg?
Gärna nån med en bil på under 12-1300 kg och R-Däck.
Berätta gärna vad ni tyckte och beläggen.

http://www.axxisbrakes.com/

Tom Bengter
Stockholm
Här sen Nov 2002

Jag körde dessa runt om på min ITR med R-däck och hade inga problem vare sig på bana eller slalom. Utmärkta på väg också eftersom de inte skriker. Dammar rejält gör de däremot, jag löste det med svarta fälgar.

Det är dock inga riktiga race-belägg utan mer för lite hårdare gatkörning, banträffar och slalom. Priset kunde jag framförallt inte klaga på, 100 US$ totalt för alla gav jag!

Citera
Y-Maleky

Här sen Sep 2003

Trådstartare
Re:

Tom Bengter skrev:
Jag körde dessa runt om på min ITR med R-däck och hade inga problem vare sig på bana eller slalom. Utmärkta på väg också eftersom de inte skriker. Dammar rejält gör de däremot, jag löste det med svarta fälgar.

Det är dock inga riktiga race-belägg utan mer för lite hårdare gatkörning, banträffar och slalom. Priset kunde jag framförallt inte klaga på, 100 US$ totalt för alla gav jag!

Exakt min tanke priset är riktigt bra, körde du med ITR orginal skivor eller körde du med andra?
Inga problem med skivorna slog sig lättare med dessa? Då dess är tydligen metalliska belägg.

andersnorge
Norge
Här sen Dec 2005

dette er ett gatebelegg, ikke for bane.

på bane vil det legge på for tykt lagt med friksjonsmatriale og du vil få vibrasjoner når du bremser.

har kjort endel på bane med det, ja det går, men nei det er ikke ideelt.

bilen veide 1140 og hadde R dekk

calipere var stoptech ST-40 og flytende slissa 328x28 skiver. storrelse på beleggen var Carrera RS /944 turbo S (ST-40)

Vaggeryd
Här sen Nov 2002

Har testat dem på min E30 (1150kg / 160 hk) med gatdäck och tyckte de mattades fort på bana med dålig pedalkänsla, men visst är de bättre än ett original-belägg. Som påpekats ovan så är de dock inte avsedda för bana (framförallt inte med r-däck).

Citera
Allmänt banåkaforum
1219 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande