Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
RACE: Race 2 @ Magny-Cours, 19/1, kl 19.00
<<   1, 2, 3, 4
8650 besök totalt
Blondblues
Kungsängen
Här sen Jan 2007

Re:

RichardSWE skrev:
Jag är med..kör en seat nr:Peter Terting

Hrm!
Peter Terting är den bil jag valt för ligan så tyvärr...
Den är upptagen.

/Jens

Kungsängen
Här sen Jan 2007

Re:

(AR)Göran skrev:
Tack för racet, alltid trevligt att köra mot folk man vet kör sjysst :-)

Det blev en lite stressig tid precis innan racet för mej med mat till barna osv, men de höll sej hyfsat i skinnet när pappa satt bakom ratten....

När jag testade lite innan var det inga problem att komma ner på 1.55 tider men i racet var det lögn i h****e att ens vara nära. Synd bara att det laggade lite i race 2, och att kavic o Rolle inte ens kom med då

I övrigt bjöd bägge racen på tät och underhållande racing, kul

Göran

Tack för fighten i Racet!
Det var en nära med schysst kamp (på liv och död)...
Ser fram emot mer sånt....

/Jens

Stockholm
Här sen Nov 2004

Re:

Blondblues skrev:
(AR)Göran skrev:

Det blev en lite stressig tid precis innan racet för mej med mat till barna osv, men de höll sej hyfsat i skinnet när pappa satt bakom ratten....

När jag testade lite innan var det inga problem att komma ner på 1.55 tider men i racet var det lögn i h****e att ens vara nära. Synd bara att det laggade lite i race 2, och att kavic o Rolle inte ens kom med då

Göran

/Jens

Det är just sån tät racing som gör RACE så bra, dessutom är bilarna (för det mesta) kontrollerbara med bra fäste vilket gör det möjligt att ligga tätt tätt och stressa

Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Re:

(AR)Göran skrev:
Blondblues skrev:
(AR)Göran skrev:

Göran

/Jens

Det är just sån tät racing som gör RACE så bra, dessutom är bilarna (för det mesta) kontrollerbara med bra fäste vilket gör det möjligt att ligga tätt tätt och stressa

om jag inte missminner mig så låg jag mitt i högen under race1. Sjukt kul, 3-4 bilar som ligger och jagar varandra . Kanon att alla visar respekt för varandra så man verkligen försöker att undvika kontakt. Det är så grymt och ligga flera bilar precis intill varandra och försöka hitta en lucka...

Andra racet gick bra tills typ varv 4-5 när alla konkurenter försvann sedan small det och jag for av banan. Riktigt skumt då det inte var några bilar i närheten innan det lagget kom....? Tappade typ 3 platser på det..

Tibur
Piteå->Långträsk
Här sen Jan 2004

jo strul i heat ett, dock lyckades jag bli åtta. så pole i heat två, höll ledningen länge fick blymage efter mig, körde nytt pb 1.57.2 och blymage plockar in 1,5 sec suck, bromsa på migoch tappa ledningen, sen var sock inga problem att hålla andra platsen i i mål, även om trean närmade sig.

Nåja, jag känner mig inte alltför missnöjd då jag bara kört tie varv wtcc före räjset, gjorde 1,7 s förbättring i rejset jfr kvalet

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Tack för gårdagens rejs! Vi var inte så många men det var kul iallafall.

Enda struligheterna var i rejs 2, laggade lite plus att Kavic och Rolle inte kom iväg. Tråkigt!

Jag har inte kollat över gula/röda kort än. Det gör jag i helgen.

Här kommer lite resultat:

Team Swedish Racing Mates
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Hur många får poäng i varje lopp ???

Stig Fasth
Skara
Här sen Jan 2003

Det var inget vidare o köra rejs när det som vanligt bara är en massa krångel med
omstart av servern o en jäkla massa lagg i andra rejset så det var ju helt omöjligt.
I starten såg man ju bilarna lite då o då och sedan ute banan så fortsatte det ju o
lagga, så det var bara att lägga ner det snabbt som satan, o det är ju tur att det går
så man slipper fördärva för de som tycker det är kul ändå.
När jag gick ur rejset så var det en uppdatering från Steam som var igång åsså om det
är det som påverkar så tycker jag det är helt bedrövligt.
/ Stig >

(AR)Göran
Stockholm
Här sen Nov 2004

Av någon anledning så verkar det som att just starten i RACE är ett problem för mig. I gtr serien ser jag timern ticka ner utan problem, i RACE står klockan still för att ryckvis räkna ner. När starten sen går är det i 2 fall av 3 en gissning från min sida, och eftersom man inte vill sticka för tidigt så blir det att man missar starten. Därav blir det problem för den som står bakom och kommer som en kanon.

I själva racen brukar det däremot inte lagga - utom vid en server som körs inom spelet. Jag tror/har en känsla/kan inte belägga att det är så. Kanske finns någon annan som vet?

Att servern fick starta om berodde ju på att den blev invaderad av några nötter som inte hörde dit som vägrade lämna. Att steam väljer att göra en uppdatering just då är ju olyckligt. Dock gjordes ju uppddateringen när spelet hade stängts ner, inte när spelet kördes - steam kan ju inte veta att du ville starta om spelet fortast möjligt...olyckliga omständigheter.

I övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Kavic: 10, 8,7,6,5,4,3,2,1 poäng får man i varje res.

Stig: Synd att du verkar tycka att det är stul med RACE. Vi fick som Göran säger tyvärr starta om servern för att några nötter lyckats komma in på servern. Vi får ta nåt svårare lösen nästa gång. Tvärr gick det ej att kicka spelare inifrån spelet. Bortser man från lite lagg och så detta tycker jag att det funkade bra med kul o tajt racing. Uppdateringarna från STEAM är ingen höjdare men kan undvikas lite iallafall om man har på steam hela tiden. Då uppdateras den direkt. Startar man STEAM precis när man ska köra race finns det stor risk för att det kommer nåt sånt när man kör. Så påt igen Stig...Du hänger ju med de unga killarna hyffsat bra tycker jag.

Göran: Starten är lite knepig. Jag tror inte att klockan tickar ner snyggt o bra för någon tyvärr. Men ett tips är..kolla på klockan i övre högra hörnet. När den går igång så är även loppet igång! Funkar alltid för mig.

Citera
SRMrolle
Göteborg
Här sen Aug 2005

ja, starttimern är bedrövlig, man får kolla på motec eller HUDen ifall rejset har börjat.... thumbs down

jag gjorde en noob-blunder i starten på race 2, eftersom jag inte såg några bilar på gridden
så tänkte jag hoppa tillbaka till depån och kolla i garaget, men Esc-knappen var visst inte så
bra att använda då...

dessutom så glömde jag hålla i bromsen på race 1 så jag fick tjuvstart och drive-through givetvis

Nåja, bara att bryta iop och gå vidare, jag hade ju kommit sist ändå....

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Stig Fasth
Skara
Här sen Jan 2003

Vad det gäller RACE spelet så tycker jag åsså att det är det bästa spelet jag har varit med om att köra.
Banrejsing vill säga, för jag tycker ju fortfarande att rally är bättre.
Men jag blir fruktansvärd stressad när det krånglar när man väl ska till att rejsa, suuuuuurt som attan !
Har väl lite Schumi tag i mig vad det gäller det, he he !!
Förstår de fel som blev men det är synd att de inträffar just när vi kör våra rejs.
Tycker även det var synd om ove o Kavic som det även blev strul för.
Mvh/ Stig >

Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006

Re:

Niklas Maravic skrev:

OK, men borde inte jag fått 5 poäng istället för 4 i.o.m. min 5:e plats i andra racet?

Kul racing var det. Hade en go fight i andra racet. Svårt med lagget, men det var nog lika för alla. Laggade till ordentligt runt 5-6 varvet just när vi passerade mål, bilarna framför försvann för att sedan dyka upp i sandfållorna i första kurvan. Därför slog jag av och släppte förbi dessa, taskigt att förlora platser pga spelet. Inte lika kul att tjäna platser pga spelet heller!

Första racet fick jag dock avbryta. En av mina "kära kollektivkamrater" fick för sig att rusa in på rummet och leva rövare! Ridå . Men han bjussa på en öl efteråt, så ilskan gick över fort !

PS. Blymage var galet snabb och säker:)

EDIT: Så här ska racingen se ut:) http://www.youtube.com/watch?v=5nuRgzaJ-q8

Svenska Wankelregistret
Citera
(AR)Göran
Stockholm
Här sen Nov 2004

Re:

Klurax skrev:

EDIT: Så här ska racingen se ut:) http://www.youtube.com/watch?v=5nuRgzaJ-q8

Vilken underbar filmsekvens - precis så kändes det i racet igår bitvis - tätt, tätt, tätt

Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Re:

Klurax skrev:
Niklas Maravic skrev:

OK, men borde inte jag fått 5 poäng istället för 4 i.o.m. min 5:e plats i andra racet?

Sorry fel av mig...

7 p får man inte.

Citera
SRMrolle
Göteborg
Här sen Aug 2005

Re:

Niklas Maravic skrev:

nja... 10,8,6,5,4,3,2,1 ska det vara

[SRM]Rolle

www.racingmates.se

Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Får se hur man ska göra med att köpa RACE...censurerar resten av vad jag tänkte skriva om Simbin själv så slipper någon annan Stig,tror att jag kan tänka mig hur du känner dig :/

Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006

Re:

Niklas Maravic skrev:
Sorry fel av mig...

7 p får man inte.

OK, det borde jag ju ha kunnat lista ut själv, för den delen

Brands Hatch nästa!

Svenska Wankelregistret
Citera
SRMrolle
Göteborg
Här sen Aug 2005

är det inte Brands Hatch nu på torsdag?

Ny tråd tack

[SRM]Rolle

www.racingmates.se

Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Vilka krav ni ställer! Kommer strax...

Tyvärr så har jag inga replays att kika på! Vet ej varför det blivit så? Det enda jag hade replay på var Practice1 och warmup! Jippii precis det man behöver suck....

Så tyvärr (eller inte) så kan jag inte dela ut några gula eller röda kort då jag inte kan se händelserna själv.

Citera
Racingsimulatorer
RACE: Race 2 @ Magny-Cours, 19/1, kl 19.00
<<   1, 2, 3, 4
8650 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande