Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (3544 totalt) |
Re:
vad gav de för anledning till att själva stolen ska vara där? (inte underredet med bältesinfärstningen utan stolen) är lite nyfiken bara.. _________________ Christian Lange 458 |
||||||||
En liten följdfråga:
på en 2-dörrars bil som inte behöver bälten (1968) hur gör man då??? har fn inget baksäte och två sitta-still-stolar, bur och bälten bälten kommer, men det blir efter bes. måste framstolarna gå att fälla fram så att ev passagerar i det obentliga baksätet som inte har några bälten kan komma ut snabbt vid ex brand??? /ola _________________ Ola Gustavsson |
||||||||
Re:
Hej Christian - Svaeret var exakt som jag skrivit i quoten ! Dock framhöll han ju okså som jag visste sedan tidigare och nämnts i tråden.... att det går ju att få det genom SBP med enbart en stol - beroende på vem som besiktigar bilen. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
För mig tog det stopp när jag försökte regga 02'an med 0 passagerare.
Enligt SBP's kundtjänst så är ett utrymme i en bil antingen lastutrymme eller passagerarutrymme, och han försäkrade mig om att det skulle vara enklare att stoppa i en stol vid besiktningen (för att sen lyfta ur och hävda tillfälligt brukande om snuten skulle stoppa mig) än att få det omklassat till lastutrymme. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Re:
det står ingen anledning i quoten. fick du ingen så ber jag dig att ringa igen. be dem hänvisa till varför eller till VV föreskrift. _________________ Christian Lange 458 |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (3544 totalt) |