Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
991 besök totalt |
Biltransport
Ja, ja vet att detta har varit uppe förr, dock kanske ngt har hänt.. om vi säger att vi har 7-bilar som körs på i gbg å körs till en omlastnings plats i norra/mellersta tyskland där transport firman hämtar de bilar som skall till skandinavien. Va kan detta tros kosta per bil isf? _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
Jag fliker bara in och frågar vilka transportbolag som fraktar bilar från Tyskland och Belgien det finns?
Norlens och Eurotransport känner jag till. _________________ Jim Kindblad Mazda MX-5 1.8 -99 Opel Speedster 2.0 TURBO Opel Speedster 2.2 N/A *såld* 2st Mazda MX-5 1.8 -94 *sålda* |
Brukar skicka bilen med transport från sthlm till ringen, tur och retur. Det ligger från sthlm på ca 12000kr vill jag minnas. Gällande försäkringar på fraktat gods ligger det på ett kilo pris. Med andra ord om bilen blir stulen ersätter fraktbolaget inte mer än ca 80000kr på min CSL. Dock är det ju så att man har en försäkring på bilen enligt det vanliga förs. bolaget så ersätter de ju enligt marknadsvärdet vid t e x stöld.
Ett väldigt gott tips är att alltid granska bilen vid lossning/lastning tillsammans med chafför, de har formulär. Att upptäcka en skrapad fälg en ett par timmar efter lossning....ja den skadan(eller liknande) går fraktbolagens försäkringsbolag av förklarliga skäl aldrig med på. Har använt mig av eurotransport flera gånger och det har funkat väldigt bra. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
991 besök totalt |