Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Track day Spa 2007
1423 besök totalt
Robban G
Sverige/Holland
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Track day Spa 2007

Då var det dags att boka in i kalendern, den 12 Maj är det dags för årets första track day med Marc Duez. Ovanligt sent i år, antar att det kan vara för att de ska bygga om lite inför F1 loppet i September. För mer detaljer se här http://www.marc-duez.be/testdays.html går inte att anmäla sig ännu..

BMW 1M -12
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004

Eller så kör man på Spa med GRC. Vi kommer i år att erbjuda körning på Spa:
6-7 juni (Kör vidare direkt till 24h på Nürburgring)
18-19 juli ("Exclusive". Endast två platser kvar. Kan kombineras med F1 på Nürburgring)
8-9 oktober (Höstresa med körning på Nürburgring dagarna innan)

Mer info kommer inom kort på vår hemsida www.grc.as

Kontakta mig för mer information.

Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Vad finns det för fler olika möjligheter att köra på SPA i vår/sommar förutom GRC och Marc Duez? Det vore kul att tajma ihop det med ett ringenbesök..

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Robban G
Sverige/Holland
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Re:

djungel-Jim skrev:
Vad finns det för fler olika möjligheter att köra på SPA i vår/sommar förutom GRC och Marc Duez? Det vore kul att tajma ihop det med ett ringenbesök..

Normalt sett bruakr Marc Duez köra fler tillfällen..Vet inte riktigt orsaken varför det inte är fler under våren men skulle som sagt kunna misstänka att det är renovering av SPA på G.

BMW 1M -12
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004

Re:

Robban B skrev:

Normalt sett bruakr Marc Duez köra fler tillfällen..Vet inte riktigt orsaken varför det inte är fler under våren men skulle som sagt kunna misstänka att det rä renovering av SPA på G.

Det stämmer. Stora delar av Spa är uppgrävd just nu... Inklusive övre pitgaragen, som är jämnade med marken.
Hoppas att de får ordning på allt till slutet av våren...

Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004

Erik, vad kostar f1-resan i Juli och vilka datum gäller, hur många dagars track day?

Ekerö
Här sen Apr 2004

Re:

HTR skrev:
Erik, vad kostar f1-resan i Juli och vilka datum gäller, hur många dagars track day?

Finns två alternativ:

Antingen kör man på Spa två dagar, tar en "mellandag" och åker vidare till Nürburgring och tittar på Formel1. Jag har två platser kvar till Spa-körningen. (Har inte priserna med mig här i Jokkmokk, men det är dock något dyrare än normalt, eftersom det är en lite mer exklusiv resa med begränsat antal deltagare.) Däremot är platserna för att köra på Nürburgring samtidigt som Formel1 (Vi kör på Nordslingan, medan F1-killarna får hålla tillgodo med GP-banan...) slutsålda. Men det finns fortfarande möjlighet att köpa åskådarbiljetter till F1, samt Beifahrer-biljetter till mig... :-)

Alternativ två är att åka ner till LeMans i Frankrike och köra en dag, och sedan åka vidare till Formel1, enligt ovan. Jag själv kommer att välja detta alternativ.

Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004

Re:

FEED ME skrev:
HTR skrev:

Finns två alternativ:

Antingen kör man på Spa två dagar, tar en "mellandag" och åker vidare till Nürburgring och tittar på Formel1. Jag har två platser kvar till Spa-körningen. (Har inte priserna med mig här i Jokkmokk, men det är dock något dyrare än normalt, eftersom det är en lite mer exklusiv resa med begränsat antal deltagare.) Däremot är platserna för att köra på Nürburgring samtidigt som Formel1 (Vi kör på Nordslingan, medan F1-killarna får hålla tillgodo med GP-banan...) slutsålda. Men det finns fortfarande möjlighet att köpa åskådarbiljetter till F1, samt Beifahrer-biljetter till mig... :-)

Alternativ två är att åka ner till LeMans i Frankrike och köra en dag, och sedan åka vidare till Formel1, enligt ovan. Jag själv kommer att välja detta alternativ.

Njaae,
ska prata med min vapendragare om det så får vi se...
Du lånar säkert ut din biljett till både mig och Jimmy..hehe

Sverige/Holland
Här sen Mar 2006

Trådstartare
LeMans lockar ju en hel del;) Det byggs rätt friskt på Spa, kolla här http://www.spa-francorchamps.be/gfx/travaux2006%2D2007/

BMW 1M -12
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004

Re:

Robban B skrev:
LeMans lockar ju en hel del;) Det byggs rätt friskt på Spa, kolla här http://www.spa-francorchamps.be/gfx/travaux2006%2D2007/

Vad är syftet med ombyggnationen? Mer publik, förnyelse, f1-standard, eller?

Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

HTR skrev:
Robban B skrev:

Vad är syftet med ombyggnationen? Mer publik, förnyelse, f1-standard, eller?

Berniestandard skulle jag vilja kalla det. Större depåer för F1 framför allt.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Allmänt banåkaforum
Track day Spa 2007
1423 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande