Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Nu finns Live For Speed S1 ute.
842 besök totalt
Jonas Petersson

Här sen Jun 2003

Trådstartare

Jag trodde inte att det var sant när jag klev in på detta forum och såg att det fortfarande inte fanns nån länk till www.liveforspeed.net. Det måste bero på att värmen har tvingat ut alla på badstranden eller något i den stilen .

För er som inte vet vad det är så kan jag starkt rekommendera att ni hämtar hem demot och testar. Hamnar man på en bra server så kan det garanteras actionfylld racing med små marginaler.

Detta ska självklart inte spelas dagtid så länge vi får behålla detta väder, utan är ju något som man kan köra då när alla eventuella sambos eller dyl. har gått och lagt sig . Trevlig sommar allihopa!

200sx S13 '93
OGS #202 - Jonas200sx
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Sevenkopian som finns i spelet ser ut som något jag vill prova :-)

(men nog har vi en länk till LFS i tråden "Bra Simracinglänkar")

Malmby
Här sen Dec 2002

Laddade just hem det senaste demot, eller vad vi skall kalla det. Har gillat LFS från början. Klart roligt och enligt mig mycket bra körkänsla. Massa fina inställningsmöjligheter. Samt inte minst att det går att köra rallycross. Ljudet är det enda som jag inte tycker är direkt upphetsande, tyvärr...

Detta måste vi testa att köra lite online tillsammans.

Jag är också väldigt nyfiken på super seven bilarna, får nog ta och skaffa mig fullversonen. Då de tyvärr är spärrade i demot.

Westfield SE
Citera
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002

Kikade just på filmen tagen med "VR-glasögon", snacka om realism! om det inte vore för ljudet då förstås! Någon som har så'na?
Kolla här:
http://lfs.racesimcentral.com/content/downloadmovie.php?m=lfs_vr2.zip
eller gå till www.liveforspeed.net och klicka på Screenshots och sedan Movie Show i menyn som dyker upp till vänster.

Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002

Nu har jag skaffat den riktiga versonen, där man får köra alla bilarna och banorna. Lite kortfattat om spelet.

-Demot som många av oss testat gör inte spelet rättvisa. De ytterligare bilar som finns i orginalet är mycket skojiga att köra. Det finns för närvarande "bara" fyra asfalts banor och fyra rallycross banor. Alla innehåller dock ett antal versoner. Totalt sett är det rätt mycket. Bla en dragrejs stripp.
-Multiplayer är mycket bra, det jag testat. Slår F1Challenge med hästlängder. Jag har kört på servrar med 8 spelare helt utan lagg. Det är även väldigt många som är ute och rejsar.
-Bilarna är allt från litet, klent och framhjulsdrivet till fyrhjulsdrivet och turbo. Det är stor skillnad i körupplevelse mellan de olika bilarna. Super seven bilen i spelet, det finns föresten två varianter, är mycket fräck att köra. Direktstyrd och nervös, går att köra fort som f-n, men då krävs det koncentration och en hyffsad setup.

Det som inte faller mig helt i smaken är väl kanske mest ljudet. Det är inte kasst, saknar dock en stor dos "liv". Bilarna har inte verklilga namn utan fingerade, spelar inte så stor roll kanske... Banorna är snygga och så, tyrvärr finns de inte i verkligheten. Spelet skulle vara bra mycket roligare om det var Gälleråsen man vräkte sig runt i en grön super seven.

Mitt intryck, än så länge, är att jag inte kastat bort 12£. Detta kanske vore något att basera en online serie på?

Westfield SE
Citera
Racingsimulatorer
842 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande