Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 17836 besök totalt |
Uppdatering:
Nu börjar motorn ta form. det som är kvar är att montera kammarna & ställa ventilspelet & byta lite slangar. ![]() Har även börjat polera ventilkåpan, vilket är ett tidskrävande projekt isig. men förhoppningsvis är det värt mödan när den är klar. har även en lite överraskning till ventilkåpan.. men den hemligheten håller jag på ett tag till ![]() ![]() _________________ Mattias Olsson | Drives: BMW m3 e36 |
||||||
ÄNTLIGEN KLAR!!!
nu har jag äntligen polerat klart ventilkåpa.. Och jag är riktigt nöjd med resultatet. så på med solbrillorna och njut av bilderna! kan avslöja att mittenplåten som täcker tändspolarna kommer gjutas av i kolfiber! ge gärna kommentarer. ![]() ![]() _________________ Mattias Olsson | Drives: BMW m3 e36 |
||||||
Re:
Se till så att tändspolarna isoleras ordentligt, för vi hade stora problem med misständningar när vi körde så. Speciellt om det var lite fuktigt. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Re:
vad använde ni för att isolera dom? _________________ Mattias Olsson | Drives: BMW m3 e36 |
||||||
Re:
Vi hade inte nog med tålamod så vi slängde kåpan och monterade en original. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Uppdatering:
Idag har det hänt grejor. Kamaxlar & vanos har blivit monterat. och vi har även hunnit med att ställa ventilspelet. =) så nu är det inte mycket kvar. innan man kan vrida om nyckeln *hmm* ![]() _________________ Mattias Olsson | Drives: BMW m3 e36 |
||||||
Uppdatering
Vanosen & kammarna på plats ![]() Ventilspelet ställt, här är en bild på utrustningen. ![]() vanosen har fått sig en upp fräshning, men ny färg & byta skruvar ![]() och en ny framruta har hittat på plats, efter som den andra sprack av nån o-utgrundling anledning *visslar* ![]() _________________ Mattias Olsson | Drives: BMW m3 e36 |
||||||
Uppdatering
svärfar har jobbat på duktigt med växellådan i helgen och så här ser den ut just nu. Som ni ser på bilderna nedan så var 2:ans synkring dålig. förutom den så kommer vi byta in & utgående axel-lager + lite packningar. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mattias Olsson | Drives: BMW m3 e36 |
||||||
Re:
Här kommer receptet: - En stor påse tålamod, (är jue inte gjort på ett par timmar) - Dremel med diverse verktyg - Borrmaskin men lamellslip rulle. - 80papper - 180papper - 320 papper - Autosol för att se om man missat några repor - 600papper - Autosol för att se om man missat några repor - 1200papper våtslip - 2000papper våtslip <--- är nog lite overkill (men hade det det låg) - Autosol, Autosol, Autosol Volá du har en spegel ![]() _________________ Mattias Olsson | Drives: BMW m3 e36 |
||||||
Jag får bara ta av mig hatten för alla duktiga hemmaskruvare här på rejsa
![]() Själv klarar jag knappt att fylla på luft i däcken ![]() |
||||||
Uppdatering:
Fick lite bilder ifrån svärfar idag. lådan är nu ihop igen och funkar förhoppningsvis som den ska 8), så nu kanske man kan få i 2:ans växel i framtiden :P Här är lite bilder på svärfars egen tillverkade verktyg ![]() ![]() _________________ Mattias Olsson | Drives: BMW m3 e36 |
||||||
har var lite dåligt med uppdateringar..
men igår så starta den, allt fungerade fint.. så skönt. en lite film ifrån uppstarten http://www.maggotracing.se/video.php _________________ Mattias Olsson | Drives: BMW m3 e36 |
||||||
har kört snart 150mil sen renoveringen, så jäkla skönt med ny renoverad prylar, växellådan blev underbar.
snart så är bling bling höjande prylen klar också ![]() tyvärr så kommer jag nog bli tvungen att sälja bilen, då ett eventuellt hus köp vankas ![]() men man kommer jue å andra sidan få tillgång till ett dubbelgarage då. _________________ Mattias Olsson | Drives: BMW m3 e36 |
||||||
igår så var bilen uppe på sträckbänken med lyckat resultat
![]() http://www.maggotracing.se/video.php _________________ Mattias Olsson | Drives: BMW m3 e36 |
||||||
![]() Isf, Vad tar du för att göra en till? Annars, Var har du handlat och till vilket pris? ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 17836 besök totalt |