| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
RACE: Race 6 @ Puebla, 17/2, kl 19.00
|
5476 besök totalt |
|
Då var det dags att åka till Mexico och Puebla. Banan är 3030 m lång. Även denna bana är baserad på en ovalbana med långa bankade kurvor och en lite mer teknisk inre del. Detta gör att det blir svårt att hitta balansen mellan hastighet och downforce. antingen köra fort på ovaldelen eller köra fort på den kurviga inre sektionen av banan. Banan är helt platt och har ingen camber i kurvorna på den inre delen. Däck slits väldigt fort på denna bana. Asfalten är väldigt grov. [Bild på banan kommer här!] 1,29,99 är varvrekordet på riktigt. I spelet har jag sett tider mellan 1,34 och 1,38. Namn på servern: rejsa.nu Lösen: vinter Antal varv: 2x17 Väder: Sol Tider: 19.00 - 19.30 Practice 19.30 - 19.40 Hotlap Qual (1 varvs kval) 19.40 - 19.45 Warmup 19.45 - 20.10 Race 1 20.10 - 20.15 Warmup 20.15 - 20.45 Race 2 Anmäl er här i tråden!!! Lycka till!!!!! PS Glöm ej att läsa på regler, viktstraff etc etc DS Följande har anmält sig: NiklasM (5 kg) Blymage (60 kg) Kavic (5 kg) Ainisse (5 kg) ThomasT (30 kg) Emil Jönsson (5 kg) rolleSRM (0 kg) Plexor (0 kg) Ronnback (10 kg) Klurax (x kg) Följande frågetecken: Tibur (60 kg) _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Kolla på denna intresanta video. Där kan ni tex se hur grov asfalten är...
mms://vipeurosport.yacast.net/eurosp _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
|
||
|
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
|
Mina barn har tyvärr blivit sjuka och jag är låst på annan ort så jag hinner inte hem till racet i kväll
|
||
|
Ska försöka hinna hem itid...yngsta dottern har innebandymatch på annan ort men får väl ta mitt träningspass på vägen hem. Spänna fast barnen i baksätet å skicka in kärringen i skuffen och låsa, det låter som det ska kunna ordna sig.
_________________ Janne Djerf |
||
|
27 poäng = 10 kg senaste race delad 8 = 5kg alltså totalt 15 kg
vars kommer övriga 45kg är det från tidigare race? och isåfall betyder det att när man kommit upp i 60kg så har man det resten av rejsen. Som jag förstår av reglerna så är det 15 kg jag ska ha i straffvikt |
||
|
Re:
Jag har som jag sagt tidigare "tagit" mina regler direkt från FIA WTCC's riktiga regler. Vikterna nollställs INTE mellan rejsen. Detta gör att de duktigaste förarna troligtvis kommer att köra med 60 kg hela tiden. Bra eller dåligt?? Ja vet inte.... Alternativt ändrar vi så att man inför varje rejs räknar ut hur mkt vikter man ska ha och att man sen nollställer viketerna inför nästa rejs. Hur vill ni ha det? a) Som förut b) Vikterna nollställs inför varje rejs _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
är det så i wtcc att de inte nollställs mellan rejsen så är det ok för min del i alla fall. Hade inte koll på det, tyckte bara att jag hamnade snabbt upp i 60 kg
|
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
5476 besök totalt |