Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 6071 besök totalt |
WRC: Uddholm Swedish Rally tråden.
DVD:n med hårddisk är laddad till tusen! ![]() vad som visas på TV: tors: 00:00 eurosport fre: 22:30 eurosport 23.15 svt 2 lör: 23.05 svt 1 23:30 eurosport sön: 14.00 svt 1 22.15 svt 2 23.45 svt 24 00:45 eurosport mån: 14.55 svt 2 08:30 eurosport tis: 23:00 eurosport _________________ Christian Lange 458 |
||
Re:
Det har blivit mer och mer senare åren. Subarun har gummiflärp längst fram också och venturi. _________________ Daniel Steiner |
||
de kör som sagt tidigare i tråden med venturi och difusor. har blivit mer och mer så.
läppen är oftast i kolfiber på bilarna idag men har faktiskt byggts för en del flex oxå. det är inte så ofta de går sönder om de inte åker av ordentligt in i en vall. frontarna + läppen sitter reält fast på grus och snö rallyn. några av fabriksteamen har oftast mindre fästen på asfalt av någon anledning. mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||
efter ss12:
grönholm 00 loeb +27,6 hirvonen +1,02,4 henning +1,12,9 gardemeister +1,16,8 carlsson +1,56,7 atkinson +2,14,8 stohl +2,22,4 latvala +3,03,0 östberg +5,00,2 kopecky +5,04,0 flodin +5,19,4 tomas schie +6,02,5 sordo +6,43,4 galli +6,52,5 det verkar som om min gissning om 1:a grönholn, 2:a hirvonen, 3:a henning och carlsson ca 4-5 kan slå in. fast loeb gör ju aldrig misstag så han ska man inte räkna bort alls.. mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||
Re:
Förutom däckval! _________________ Daniel Steiner |
||
precis. han va inte så nöjd över det valet hörde jag på sr.se
jag gillar loeb me men bosse (som han kallas av hans fans i Finland, grönholm) tycker jag ska få vinna nu detta år. kan vara hans sista år enligt han själv. _________________ Christian Lange 458 |
||
Solberg bröt/gav upp nyss. Lite förvirring på webradion ibland eller så är det jag som är förvirrad.
Har alltid gillat Grönholm, "den lilla fransmannen" eller vad sa han om Loeb ![]() _________________ Daniel Briander, Alfa Romeo 156 V6/ |
||
Loeb har gett upp och kör för 2a nu, tydligen...
Men det är ju inte svårt att tappa en minut (kanske är svårt för Grönholm iofs)... |
||
Mycket intressant tävling!
Grönholm motsvarar förväntningarna!! ![]() Klar förstaplats och vinner nog. Loeb bra men hela tiden KLAR tvåa. Hirvonen stabil. Kommer ta Henning som inte pallar trycket. DC har klättrat sakta men säkert. Bra om han tar sig i mål på poängplats nu. Lovande för resten av sässongen iaf. Fasen man vill vara på plats! _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Här kommer lite bilder av mig,länkar dom eftersom det förmodligen skulle ta hela natten att ladda upp dom.Mina 241 bilder kan ni se på www.schumis-foto.se
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Re:
Hade 1 meter snövall mellan mig och bilarna,lite chans får man ta för att få närbilder tyvärr ![]() |
||
Här är några bilder från lördagens övningar i Värmlandsskogarna.
Foto Lars-Ivar Francke. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Montering av porriga detaljer, här byte av kompletta drivpaket, bärarm, drivaxel, upright, hub och komplett broms. ![]() Vad är det för matrial i "bärarmen" tro, ser nästan kromad ut, titan?! ![]() ![]() Daniels fransoser luftar bromsar...compresion, avant, compresion, avant...så nu vet vi vad man säger när man luftar på franska. ![]() Mera fransoser... ![]() _________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 6071 besök totalt |