| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Mercedes 190E DTM bilar. (7st)
|
2 besök senaste veckan (40716 totalt) |
|
dtm bil nr8
bil nr 8 från Zakspeed jan 07... körd 1994 i dtm bilen är finare än jag kunde dröma om , =nyskick. har stått på Zakspeeds museum sen 1994 okober. ABS , servo bromsar (hydraulförstärkta) , servostyrning, air-bag ja ni läste rätt air-bag. ABC- active body controll ,,programer bara krängare+ luftklaffar i fronten som styr kylluft & bromskyl efter programering. telemetri system till depån etc. _________________ henrik rosengren |
||
|
Re: dtm bil nr8
Är det fyran eller sexan i den? _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||
Vilken bil! Helt otroligt att hitta dem i sånt skick, kan väl inte vara ofta som museum vill släppa några såna rariteter. Grattis! Nu kommer Jovani att trilla av stolen när han ser detta :
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||
|
Re: 190e
Du har självklart helt rätt! Satt å tänkte på C-Class bilarna. http://cgi.ebay.ie/Tamiya-1-24-AMG-M _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||
|
Hej.. Du har inga bilder på isärplockade evo motorer?Vore tacksam om man kunde få se lite på dom.Hur löste dom kedjetransmitions drivningen .Hur ser topparna ut?Skicka oss 190 tokar lite smaskiga bilder.
_________________ Joachim Sundqvist |
||
|
Re: dtm motorer
Jag skulle gärna komma ner till dig... när kan jag komma??? _________________ Stefan Berander |
||
|
titta på dtm bilar
om några vill komma och titta så sammla gärna ihop några st personer, men vill man komma själva går det bra. jag kan visa bilar & motorer ev nästa helg.(ej denna) mvh henrik _________________ henrik rosengren |
||
|
Re: titta på dtm bilar
Japp... det måste jag kolla på... kan vi höras på telefon??? du kan ju PM:a mig det... _________________ Stefan Berander |
||
|
Re: titta på dtm bilar
Hade vart riktigt mäktigt att komma förbi och kolla Synd att man inte har tiden och att det inte är så nära
Älskar de här gamla bilarna riktigt balla. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
|
Är tanken att återställa/renovera till originalskick och sen sälja. Verkar svårt att hålla igång 7st bilar samtidigt kan jag tänka? Underbara bilar btw.
Konstigt att man inte upptäckt denn tråd innan, hade man vägarna förbi skulle jag mycket mycket gärna vilja komma och kika någon gång. Har du förresten några bilder på M3'an? |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Mercedes 190E DTM bilar. (7st)
|
2 besök senaste veckan (40716 totalt) |