Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4292 besök totalt |
V2 vad justeras?
Komp e retur e boda? V3 bak i detta fall är knas i formen på kurvorna. Se fromen mellan bak och fram och kolla komp och retur mot den linjärna dämpning så syns det rätt tydligt. För att få in bak drägligt måste man vrida ner lågfartsdämpningen och upp högfarten på komp. Retuern måste sänkas på lågfarten, hög farten är jag inte riktigt säker på. Men högfarten den kan vara just. _________________ Johan Sjölinder |
||
När man läser om KW3 blir man ju nästa rädd, men det är samma visa varje gång, jag har bara läst att den modellen tex passar bra på en S2000, frågan är vad dom jämför med.
Beträffande pengar, och modeller är ju det lika med oändligt, dock besitter ju inte jag någon beräkningskunskap som vissa gör här inne ![]() Men jag komme garanterat inte köpa KW3 nu i alla fall, måste finnas alternativ i samma prisklass. Gäller bara försöka läsa sig till lite, och försöka begripa dessa ord man läser. Känns som jag spontant annars vill åka iväg till någon som har större och mera koll än jag, och kan välja fritt i sitt sortiment. oj oj, va me svammel det vart. ![]() _________________ Tommie Blomqvist |
||
Tommie:
Jag är mutbar ![]() Nu skall man väll inte kapa KW gämns med fotkönalarna pga bakdämparna åvan. Skulle därimot framdämprna och vara knasiga/fel kanske man bör dra öronen åt sig. Sen dämpare är SKI.......... SVÅRT, jag börjar få ett svagt hum om vad och varför. _________________ Johan Sjölinder |
||
Det här med dämpare är ju lätt egentligen. Det gäller ju bara att tillräckligt med pengar
![]() Tack för alla beräkningar fuling. Får jag eventuellt höra av mig till dig ang en ytterligare beräkning? Har nämligen även ett alternativ från Forza som var något dyrare. Ska även presentera dessa fakta för "ze germans" och se vad deras svar blir ![]() Hittade även dessa bilder på KWs hemsida. Vet inte om du kan göra nåt med dom? Dessa bilder är enligt min uppfattning allmänna för alla modeller. För inställningsmöjligheterna (eller inställningsspannet kanske man ska säga) borde väl vara samma oavsett biltyp eller? ![]() ![]() _________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||
Jag har lodat runt lite om varför bakdämparna ser ut som de gör.
Det behöver inte vara fel utan det kan vara en kompromiss för att få de köregenskaper man vill ha. (vad jag tittat på är ren dämpning bara för ETT hjul i taget) Bla pga viktfördelingen så kan man belasta bakändan mer. För bilen har väll samma däcksdimension runt om, eller? Så man kan nog köpa dämparna utan att vara rädd att det är åt hel... bak. Mao jag backar från mitt tidigare påstående om bakdämparna. _________________ Johan Sjölinder |
||
Re:
ok. Får se hur det blir. Forza har som sagt ett H&R Clubsport kitt också. Där kan man bl.a välja fjäderhårdhet själv. Dock ska jag kolla med Tyskarna om det ev går att få kittet med hårdare fjädrar. Vad kan vara lämpligt där? Dubbla värden mot dom jag gav dig? Sen har jag pratat med folk på lite andra forum och nästan alla har tyckt att KW är skit ![]() ![]() _________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||
Re:
Hehe faktum är att alla faktiskt, tro det eller ej, har använt dom på bana. Inget specifierat dock. Det var väl mest att dom kändes konstiga. Men känsla är ju rätt indivuellt. _________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||
Hmm nu kan ju iof så konstigheten är en förbättring men upplevs som fel.
Jag bara spånar. För att kunna analusera problemet så måste man ha något mer konktert. Typ dåligt grepp vid ax, taskig instyring, understyrd/överstyr vid olika fall mm mm. Allså vad ÄR problemet???? Japp känsla skljer från förare till förare men inga enorma grejor. Jag skulle klassa det som finlir. _________________ Johan Sjölinder |
||
Ska ta reda på detta och återkommer. Tilläggas bör dock att det även finns folk som gillar det så det varkar vara väldigt personligt på nåt sätt.
Ang hårare fjädrar fuling: Vad kan vara lämpligt till dess dämapre? För orginalen är lite mjuka eller hur? Edit: ok dom lfesta klagomålen verkar bero på följande. Det visar sig att det tydligen fanns ett äldre KW kitt till Delta Integrale som inte passade riktigt bolt on (man var tvungen att borra och ha sig för att få det att passa) och var svårt att justera in av nån anledning. Det var detta många har sina erfarenheter av. Så den killen som klagade mest hade knappt kört bilen med KW grejerna på ![]() Förklarar ju en del! Dumt att dom inte nämnde det från början. _________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||
Jag tittat LITE på fjädran.
100/65 e 120/80 Kanske är vättigt, känns inte åt hel... i alla fall. Men nu står man i prinsip på rutna noll vad gäller stötdämpare. Skall jag försöka mickla fram stötdämpar kurvor så kommer det ta en hisklig tid. och kurvorna kommer i alla fall inte stämma med det som stötdämparleverantör kommer med så det känns lite bortkastat. Iof det brukar gå att gå upp rätt riält i fjäderhårhet utan att allt spårar ur. Bra nej, men det funkar. Men skall man köpa stötdämpare nytt så är väll lika bra det är så bra det går, eller? _________________ Johan Sjölinder |
||
Fanns inte hårdare fjädrar från fabrik iaf men det måste ju gå att att köpa ett gäng lösa fjädrar av nån annn tillverkare om man bara mäter av orginalen ordentligt eller?
_________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||
Nån som har erfarenhet av H&R Clubsport grejer då? Är dom genreltt att föredra? Dom har tydligen kommit ut med ett helt nytt sånt paket till Integralen som dock är några tusenlappar dyrare än KW.
_________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||
Utan fjäderhårdheter och dämparkurvor så kan man inte säga ett ski.., jo kanske färgen kanske är snygg
![]() Är den det på grejorna? ![]() Man kan kanske säga om kitet användvänds av många så kan man få en känsla för i vilken värdsdel man är. Då din bil inte är av dussingsslaget kan det nog bli knepit utan riktig data. _________________ Johan Sjölinder |
||
Re:
![]() Mest blankt och svart, åsso lite rött.. ![]() _________________ Torbjörn Holst ![]() Den gula bytt mot en låg röd.. |
||
Re:
Man bör ha fått 13 rätt på Stryktipset om man ska handla grejerna från AVo eller Leda till Integralen sist jag kollade iaf. _________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||
![]() ![]() ![]() Tror något som många stört sig på hos KW är ljudet vid kompression/retur.. ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4292 besök totalt |