Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1195 besök totalt |
Duger det med Audi Porsche RS2 bromsar på M3 E30?
Hej. Köpte en uppsättning Porsche 996 Turbobromsar (komplett 4 ok inkl skivor) från USA för 20 000 kr. Men under tiden så vann jag en auktion på Audi Porsche RS2 bakbromsar inkl skivor. Nu undrar jag vad ni tycker om RS2 bromsarna på M3 E30. Duger dessa? Har tänkt att rasta bilen runt banan ett par gånger per sommar, men inget riktigt seriöst banåkande. ![]() Vad kani mina Porschebromsar inkl skivor (4 st) vara värda? Tror ni jag får tillbaka mina 20 000 kr som jag gav? Tackar för synpunkter. /Edvard _________________ Edv@rd L@itil@ - Porsche 997 9ff GTurbo 750 - |
Eftersom de flesta verkar köra med original uppsättningen och eventuellt utflyttade ok och lite större skivor och andra belägg så lär det inte vara några som helst problem med rs2 bromar med vettiga belägg.
_________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
helt ok
rs2 grejerna bromsar hur bra som helst det enda negativa jag har om dom grejerna är att dom klarar inte vinterbruk ska man köra året runt så bör man satsa på 996 grejer eller nyare. polaren åker bana med en rs2 och det enda han har gjort är att byta till bättre klossar och då snackar vi 1700kg bil. mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1195 besök totalt |