Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 279863 besök totalt |
Re:
Nja, där har du kanske rätt, jag kör antagligen väldigt sakta? ![]() ![]() Nej, det skall kanske ärligt talat vara 2:an eller 3:an kanske? Jag har i ärlighetens namn inte kört med min M3:a där. Men med tanke på hu dålig asfalten är vill jag nog inte det heller. Jag körde "ringtaxi" 2004(?) i hällregn med min kompis E46 M3 SMG. Men jag minns inte vilken växel det var jag använde då? Det regnade också så in i bänken att jag vred upp bilen genom rondellen (och med returen växlandes vid 28 ut på start och mål också för den delen) ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Gillar även jag rondellen. Tyvärr är den lite väl ojämn. Men med en liten motorsvag bil är det ett bra läge för en sen inbromsning(nr 20) så man kan åka om, men bromsarna får jobba hårt då det går nerför...
_________________ Banbil: Vw Golf Mk1 GTI Brukis/dragare: Volvo 945Ltt |
||||||
Re:
Sök och du skola hitta.... Allt finns på Rejsa!!! ![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Re:
![]() ![]() ![]() _________________ Mvh Martin Nilsson Mazda 6 MPS |
||||||
Re:
Kan intyga att det går hamna i fel färdriktning även med Bmw mellan 29 och 30 ![]() ![]() Tycker annars att rondellen var underhållande ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||
Ombyggnation
Det senaste beskedet jag har är att banan inte kommer att bli godkänd för bilar i den nya sträckningen, vilket innebär att man åker chikanen som vanligt och sedan in i rondellen. Det pratas däremot om ny asfalt i rondellen, vi får se om så blir fallet. Mvh Rikard _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||||
Re:
I Bankalendern förstås ![]() ![]() ![]() https://rejsa.nu/bankalender.asp _________________ ![]() |
||||||
Re:
jag myntade ju "abuse understeer" för ett tag sen som ett komplement till "power oversteer". Det där är ju helt klart ett exempel på "panic-lift-off oversteer" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re: ombyggnation
"chikanen som vanligt" = Nya chikanen eller menas samma sträckning som tidigare? |
||||||
"chikanan som vanligt"=samma sträckning som tidigare.
Vi kör med andra ord hela banan precis likadant som vi gjorde 2006 - inga förändringar alls. Mvh Rikard _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||||
Typ "det behövdes ytterligare säkerhetsåtgärder i så fall", jag frågade inte vad exakt det skulle innebära.
Precis som tidigare måste det väl bero på att det klassas som mer riskfyllt att köra bil än mc? ![]() _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||||
Re:
Detta om man tänker sig att mesta bromsningen sker inne i den nya delen och inte på gamla raka asfalten. |
||||||
Re:
![]() ![]() |
||||||
Re:
Jaja, men då är ju fjolårets varvtider fortfarande nåt att jämföra med, så man vet om vinterns pyssel gett nåt. Alltid nåt gott. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Re:
Fundera 3 sekunder vad som händer om 200kg klump tappat herreväldet och far i fel riktning eller 2000kg klump tappat herraväldet och far likadant i fel riktning. Krävs lite andra åtgärder för att stoppa den tyngre klumpen från att landa i industriområdet. _________________ Roland Johansson |
||||||
Re:
![]() |
||||||
Re:
Det där förstår jag i princip... men hur tänker man när det är vettigare att mc får köra rakt fram och skippa rondellen på Sviesta? En jordvall stoppar väl en 2000kg klump likväl som en 200kg klump, men den som sitter på 200kg klumpen skadas mycket mer allvarlig än den som sitter i 2000kg klumpen oftast... Är det skadorna på jordvallen man vill minimera? ![]() |
||||||
Re:
Tyvärr har de som har hand om banan ignorerat säkerhet i många år, men nu bygger de om den just för att folk inte ska braka in i jordvallen. Med lägre fart så räcker lecafållan som finns för att fälla en hojåkare och sedan fånga upp hoj och förare. Däremot med hela långa rakan så räcker det inte, vilket bevisats alltför många gånger och oftast med allvarliga skador på både förare och maskin. En bil med sitt relativt släta underrede kan 'surfa' en bra bit på en lecafålla innan den 'gräver' ner sig och därmed stannar. TRoligen är det alldeles för kort fålla kvar för att de vill prova. och nästa avdelning är banlicenser. Det är mig veterligen olika banlicenser för mc och bil. Då de nu MÅSTE bygga om den trolige för att kunna få ny banlicens så väljer de kanske att låta bilbanan vara kvar för året, för att under kontrollerade former undersöka med bilsportförbundets besiktningsman om det skulle gå att ändra sträckningen. Banlicensen kanske räcker minst ett år till och de inte vill stöka iförväg. _________________ Roland Johansson |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 279863 besök totalt |