Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1693 besök totalt |
London
Jag brukar hyra en bil o åka till Brand Hatch ta en lunch på Kentagon o gå o kolla det händer alltid något sen kan man åka upp till byn ( Seveoks ) dår håller Formula one (tillbehörsfirma) söker man Ford delar så åker man tillbaka över Ilford där Burton häckar. Förövrikt tycker jag London är överrekamerat tacka vet jag den Engelska lansbyggden !! _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
Re:
http://www.applausestore.com/Site/sh ![]() Du får se till att ta med dig fru/flickvän/syster eller liknande dock då de vill ha en 50/50 mix i publiken. _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||
1-2 års väntetid att få komma på Topgearinspelning... du får nog boka in en till englandsresa
![]() Kan bara hålla med om att den engelska landbygden är underbart fin med många roliga vägar. om du hinner, ta en tripp till Morganfabriken som ligger i Malvern Link. Där har du en imponerande factory tour framför dig, ett måste för en bilfräslt vill jag påstå. Där finns också helt underbar natur med gräsbeklädda berg/kullar att promenera i. Här finns info om besök: http://www.morgan-motor.co.uk/sales/visits/opening_times.html _________________ Paul |
||
tips i all välmening, åk under några som helst omständigheter aldrig dit under kalla delen av året. London är kallt då. Inte kallt som i sverige utan snarare kallt som ett vintrigt Göteborg men med avstängd värme, det är kallt överallt (inne med alltså).
Tror det finns tips på ställen i sabbatråden, lite bokaffärer med raceinriktning osv. British War Museum vid Elephant & Castle är bra annars. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Re: London!
Finns verkligen hur mkt som helst att göra och se i stan... Givetvis alla turistfällor som Madame Tussauds, kassa restauranger kring Picadilly Circus, konstant utförsäljningsrea på guldsmycken på oxford Street, osv. :-) För lite mer givande saker, besök British Museum, Victoria & Albert Museum, Museum of Natural History, ta en sväng upp i The London Eye, etc. Är det shopping som är intressant, så finns det mycket samlat vad det gäller klassiska herrkläder och accessoarer på Jermyn Street, exklusiva märkeskläder (Gucci, Fendi, Louis Vuitton, etc) på Sloane Street (som fö ligger precis intill varuhusen Harrods och Harvey Nichols, som också har riktigt bra shopping). om det är bilar som är av intresse, så ta dig t Berkeley Square, där du hittar ÅF för Porsche, Bentley, och Rolls Royce - och på gatan upp mot Picadilly finns även ÅF för Jaguar och Range Rover. Annars brukar det funka bra att sätta sig på uteserveringen vid Café Rouge (bakom Harrods) och titta på de mängder med roliga bilar (vanligt med Aston Martins, Lamborghinis, Ferraris, Porschar, Maybachs, Rollsar, Paganis, etc) som brukar rulla förbi där. Rör du dig ner mot Kings Road så finns det ännu mer shopping, och det brukar rulla gott om trevliga bilar där med. _________________ ![]() |
||
Jag kan rekommendera Gregor Fisken på Queens Gate Place Mews, om man gillar gamla racerbilar.
Här är några bilder från mitt senaste besök. http://albums.photo.epson.com/j/Albu _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Re:
![]() ![]() Jag som är tekniskt intresserad tycker att science museum är klart sevärt också, där kan man lätt bränna en dag! När jag var där så stog Häkkinen's kraschade McLaren där bla. _________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||
Re:
Jo marknaden i camden är fin, annat att rekomendera är Williams f1 museum i pangbourne, vet dock ine om man kommer in där som privat person eller om det bara är för sponsorer/företagsresor _________________ Michael Ralston |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1693 besök totalt |