Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 22297 besök totalt |
Fredrik, du får skärpa dig så att vi kan få reda på varvtiderna! Hela kontoret spekulerar vilt!
![]() ![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
Re:
Ganska bra, ivf från timme 2 och framåt. Jag ringde in några gruffigheter i början och några omkörningar på gulflagg i början, men (antagligen riktigt) togs så att säga inte emot, det hade väl krävts att man använt sina röda kort (som vi aldrig blev färdiga till att göra) _________________ Pär Hylander |
||||||
Re:
Jag är ledsen men dom får bärga och spekula ett tag till..... för jag är i GBG på mässan....... orkade nämligen inte när jag var hemma, då jag insjuknade på lördagen med 40 graders feber och vart sängliggande sen dess tills nu när jag åkte till gbg..... hårt väder i skåne ![]() |
||||||
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
Jag körde ju första Fempapp på Sundsta och så det här testet på Ljungbyhed... Och nog var det
skillnad! Ungefär samma skillnad har jag har också varit med om, när jag varit med och kört det inofficiella hyrkart-VM "RBC" ![]() Det är lugnare i Skåne, bättre respekt för gulflagg och ett allmänt mer sportsligt beteende på banan. (Jag räknar mig som opartisk eftersom jag är Norrlänning i grunden...) ![]() Jag tror knappast att allt kan förklaras av banlayouten eller underlaget, men låter nog andra dra de stora slutsatserna här... ![]() _________________ -- |
||||||
Re:
Jag är helt säker på att det är kulturellt betingat. Det finns inga som går så hetsigt som stockholmare. Inte ens på Manhattan är folk lika stressade. När jag åkte omkring som it-konsult på ett av våra större försäkringsbolags lokalkontor en gång i tiden var det en jäkla skillnad på var man kom någonstans. I Stockholm, på huvudkontoret, var slipsarna åtdragna och blicken stirrig, men det räckte med att åka till Västerås så satt försäkringstjänstemannen i bryggarväst och hade benen på bordet. Samma sak i Göteborg och Malmö. Enligt mina erfarenheter finns det inga som är mer stressade på det här jordklotet än stockholmarna - och det tar vi med oss ut på banan. Tärnström _________________ Joakim Tärnström |
||||||
|
||||||
Re:
Det måste vara festivalen i Bjuv som lockar. ![]() För övrigt är RBC en lugn tillställning sedan Fredrik Å försvann söderut. ![]() Mer seriöst, efter två Sundsta och ett Ljungbyhed tror jag att den stora skillnaden i huvudsak beror på de olika banornas karaktär. I norr trångt krokigt och halt och kortare bana, i söder närmast som skridskosegling på en öppen fjärd. Färre bilar per disponibel banyta och rejäla avåkningszoner resulterar per automatik i mindre närkontakt. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Re:
om du har missat första inlägget så finns här några bilder. http://www.zoomphoto.se/motorsport Men jag såg betydligt fler med riktiga kameror och jag vet inte riktigt var deras bilder finns. Någon som vet? |
||||||
Re:
Dina blider har jag sett och där var man med på någon bild.. Men man såg väldigt många kameror men har inte hittat så många bilder.. Alltid kul och se bilder i efterhand!!!! Vet ni någon sida så släng gärna upp dom.. |
||||||
Re:
Hej pågar ! Första inlägget på forumet. Team Kamaete tackar för en mycket trevlig rattvridartest, ![]() ![]() ![]() ![]() ;[javascript:olquote="_Laban_"]
Dina blider har jag sett och där var man med på någon bild.. Men man såg väldigt många kameror men har inte hittat så många bilder.. Alltid kul och se bilder i efterhand!!!! Vet ni någon sida så släng gärna upp dom..[/quote] _________________ Stefan ottosson |
||||||
Köinge Motorsport
Efter förra rejset på Ljungbyhed valde Köinge Motorsport att bryta med Renault. Idag söndag blev det efter diverse förhandlingar med olika märken klart att Köinge Motorsport startar ett samarbete med Mazda. Vad kontraktet är värt är hemligt men experter gissar på ca 20-30miljoner. När Mazda valde att offentligöra samarbetet steg Mazdas aktier med ca 15% på 10min. Mr. Yamamoto på Mazda är förtegen men säger att Köinge Motorsport är ett team som passar perfekt in i Mazdas framtidsplaner. Den nya bilen, en fabrikstrimmad Mazda 323F flögs genast till Sverige när avtalet var klart. Teamet har valt att inte kommentera det hela men säger att bilder och info kommer att läggas på nätet inom kort. _________________ Erik Harrysson |
||||||
Re: Köinge Motorsport
Ras på Tokyobörsen Asienbörserna: De japanska aktiekurserna föll med 3,3 procent på måndagen och börsen stängde på sin lägsta nivå på över två månader. [Saxat från DI webupplaga 5/3-2007] Det verkar som om ert nya kontrakt fått genomslag på "marknaden" nu. Jag utgår från att det är konkurrenternas aktiekurser som rasar nu när köparna förstått att ni valde Mazda och inte någon av de andra tillverkarna... Hårda bud. ![]() _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||||
Nu finns alla varvtiderna på 5-papps sidan,
![]() Se länk http://www.racesteve.se/Cars.htm ![]() Team Kamaete tillbaka. ![]() _________________ Stefan ottosson |
||||||
Re:
Jasså du är broder till Svalle på TS Där har man praktiserat/jobbat som ung ![]() Eventuellt så blir det ett 5Papp redan i April på Ljungbyheds slätter.. ![]() /Danne _________________ Danny Svensson Bmw 325 Coupé -92 (dagligskutan) Bmw M535i -87 Diamantsvart Bmw 323i sport -79 (samlaråk) |
||||||
Re:
Det är inget eventuellt..... utan det blir..... preliminärt sagt den 7 april.... men återkommer när det är säkert till 100% |
||||||
Re:
Blurk Blir de den 7'e så missar ju jag de :/ Har redan annan tävling inbokad då.. _________________ Emil Jönsson |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 22297 besök totalt |