Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Erfarenhet av Playseat Alcanterra Solberg Edition
1, 2   >>
6927 besök totalt
Majkey
Uppsala
Här sen Feb 2007

Trådstartare

Hej

Undrar om någon här kör med Playseat Alcanterra Solberg Edition?
Har beställt och undrar om någon här har provat eller kör med ett sådant och kan uttala sig om den...

Mvh
Micke

Uppsala
Här sen Dec 2006

Vad är Alcanterra-versionen för nåt? Hade en Solberg-Playseat förut men sålde då jag behövde pengar. Släng upp en bild, så kan man se om det är samma.

Svenska Wankelregistret
Citera
Majkey
Uppsala
Här sen Feb 2007

Trådstartare
Det var en http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321018

Ändrade till en Evolution med tillhörande växelhållare för g25:an

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=331917 <--- Stol
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=331918 <--- Växelhållare

Mvh
Micke

Uppsala
Här sen Dec 2006

Aha, se där ja. Samma grundkonstruktion som jag hade då. Vet inte om de ändrade materialet till denna version, men min erfarenhet är att själva "ställningen" var lite vinglig. Min stod plant med alla rattar åtskruvade. Trots detta rörde sig ställningen om man körde lite mer enutsiastiskt. Vart ett himla svajande när man drivtade i GT4 med en DFP-ratt. Sedan brukade rattarna som håller ihop kalaset skruva loss sig själva, så man fick spänna åt lite då och då.

Trots allt ingen dålig leksak. Jag hade mycket nöje av den. Har man möjlighet/kunskap att svetsa ihop en själv blir nog det minst lika bra. Jag hade haft min kvar och gasat med, fast jag var i behov av pengar och hade platsbrist bara . Hur högt kvalitetskrav har du? Eller snarare vill du att den ska vara helt solid och orörlig? Isf kanske du borde få provsitta en och känna innan du slantar ut. Dom brukar faktiskt finnas på Expert (f.d. City Stormarkand där jag köpte min) och liknande ställen.

MVH

Svenska Wankelregistret
Citera
Majkey
Uppsala
Här sen Feb 2007

Trådstartare
ok tog den nyare modellen som verkar lite mer stadigi konstruktionen. Är inte så mycket slit och släng nu när ja kör, Sitter med ett lite halvostadigt Ikea bord.

Har kollat runt lite här i Uppsala utan lycka så hoppas på det bästa Får ju en stol annars att bygga vidare på.

Mvh
Micke

Här sen Maj 2003

Man kanske skulle kunna staga upp den under stolen för att den ska hålla bättre.
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006

Re:

AZAD skrev:
Man kanske skulle kunna staga upp den under stolen för att den ska hålla bättre.

Själva stolen håller sig på plats, men det är "plattan" man fäster ratten på som är vinlig. Den kan åka iväg på egna äventyr och man försöker drifta eller nåt annat våldsamt. Men jag tror den där nya är bättre, samt att G25-ratten är smidigare att använda än DFP, så jag tror det blir en bra affär.

Svenska Wankelregistret
Citera
Majkey
Uppsala
Här sen Feb 2007

Trådstartare
Gisses vad skoj det är!

Efter en del skruvande så är den klar Har provat och kan bara säga att jag är mer än nöjd.

Stabiliteten är helt ok samt att man kan skruva fast alla G25:ans tillbehör (med medföljande skruv) så det sitter det ordentligt fast.

Mvh
Micke

Här sen Maj 2003

Hur många dagar tog det att få hem den? Man kanske skulle köpa sig en sån.
Kan du ha växelhållaren på båda sidorna?
Citera
Majkey
Uppsala
Här sen Feb 2007

Trådstartare
Beställde den i på Tisdagen och fick den i går så det gick undan

Växelpetaren kan man montera på båda sidorna för den som vill köra vänsterstyrt.

Mvh
Micke

Sollentuna
Här sen Nov 2005

Mickey, Vilken version blev det? En Evolution?

Stör det inte med ställningen för ratten mellan benen?

Här sen Maj 2003

Beställde en igår morse och nu har jag hämtat den. Ikväll ska det spelas GTR2.
Man hade hellre haft stag på sidorna är ett i mitten faktiskt men detta gick snabbare än att svetas ihop en.
Citera
Stephan B
Åkersberga
Här sen Mar 2004

Re: Erfarenhet av Playseat Alcanterra Solberg Edition

Majkey skrev:
Hej

Undrar om någon här kör med Playseat Alcanterra Solberg Edition?
Har beställt och undrar om någon här har provat eller kör med ett sådant och kan uttala sig om den...

Mvh
Micke

Jag kör med Solberg edition och det borde vara samma version som de andra fast med alcantarainlägg.
Man sitter grymt skönt iallafall men som nån sa så kan den kännas lite labil emellanåt. Har också beställt växellådsfästet + G25 nu...

Citera
Majkey
Uppsala
Här sen Feb 2007

Trådstartare
Jag köpte Evolution varianten. Den fanns/finns inte med Alccanterra val.
Tycker man sitter som gjuten i evolution stolen samt att det är riktigt stadigt. Skönt att slippa dra tillbaka pedalerna efter 2 varv

Mvh
Micke

Här sen Maj 2003

Nu har man tagit ledigt efter lunch och byggt ihop allt.
Enda problemet jag har är att jag inte får loss mitten fästet på växelspaken. Med den på får man ju inte på den på fästet.
Citera
Majkey
Uppsala
Här sen Feb 2007

Trådstartare
Hade liknande problem . Sitter 2x synliga skruvar och 2x som sitter till vänster och höger om de två fast 6cm ner i fästet.

Mvh
Micke

Här sen Maj 2003

Såg det nu. Tack

Edit: Nu behövs bara en sån här http://www.webhallen.com/prod.php?id=54202 då det är 3-4 meter till datorn.
Citera
ronake
Nässjö
Här sen Dec 2006

Är själv sugen på att skaffa denna stol.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=331917
Men på Komplett står det endast säte inom parantes, följer det inte med platta till pedaler och stång till ratt?
Är det smidigt att montera isär grejerna och lägga ner det i lådan. En annan bor lite trångt så jag måste montera upp mitt varje gång jag ska köra.

Mölnbo
Här sen Apr 2003

Re:

ronake skrev:
Är själv sugen på att skaffa denna stol.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=331917
Men på Komplett står det endast säte inom parantes, följer det inte med platta till pedaler och stång till ratt?
Är det smidigt att montera isär grejerna och lägga ner det i lådan. En annan bor lite trångt så jag måste montera upp mitt varje gång jag ska köra.

Jodå den är komplett med ställning jag är lycklig ägare sen en vecka det enda är staget som sitter mellan fötterna det kan va ivägen om man tå/häl bromsar, med några enkla handgrepp skruvar du isär den.

Swedish Racing Mates
Citera
ronake
Nässjö
Här sen Dec 2006

Är även stolen smidig att vika ihop?
Allt måste ner i lådan nämligen mellan varje race tillfälle.

Mölnbo
Här sen Apr 2003

Jepp ryggstödet fälls ner över sätet, fast underredet sitter ihop skruvat i stolen så jag vet inte om den ryms i kartongen men det borde den nog "har inte lådan kvar så jag kan inte prova".

Swedish Racing Mates
Citera
Racingsimulatorer
1, 2   >>
6927 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande