Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3340 besök totalt |
Raceåret 2007
Nu börjar säsongen närma sig med stormsteg. Det ska bli spännande att se hur startfältena kommer att se ut i år. Själv är jag ny i SSK serien, jag var "bara" mekaniker under förra året. Jag tycker att SSK mobilisering som styrelsen kallar det var en stor besvikelse. På stormötet förra året lovades det sänkta kostnader som också går att läsa på hemsidan. Vad har hänt? Summan för att tävla en helg kostar minst lika mycket i år om inte mer än förra året. De har bara flyttat runt kostnaderna. Visst det är kanske några hundra vi pratar om, det är inte så mycket i det stora hela. Racing är dyrt och kommer säkert inte att bli billigare. Det som stör mig är när styrelsen slår sig för bröstet och säger titta vad vi är duktiga och lyssnat på våra förare. Jag skulle inte skryta över den så kallade mobiliseringen. ![]() _________________ Richard Eriksson |
Tyvärr är SSK utå seglar lite nu dom har inte fatta problemet och dom är inte med i några diskutioner sen att avsluta sesongen 2006 med gratis start avgifter löser inga problem. Nä ! tänk om nu SSK are man kan inte ha hur många standarbils klasser. Varför inte bjuda in sportvagnarna det funkade ju förr. Och någon formel bils klass borde funka ev med under klasser.
_________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
Raceåret 2007
Jag kommer att köra SSK klass 2 Qwinsta om allt går som planerat. Bilen en Peugeot 205 börjar bli färdig, bara lite små jobb och lack kvar. Ska bromsas den 26 mars, efter det vet jag om det blir någon start i år. _________________ Richard Eriksson |
Hej! ja, vad blir billigare, det kan man undra. Men, men det är bara att se framåt. hoppas det blir en bra sommar med fler startande i Qwinsta. Enligt skvaller och ryckten så kommer Michael, Kenneth Tranås. Roger E Göteborg. Reine, Ingvar Hällefors. Anders Vadstena. Hoppas verkligen att det kan bli 15 st bilar till start.
Vi syns i vår Richard, hade bra. Anders Vadstena _________________ Anders svensson |
ja blir oxå med
![]() ![]() ![]() #36, björn, eklund (, då med hel växellåda ) så ja får lite lugnare nätter ![]() _________________ björn eklund |
Kul att många är på G inför säsongen
Hej !!! Kul att många laddar inför säsongen, Någon som vet om Jörgen Hansson kommer försöka försvara Guldet i Qwinsta Trophy ![]() Jörgen har ju chansen att ta 3 raka totalsegrar.. Lika många som Reine Bergström tog under storhetstiden i 205:an (totalsegrar 2000, 2001, 2002.) Vore kul att höra om Enar Viktorsson kommer till start i något nybyggt efter ha sålt sin älskade BMW. Nu är det ju nästan bara förare i Qwinsta Trophy som har disskuterat säsongen så här långt... Det vore även intressant o hör hur lägget ligger till bland förarna i t.e.x SSK klass 1... ska Blyberg fortsätta ta hem segrar eller blir det ny klass ??... ... Vilka kommer fightas om segern i Volvo original nu när Niklas olsson byter klass (Polo Cup) ??... Vilka talanger blir kvar i Renault Junior Cup??... Blir det fler old boys i SSK Classic, eller kommer Jörgen Adlen förtsätta dominera??.... Hur många kommer till start i nya SSK Standard??..., ... Kommer norrmänen köra ifrån oss i Yokohama Cup eller kommer c.o Persson, Brandström, Rosengren försvara dom svenska färgerna..., eller kommer det fler svenkar till start??... Vore också kul att höra hur lägget ser ut i Superkart, och Beetle-Cup som kommer köra med SSK-serien 2007. // ha en underbar vår ![]() _________________ Thomas Nilsson SSK- Svensk racing när den är som bäst! |
Totalsegrar...
.... På tal om totalsegrar så har ju även Leif Blyberg tagit hem Fyndbörsen Cup tre år i rad nu, varav två SSK titlar också (det har ingen lyckats med tidigare).. Men det vore kul och veta om det finns någon som har vunnit ett mästerskap mer än tre år i rad.. eller om Leif o Reine Bergström (då Kamasa-Tools Cup) har rekordet på tre ??. Föresten så körde båda två Peugeot 205 GTI... bra racing bil kan man ju lungt säga... Men vem kommer blir SSK-mästare 2007 ??.. ska bli intressant att se. // den 28-29 april är det dags.... ![]() _________________ Thomas Nilsson SSK- Svensk racing när den är som bäst! |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3340 besök totalt |