Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
979 besök totalt |
Viill pröva på banåka - ej körkort
Tjena! Tänkte det skulle vara kul att testa åka lite bana med farsan till sommaren. Men är det tillåtet för mig som är under 18 att köra? Eller måste jag skaffa nån dispans eller liknande? ![]() Mvh Jimmy _________________ Jimmy Hedlund Bruksbil: Volvo V70R AWD -04 | 300hk/400nm Banbil: Volvo 740 TURBO -88 | ???hk/???nm |
||
Re:
Ah här var det snabba svar. ![]() _________________ Jimmy Hedlund Bruksbil: Volvo V70R AWD -04 | 300hk/400nm Banbil: Volvo 740 TURBO -88 | ???hk/???nm |
||
Re: Viill pröva på banåka - ej körkort
De få körningar jag har varit på har det inte stått någonstans att det är krav på körkort eller ålder. Och vid inskrivning har de inte efterfrågat körkort. Men besiktad och försäkrad bil har det efterfrågats. Har du långt att åka är det en bra sak att kolla med arrangören i förväg, så du inte blir ledsen efter att ha kört 50-60mil till en bana. _________________ Roland Johansson |
||
Det jag bara känner om det är att man lätt blir en del som trängs på en bana, och därför känns det tryggt med att man i alla fall vet att dom "kan" köra bil. Men jag har aldrig hört något om ett krav med körkort.
_________________ Marcus Eisenhut Honda Integra GSR -94 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
979 besök totalt |