Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
937 besök totalt |
SSK klass för Mazda T16 2wd ???
Har "skummat" igenom reglerna för Qwinsta klassen i ssk, den ser ut att kunna passa min gamla rallybil som är 2wd konverterad. Verkar inte vara mycket glasfiber samt en jämn o fin klass. Kan någon konkret svara på vad vi ev behöver göra för att anpassa den till den klassen. Tack på förhand Mvh : Jesper ÅBR _________________ Jesper Åkesson |
Grp H i rally verkar vara väldigt nära SSK kl 2 / Qwinsta. Robin Bergström har t ex luftat sin Grp H-kärra i Qwinsta ett par ggr. Vilket reglemente är Mazdan byggd mot?
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
Hejsan !!
Det är en gammal GrA som nu går i GrH Nat spec. Jag tycker nog också att den verkar passa in bra i den klassen.Är dock ovan vid viktfördelningar/kg/hkr. Hur kollas det egentligen ? Räcker det med ett bromsintyg på maskinen ? Det är lite sådana frågor som "snurrar" just nu. Ska försöka få kontakt med Erik på SSK imorgon som jag tror är tekniker på tävlingarna ?? Mvh : Jesper ÅBR _________________ Jesper Åkesson |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
937 besök totalt |