Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (4946 totalt) |
Tack själva Ulli! Ni hade bäst teamkänsla iallafall med tröjor och allt!
Synd på Er punka! Men självklart får Ni revanch! Måndag 19/3 kl 20.00 kör vi nästa lopp. Och då är det öppet för ALLA, snabba som snabbare.. Jag åker till Italien på lördag för att träna men hoppas hinna lämna en racerapport från gårdagens tävling på hemsidan innan dess. Tänk på att man måste MAILA eller RINGA in sin anmälan. Blev lite missförstånd med andra lag igår.. Dessvärre e jag ju inte inne i detta forum så ofta. Syns å hörs snart! /Steffo |
||
Nu ligger rapporten från gårdagens race ute på sidan. Än så länge inga bilder men ni märkte kanske att en fotograf blixtrade omkring på banan under loppet. Ska fixa fram bilder senare, men först väntar en vecka träning å tester i Italien! Kanske en å annan pizza oxå. Jag är tillbaka vecka 10.
Tack till alla som gjorde racet grymt igår å grattis till Peter & Arne som segrade! Nästa lopp är måndagen 19/3 kl 20.00. Anmäl med mail! Ha de fint! /Stefan |
||
Ikväll är de dags för RBC kl 19.
Alla som gärna vill ha en lagplats till nästa långlopp på racetown bör hojta till med ett mail snarast. Detta kan bli de sista loppet innan utomhussäsongen startar. Läs mer på hemsidan! /Steffo |
||
Re: Gokart für alle
Hejsan Gokart kungen |
||
Nämen e de Niclas. Föraren som hittills bränt mest gokartgummi på kortast möjliga tid på järfälla, hahaha! Har du släppt gasen än eller sladdar du fortfarande?
|
||
Inför måndagens långlopp...
Lag som är klara är: Jocke Carlsson från SLC med 2 lag Expressen motorklubben med 2 lag Teddybears Alx Danielson PePe Motorsport Kristoffer L. med 3 lag Lange & Anth + att jag själv kör ihop med Emilio & Robin |
||
Ny laguppställning i så fall Lars.. träffade Micke i söndags och han ville gärna köra. Han skulle ringa dig å lura med dig, å om du inte kunde ta in nån annan. Har du fått kicken Lars?
![]() |
||
Re:
Nix, men jag tror inte att någon annan är intresserad av att köra i Sundsvall där jag kommer att befinna mig. ![]() _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
Såg mailet Ulli! Ni ser starka ut... fast lagen har ju sina akilleshälar
![]() Lars - Alla vill ju vara med dig å känna dina muntra vibbar, klart vi kan låta dig va med å köra från Sundsvall, ring in hur många varv du tänkt köra bara på en bana där i närheten så plussar vi på de i totalen sen. Hinner du komma förbi sen efteråt å va med på prisutdelningen?? |
||
Racerapport från kvällens lopp i Racetown ligger nu ute!
Stort tack till alla som deltog! Grattis till segrande Jonas Lange & Fredrik Anth! Eftersom min racingsäsong snart börjar kan detta ha blivit årets sista lopp men finns intresse kanske jag roddar ihop ett lopp till slutet av april en vardagkväll. Maila en anmälan om du tror dig kunna sätta ihop ett glatt gäng, får jag in flera anmälningar så kör vi. Läs inbjudan på min hemsida. Jag har tävling på Järfälla kartingbana helgen 28-29 april, då är alla välkomna att komma och titta! Föranmälda med ett mail kommer få en trevlig överraskning under den tävlingen... |
||
ETT lopp till blir de i Racetown. Måndagen 23:e april kl 20.00 samlas alla lag för att köra en sista gång innan racetown stängs. Sex lag är redan anmälda, vill Du ha med ett lag så föreslår jag att Du illa kvickt mailar in en anmälan. Regelverk och inbjudan finns på hemsidan!
Välkomna!! |
||
Sorry, Steffo, men den 23:e är vitala delar av Motorklubbens kärntrupp (alltså, inte bara Peter och jag, utan även somliga något snabbare chaufförer) upptagna av andra racingrelaterade aktiviteter på annan ort.
Annars får jag tacka för inbjudan, vi hade gärna velat (försökt, i alla fall) visa var skåpet skall stå. ![]() Tack även för de race vi fått glädjen att vara med på - alltid lika kul och alltid lika väl genomfört av dig! Vi återkommer gärna nästa inomhussäsong. Eller, om det blir tillfälle, ses vi gärna på Järfälla eller någon annan utomhusbana. Glada rejshälsningar Ulli ![]() _________________ Ulrika Söderpalm Löhr |
||
Även jag säger sorry, den 23 april är jag i Växjö. Tack för kul race. Hoppas på en fortsättning till hösten.
Har ju dessutom segerpremien att se fram emot innan dess. Alla långloppor är ju föstås välkomna att köra den stora definitiva RBC-finalen på Racetown den 17 april. Ser mer än gärna gamla och unga rävar i detta sista race. Ulli? Bernhard? Kör ju en match i matchen, RBHC, Racin Bar Historic Challenge, för alla tidigare deltagare. Hoppas att få till ett riktigt rökar-race. (och då menar jag inte min egen personliga doping). _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
Haha! Faktum är att jag firar min 28e födelsedag just den 17 april... jag har önskat mig ett kalas å en biljett till RBC finalen. Jag hoppas....
Långloppen lär återkomma, antagligen i utomhusformat inom en snar framtid. För dom ambitiösa som vill testa riktig kart i race så körs ett tvåtimmars på järfälla kartbana 13 maj. Jag kommer fixa licenskurs och hyra ut kartar till de som vill vara med och kriga på riktigt under lite snabbare förhållanden. Ang din premie lars så återkommer jag med datum för denna trevliga aktivitet så fort allt är ihopskruvat. Tack för bra race hittills i vinter! |
||
Nu kan alla som vill köra riktig "hyrkart" äntligen få sin chans!
I helgen öppnade jag dörrarna på Järfälla gokartbana och lät alla gassugna prova en riktig racekart i solen. Upplägget är enkelt, känner man för att köra ett eller flera pass med en riktig racekart så beger man sig till Järfälla gokartbana tisdag eller torsdagkvällar efter 17 eller söndagar mellan 10-18. All utrustning finns på banan och även om man saknar licens kan man köra och testa. Att ringa och förboka innan är ett måste! Kartarna man får testa är 125 cc-are på ca 30 hk, toppfarten ca 100 km/h. Läs mer på hemsidan! Välkomna! |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (4946 totalt) |