| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
D2 coilover-kit. Något att ha? Bra skit...?
|
18197 besök totalt |
|
Re:
Eller tvärt om dom släpper skit grejer och låte kunderna få ta smällen _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
|
Re:
Tror han nog inte är så sugen att testa en sats med saker som paja direkt förra gången, men om du pröjsar han så gör han nog det säkert...
Som att köpa en chipspåse med bajs, när man redan innan vet att det smakar illa
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
|
Re:
Verkar dom flesta fått, bara att dom SPAMAR folk som inte bett om det säger ju en del med _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
|
Vad jag läst på andra forum i USA mm så är D2 "skitbling" som är gjort för att se bra ut snarare än att fungera bra... MEN jag har inte testat själv så det kanske inte alls är på det sättet... Men det där med att du får vad du betalar för stämmer ju i 98 fall av 99...
_________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||||
|
Re:
Kanske är bara jag... Men känns lite som om du har något personligt emot de och inte bara något emot produkten i fråga. Men jag kanske har misstolkat det hela.
Är det någon mer som faktiskt har kört med de lite nyare kiten?
_________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||||||
|
Re:
Inget personligt men jag vet många företag som grymt irrriterad epå derras mail dom skickar ut.... Har sålt och testat ett par versioner, inte senaste...Mitt tips är som sagt satsa på ett annat känt fungerade märke,KW,Hr eller liknade _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
|
Re:
Blir nog tyvärr inte det lättaste att få fram om man inte kan skriva på kinesiska. Men vem vet. _________________ Roland Johansson |
||||||
|
Jag fastnade för dem pga priset, sedan har jag ingen erfarenhet av andra märken (De första coilisar jag ägt), men jag har kört Mantorp och Gotlandring samt gata utan att det börjat läcka. Köpte mina runt jul 2005/2006. När det begav sig fanns ingen som hade erfarenhet av dem så jag chansade, hadde egentligen span på Tein men folk var så negativa mot dem så jag vågade inte men skulle jag köpa idag skulle det blivit Tein iaf.
I år kommer det finnas rätt många bilar i Sverige som skall köra på D2 och förhoppningsvis kommer det rulla in många erfarenheter. Garantin gäller iaf och om de börjar läcka är det bara byta som de säger, om detta stämmer vet jag så klart inte men det är den infon jag fått. Men snygga det är dom! Funktion, vet inte än men de kändes bra på bana. Erfarenhet kommer med åren. _________________ Anders Herbner |
||||||
|
Re:
jag gav 5400 + frakt, detta va dock när endast speedwork i sthlm sålde, jag har fösökt reklamera dom genom streetpower eller vilka det nu va, men de sa bara att de inte kunde hjälpa mig, så jag kontaktade företaget i nederländerna som man skulle ta reklamationer enligt klaus, och det slutade med att jag bad dom dra åt faderns ungefär.. skulle tro att mina inte är en version 4 direkt.. va ju 2 säsonger sedan.. idag skulle jag aldrig köpa d2 oavsett version, då dom dessutom gått upp såpass i pris att för 10-12k hittar man ju väldigt många andra märken, med välkänt rykte. edit: Dessutom är de gjorda av aluminium.. en vinter och man har kvar halva godset?
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||||||
|
Re:
Eller att de flesta bygger sina bilar under vintern och inte hunnit prova dem ordentligt än. Bara en tanke! Kompisen har köpt ett kit, skall bli skoj att se om det är bra/dåligt. mvh _________________ //StaffanEdvardsson |
||||||
|
De här kostade mig 15 500.
Framdämparna är inte med på bilden, men de är likadana. Annat slag och totallängd, samt annorlunda övre fäste. Skräddarsytt till min bil, så de borde vara ganska unika i världen...
_________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||||
|
sjekk leda sine websider, ser ut som de sliter litt
http://www.leda.com/ hadde endelig forhandlet pris på leda og alt var bra..
_________________ Anders Nerheim |
||||||
|
D2 ska som sagt vara kraftigt uppdaterade. Bla har de samma oljespärrar som HKS använder sig av.
Att de uppdaterats så många gånger redan kan bero på att de släppte produkterna lite väl tidigt. Fördelen är att man säljer grejor tidigt och kan bära en del av utvecklingskostnaden. Nackdelen är att man lätt kan få dåligt rykte, vilket nu har skett. Garantier i fortsättningen blir nog bra mycket lättare då Street Performance kommer ha komplett verkstad för D2 Hur de nya versionerna fungerar återstår att se. Jag har iaf beställt ett kit till min V40. Bra pris samt att jag inte är nöjd med mina gula KONI, som sitter på idag, föll avgörande. Detta tillsammans med att utbudet till X40 inte är så stort... 8995kr för basvarienten med camber plates är iaf ett bra pris (så länge de håller) _________________ Erik Fyrk 997 turbo on Syvecs. Professionell motorkalibratör. |
||||||
|
Får tacka så mycket för all viktig info!
Hade kollat lite på ett broms kit av märket D2. Priset var väldigt billigt så jag blev misstänksam så bra att jag blev det! Plus att jag läste all MYCKET BRA info här! Verkade som sagt vara bling bara! Vill kunna andvända produkter jag köper hårt utan problem! Så nu blir det Porsche GT3 ok istället! Ja vad är fel på koni?? MVH JOHAN |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
D2 coilover-kit. Något att ha? Bra skit...?
|
18197 besök totalt |