Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Årets bluff eller är jag helt blind...
1632 besök totalt
icemannen
Kalmar
Här sen Okt 2005

Trådstartare

Jag blev rå imponerad när jag läste om den första filmen, dubbla motorer och turbo hur fan får man de att hålla, tänkte jag tänkte jag skulle se filmen och drog hem han med en gång,
men kan då nån svara mig var är tubon/tuborna är, bara grenrör och luftfilter utan nån liten krakelspektekel snurra imellan thumbs up

den länken handlar de om de första filmen som heter "Westfield med dubbla turboladdade MC motorer" på länken http://www.roadster.se/westfield_video.html

men de är ändå häftig för två motorer är inte lätt att synka, de hade varit riktigt häftigt om de hade varit minst en turbo men han min fullaste eloge för att slänga i två motorer och få den att gå så jämt som den verkar göra hinner dock inte se så mycke på den korta stunden och kvaliten...

kanske lite off topic men var ska man lägga de?

för tillfället motorbyggare (ford)
Citera
icemannen
Kalmar
Här sen Okt 2005

Trådstartare
Re: Årets bluff eller är jag helt blind...

blev nåt knas här fattar inte hur men men

Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004

Där är ju inge turbo, för det första så ser man ju grenrören tydligt och för det andra så har han ju öppna pipercross filter på

Citera
icemannen
Kalmar
Här sen Okt 2005

Trådstartare
Re:

Krille_hlm skrev:
Där är ju inge turbo, för det första så ser man ju grenrören tydligt och för det andra så har han ju öppna pipercross filter på

jo, tänkte inte alls på grenrör först men andra gången efter jag hade sett pipercross filterna så nära insuget så är ju snurran ut sluten, så ser man ju grenrören klart och tydligt, som sagt jag hade haft rejält nersatt syn om de hade suttit nån snurra där...

Citera
Arne Lindgren
Bålsta
Här sen Dec 2004

Jag såg ett reportage om en westfield med två kawa900-motorer i CCC för några år sen.
Jag har för mig att dom hade nån sorts länkaihoplåda mellan dom för synkningen. Hittar tyvärr inte numret just nu.

Kalmar
Här sen Okt 2005

Trådstartare
Re:

Arne Lindgren skrev:
Jag såg ett reportage om en westfield med två kawa900-motorer i CCC för några år sen.
Jag har för mig att dom hade nån sorts länkaihoplåda mellan dom för synkningen. Hittar tyvärr inte numret just nu.

de sitter nåt litet rör imellan vad jag kan se som myser in i insuget om jag inte misstar mig helt....
kan de vara för att kontrollera vakumet
så de är lite lättare att få dom att gå jämt

vet ju att man kan göra så med RC-bilar med då är de 10-20cc .... då de är en av mina hobbeys

där gör man de så enkelt för sig att man sätter tre dre två stora till motorerna och ett litet till lådan ungefär såhär: ooo ,ni fattar principen men då måster ju motorerna sitta brevid varandra, med lådan imellan

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Allmänt banåkaforum
1632 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande