Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2845 besök totalt |
WTCC till Anderstorp
Då verkar det vara bekräftat
källa: fia.com _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
|
||||
Jaha, då får man väl släpa sig dit trots allt...tror jag.
Sist var det öööööööööööööööööööööööööööööööööösregn och ljudnivån på FIA GT var rätt påfrestande efter en stund. Men sånt är livet. ![]() |
||||
Re:
Det var därför man åkte och käkade pizza i Gislaved då FIA GT körde. ![]() Men jag håller med, det hade inte behövt vara så blött. > ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Re:
Ska jag skicka PM med min adress så du vet vart du ska skicka en friplåt? ![]() ![]() Då man har en stark böjelse till standardvagnsracing så måste jag dit. Om jag så ska behöva cykla från Boden! ![]() Hoppas nu också att många STCC-åkare kommer dit och visar upp sig. Skulle vara trevligt och se Volvo och Flash's BMW's med etanolmotorer mot världseliten. Anderstorp finns alltså med i simbin's RACE 07, trevligt trevligt ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Re:
Mmmm precis sånt producenten vill veta såhär dags, nu har vi iofsig haft kontakt med wtcc-organisationen så vi var lite förberedda men ändå.. _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Ja, ryktet ha ju gått länge om detta. Skoj att de blev verklighet och hoppas nu att samtliga STCC stall ta chansen och verkligen visa upp sina kunskaper. Men WTCC kör väl enhetsbränsle som de flesta andra FIA klasser, så Flash BMW och Polestar ha väl svårt och få starta.
Nån som hört något om vilka klasser som är på tapeten för att vara med? _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
Re:
Som snacket gick för någon månad sedan så var FIA nöjda med etanol-satsningen från PoleStar's sida. Var även lite snack om att de ville på något sätt jämföra bränslena, så man kan ju hoppas på en dispens av något slag, för tanken med E85 i racing är ju god. Ett miljösteg i rätt riktning iaf ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Det trodde jag aldrig!
Det snackas så mycket om placeringen av dessa tävlingar. Mexico va ju en ren skitanläggning men där hade väl Seat sin fabrik så därför skulle det köras där. Mycket roligt att få se lite mer VM tävlingar i landet! Blir till att boka upp den helgen. Sist jag var där på internationell tävling öööööööööööööööööööööös regnade det... sen var jag där på STCC förra året.... då öööös regnade det bara! // magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||||
Re:
Verkligen om det nu stämmer _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Re:
Lastvagnar måste det väl vara, eller? ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2845 besök totalt |