| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Ombyggnad av Rudskogen
|
1 besök senaste veckan (4173 totalt) |
|
Ombyggnad av Rudskogen
Kan inte minnas någon tråd om detta... De har stora planer för Rudskogen, se http://www.rudskogen.no/asp/sider.asp?menyKategoriID=42&sideID=0 Det finns ett par snygga animationer för hur de har tänkt sig det hela, http://www.holografisk.no/index/pages/visualisering_rudskogen.html _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
|
Jag har för mig att det varit uppe men hittar inte vart.
Tilke? Det låter seriöst (eller behöver han också kaffepengar? )
F1-animationen gav ju en bra bild av banan, lite Gotlandring-svårt att hålla koll på vart man var bara.
|
||||
|
Re:
Ja, om den blir så som på bilderna lär de väll bara behålla långa rakan å sick-sacket upp till starten idag! Vilket jädrans jobb de kommer lägga ner.... Kul iaf att de kommer använda mycket höjdskillnader! När ska de va klart??? Iaf, ser fram i mot detta projekt! (om de nu blir av innan man är )
_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Re:
Vägen är jättefin och asfalterad upp till grindarna från Rakkestadsvägen, men lite asfalt från grindarna och in till depån hade dom gott kunnat kosta på sig tycker man...
Har sett animationen tidigare på nåt annat forum och det verkar ju väldigt lovande! Hyfsat stort projekt... Banan verkar ju riktigt trevlig redan i nuvarande sträckning, detta året tänkte jag försöka få kört där nån gång i.a.f.
_________________ Peter Karlsson |
||||
|
Blir inte stora banan lite lång? Blir kanske lagom att testa sin privata bil men väl lång och mkt räcken för race.
Gokart banan används väl fortfarande som EM bana? _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
|
Re:
De slösar inte pengar på dumheter. Då depån ska flyttas nuvarande grinden/startrakan som då även ska bli mål så har de inte asfalterat vidare. _________________ Roland Johansson |
||||
|
Re:
Trevligt med banor som är längre en svenskt genomsnitt på 1,8 kilometer typ. En bana ska vara 4km eller lite till _________________ Roland Johansson |
||||
|
Ja men se där, sökfunktionen är inte dum ibland
Jag var precis på väg att kludda ihop en ny tråd men sökte för säkerhets skull Jag fick mail från gatebil idag där det stod att deras huvudträff 09 dvs den stora sommarträffen på Rudskogen är flyttad till Vålerbanan! och detta pga av att utbyggnaden av Rudskogen inte kommer vara klar! Så med andra ord så sätter ombyggnationen igång nästa år någon gång Det ska bli grymt kul att köra den nya banan när den är klar, kan knappt bärga mig 4,6km är ganska långt. Hur lång är GR?? Mvh |
||||
|
Jag gjorde nästan i brallan när jag tittade på f1 animeringen
Att ha 12mil till en sådan anläggning känns för bra för att vara sant
|
||||
|
Kollar man på träffflistan så ska det ju vara träff på Rudskogen i September igen så räknar dom med att göra utbyggnaden på 4månader
Går det såpass fort
Saxat från mailet jag fick: Hei folkens! Da er terminlista for neste sesong satt med en del spennende endringer i 2009... Gatebil flytter hovedtreffet sitt til Vålerbanen. Vi har vurdert dette opp og ned, men etter at Rudskogen ikke blir ferdig med utbyggingen sin og vi sliter med plassen, er vi sikre på at publikum vil få en ny og bedre festivalopplevelse på Vålerbanen i 2009 med blant annet: - Storre utstillingsområde med plass til alle som onsker å stille ut- En stor camp, hvor alle er samlet, kun 150 meter unna baneområdet- Bedre fasiliteter med dusj, mat og toalettfasiliteter- Flere aktiviteter som paintball og fmx-oppvisning.- Tribuner med sitteplasser til mange- 2 baner- flere parkeringsplasser- mange nye spennende aktorer- terrengkjoring i terrengloypa(mer info kommer på nettsiden etter hvert.) Festivalsesongen vil få en knallstart på Rudskogen Motorsenter den siste helga i mai! Terminliste 2009:- Gatebil onIce, Hunderfossen - 7.februar- Gatebil Messe, Lillestrom - 6-8.mars- Gatebil Festival, Rudskogen (!) - 29-31.mai- Gatebil Festival, Mantorp - 26-28.juni- Gatebil Festival, Våler (!) - 10-12.juli- Gatebil Treff, Kristiansand - 15.august- Gatebil Treff, Rudskogen - 12.september
|
||||
|
Den sidan är inte direkt uppdaterad så jag tror (hoppas) mer på gatebils uppgifter! Pratade även med däckkrängaren här på bygden som kör cross och han sa att det även skulle byggas en motorcrossbana bredvid banan!
om allt går i lås
|
||||
|
Här är det senaste! Ser ut som en grymt underhållande bana
http://rudskogen.no/component/conten |
||||
|
http://rudskogen.no/component/conten
Skall tydligen vara klart till våren :woot: |
||||
|
Banan ska vara klar till 2011-sesongen, men det blir inte ny asfalt på den gamla delen för 2012, äfter vad jag vet. Ser mycket bra ut, och hoppas bilen blir klar til sommaren iom. att jag bor 3 mil från Rudskogen..
_________________ Raymond Andersen |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Ombyggnad av Rudskogen
|
1 besök senaste veckan (4173 totalt) |