Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1395 besök totalt |
Utrustning på 996GT3RS?
Skiljer det något i utrustning på dessa? Fanns det ens möjlighet att välja till eller ta bort grejer? Gissar att alla har AC och saknar taklucka. Men sen? Vad kunde man välja mer? Jag har hittat 2bilar där det skiljer på mittkonsollen. Jag vet att man kan välja bort eller lägga till mittkonsollen. Men den röda knappen som sitter på mittkonsollen är den till att utlösa brandsläckaren? och isåfall vad sitter den om man inte har en mittkonsol? ![]() ![]() |
||
om jag kommer ihåg rätt ifrån Motorjournalens reportage så gick de att få dem utan AC. Vet inte om du räknar in det som utrustning, men kolfiberbromsarna, hur var det med dem? Fanns de som tillval?
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
_________________ Kristoffer Lidbrandt - Porsche GT3 www.stacc-racing.com www.facebook.com/stacc.racing/ |
||
Går att få med xenon som tillbehör och man kan även välja bort ac. Sen är kolfiberbromsarna extra. Ska du åka mycket bana skulle jag skippa dom. Byte av skivor etc är snordyrt. Är själv på jakt efter en gt3rs (996) så jag har precis haft samma frågor. Lycka till med köpet.
Patrick |
||
Detta är definitivt en fråga för ett märkesforum
![]() Det måste finnas högvis med kunnande på dom ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Re: Utrustning på 996GT3RS?
Hänvisa till annat forum....Vi kan väl försöka här. Bidrar med det lilla jag kan, sen kan ni andra fylla på. Den röda knappen är huvudströmbrytare inte eldsläckare. Men vad den då isf skulle sitta i stället om inte framför växelspaken vet jag inte. Alla har inte Ac. Några valde bort detta av lite oförstålig anledning med tanke på bilens användning. Hoppa över bilar som saknar Ac är mitt råd. _________________ Stefan Larsson |
||
Jag tror nog oxå att vi kan få svar här. Gäller bara att rätt folk hittar tråden, då kan får vi nog veta fiberriktnig på tyger oxå om vi vill
![]() ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
Får tacka för de svar jag fått.
![]() Tyckte frågan passade här då jag vet att det hänger massa RS folk här som är riktigt duktiga på både porsche och bankörning. Hade frågan gällt hur man monterar mugghållaren på en boxster hade jag givetvis inte ställt frågan här. ![]() Mvh |
||
A/C gick att välja till/bort gratis. PCCB kostade extra, likaså xenonljus. Släckare och strömbrytare gick att välja/till bort gratis. Har man inte hållaren för CD-skivor så sitter knappen till nödströmbrytaren på den fyrkantiga plastytan framför växelspaken på den övre bilden. Har man den strömbrytaren finns också en "yttre" strömbrytare monterad framför vindrutan på vänster sida under framluckan. Carrera dekalen gick att få bort och det gick också att få fälgarna i vanlig silver lack. Detta var nog de normala grejerna men jag har sälert missat nåt. Sen kunde du som vanligt få bilen hur du ville via Porsche Exclusive.
_________________ Thomas Thorhuus Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute" |
||
Hej.
Vit eller svart mittkonsol runt växelspaken Vit eller svart bur Med eller utan toning i framrutan Med eller utan AC Med eller utan Stereo Med eller utan Xenon Med eller utan PCCB Med eller utan mittkonsol för CD skivor. Röd eller Blå dekor Tror jag... Har säkert glömt en del ![]() _________________ Mvh Patrik Toftered |
||
Tack. Vad har du för bil nu Patrik? Det va ju ett tag sedan vi träffades nere på ringen. Har du också RS nu eller?
![]() Xenon, AC vill man ju ha. Dessutom vore det ju trevligt med en vit bur. Vi får se om jag hittar något roligt. ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1395 besök totalt |