| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GRAND FINALE: Race 10 @ Macau, 21/3, kl 19.00
|
5049 besök totalt |
|
Då var det dags för det sista loppet i vår liga. Denna gång på Macau. Macau är en stadsbana med en blandning av snäva knixiga kurvor och långa raksträckor. Den anses var en av de mest krävande baonrna i världen. En sak som hela tiden när närvarande är närheten till betongväggarna. Minsta misstag och bilen går sönder. På vissa ställen är banan bara 3,5 meter bred. De tider som jag har sett att de bästa förarna gör är 2,26,8 Videon: http://video.eurosport.com/2006/11/2 ----------------------------------------- Namn på servern: rejsa.nu Lösen: vinter Antal varv: 2x9 Väder: Sol Tider: 19.00 - 19.30 Practice 19.30 - 19.40 Hotlap Qual (1 varvs kval) 19.40 - 19.45 Warmup 19.45 - 20.10 Race 1 20.10 - 20.15 Warmup 20.15 - 20.45 Race 2 Anmäl er här i tråden!!! Lycka till!!!!! PS Glöm ej att läsa på regler, viktstraff etc etc DS Följande har anmält sig: NiklasM (60 kg) Följande frågetecken: _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
|
|
||||||
|
Sorry igen! F1 träning exakt den tiden
Får komma igen nästa säsong om tiderna passar. Spelet är väl OK och det är ett bra gäng även här på rejsa. Så tack till Niklas och till alla medtävlare för denna säsong.
_________________ Ainis Noritis |
||||||
|
2,26,8
är det möjligt utan att valla? jag har iofs aldrig kört banan förut men det känns inte som att jag ska ligga 14 sek efter då jag kört ett rent varv iofs utan att maxa men i alla fall....
|
||||||
|
Re:
Instämmer Tibur, tror inte heller att det går att köra så fort om man kör rena varv utan att valla friskt, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
|
Re:
Är du så Tibur Tillbaka och träna...
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
|
SAi är en kille som är jäkligt duktig. Här kör han 2,27,841 i en BMW E90
http://www.youtube.com/watch?v=tk_Pw _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
|
Re:
Svårt att avgöra men nog verkar det som att han tar stöd i bland, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
|
Re:
Kolla lite längre fram i videon, då ser man vyn bakifrån...lättare att se så... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
|
Re:
Gjorde det _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
|
tar man "stöd" i kurvorna kanske man gör ett snabbt varv sen börjar bilen bli så tröttt att man tappar massor med fart. Blir intressant att se hur många fullföljer bägge heaten
|
||||||
|
Re:
Tror med att många kommer att skada bilarna lite här o där o få problem längre fram i racen,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
5049 besök totalt |