Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2018 besök totalt |
WTCC 2007 - Vad kan man räkna med?
WTCC-premiären har rusat emot oss nu, och redan nästa helg (10-11 mars) är första 2 racen på Curitiba, Brasilien. Försäsongstesterna brukar enligt mig vara hur intressanta som helst ![]() ![]() Men vad hände med den japanska tillverkaren vi skulle se officiellt 2007? Kanske dyker upp senare, men det har varit ovanligt dött med nyheter/rykten. Någon som vet skvaller från Mazda's satsning. Ett tyskt team höll ju på med något projekt på Madza6. Vad har hänt med Alfa? Deras 156 pratade dom ju om att den hade gjort sitt då den funnits med sedan 1998 i italienska mästerskapet. De skulle ju komma med ny modell, men verkar köra vidare med 156:an. Inget ljud om detta heller, varken på touringcartimes eller fiawtcc.com. Någon som vet några rykten eller sitter på smaskig race-info? Även Ladas satsning gick ju om intet, vilket var synd. Alltid skoj med darkhorses ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Även om jag håller på BMW hela dagarna i både WTCC och STCC, så var det där beslutet om -15 kg för BMW ett knasigt beslut. Iaf så tätt inpå första racet. Dessutom borde de ha rullande start i båda loppen.
Hoppas också på lite fler bilar i startfältet när dom kommer till Europa, för det blev lite avslaget ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Re: WTCC 2007 - Vad kan man räkna med?
Alfa har ingen fabrikssatsning i år, inte förra året heller har jag för mig. Ryktet säger att det blir en Fiat Grande Punto ist. Den är Stekhet! ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Vad har jag missat!
Saknade Rickard R i Wtcc, någon som vet varför????? Någon som vet var den andre Muller`n tagit vägen? Han var inte med i BMW teamet, har för mig att han körde snabbare än Jürg Muller. _________________ Per-ola Mattsson |
||||
Re:
om Rickard vet jag inte men "den anderen Müller" har jag för mig kommentatorerna sa skulle köra Ferrari i någon annan serie. _________________ BMW MC-klubben |
||||
det enda de sade om rickard r va att han skulle köra lemans åt prodrive (aston martin) i år och att seat hade dragit ner med en förare. "men att han inte hade presterat dåligt förra året"
mer vet jag inte heller då jag inte forskat mer i detta. mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||
Re:
Dirk Müller ska köra Fia GT med en Ferrari _________________ Henri Kantola BMW - Freude Am Fahren |
||||
När Seat skar ner på antalet bilar så fick Rydell inte plats längre och man prioriterade förare från länder där det var viktigare att synas än i lilla Sverige.
Müller ska köra F430 i FIA GT som sagt för teamet AF Corse tillsammans med Bruni och Toni Vilander om jag minns rätt. _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Re:
Hur menar du nu? Ska honda göra en wtcc-satsning, för i dagsläget har dem ju inga bilar där. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||
Re:
Ja, det sades ju att en japansk biltillverkare var på väg in. "Chefen" för WTCC-organisationen sa det mot slutet av förra säsongen. Men JAS-Accord:erna finns ju inte med, men de kanske dyker upp i Holland till nästa race. Dom kanske bara inte fick igång sin satsning pga den tidiga premiären i år? _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Re:
va bara något ja hade för mig , som ja läst i typ bilsort.. så har ingen aning. _________________ Jesper Nilsson |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2018 besök totalt |