Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2620 besök totalt |
vagnbok?
vagnbok? hej.. nu är det så att jag inte fattar så mycket alls om vagnbok ![]() nån som orka länka till nån sida där det är skrivet för en amatör som mej om vad det är, hur man gör steg för steg osv.. man lär väll få hem en bes-gubbe osv.............. ....... snälla hjälp mej..... skriv så en amatör fattar ![]() tack tack ![]() _________________ e r i k e r i k s s o n |
||
Re: vagnbok?
Vet inte om det finns någon sida med steg för steg angående Vagnbok..... men det är ganska enkelt.... Vagnbok krävs om man ska tävla i någon Racingklass med några få undantag typ RHK gammelbilar som istället kör med HTP-handling från FIA.... för att få en vagnbok måste fordonet uppfylla regler för någon klass inom racing som det körs tävlingar i. (ska man inte tävla så behövs inte vagnbok såklart) för att få en vagnbok så ringer man helt enkelt en vagnboksbesiktigare (telnr finns på www.sbf.se eller så ringer du till SBF och frågar helt enkelt efter nr till någon som bor nära dig) och när du pratar med honom så bokar du en tid att han antingen kommer till dig (du betalar) eller att du tar bilen och åker till honom på lämplig plats. Det du behöver är en bunt med pengar (har för mig att första gången kostar ca 3000 inkl resor å så, men kan ha fel så kolla det) och 2 nytagna foton taget snett framifrån och snett bakifrån på bilen som finns på "riktigt foto" i sånt där normalt fotoformat som man får från fotoaffären. ...... Åsså en racerbil förståss ![]() |
||
tack nu fattar jag lite mer
![]() fler får gärna skriva ![]() jag ska köra drifting "proint" så jag tar å skriver ut reglerna för proint åker till garget å bes själv först.. annars kan det bli dyrt om jag lär göra det igen hehe.. är korten till för att finnas i vagnboken? _________________ e r i k e r i k s s o n |
||
Re:
Helt rätt, och det jag skrev gäller bara Racingen.... Drifting har jag ingen koll på alls men det vet däremot Daniel. Men ett tips, slå någon i Driftingutskottet en signal så får du veta alla deras bestämmelser och regler. Telefonnr borde finnas på www.sbf.se |
||
Re:
aha så bra ![]() ![]() ![]() tack tack alla _________________ e r i k e r i k s s o n |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2620 besök totalt |