Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 8269 besök totalt |
Idag provkörde jag en bil som nog är bland det "råaste" jag nånsin kört, man gick runt med ett lyckorus ett bra tag efter man lämnat tillbaka bilen. BMW Z4 M coupé, alltså back to basic litegrann på nått sätt och med en motor som sitter som gjuten i den bilen.
Har testat lite olika "prestandabilar" men inget liknar upplevelsen i den här bilen. Jag skriva under på Hammonds beskrivning och jämförelse med Boxter i Top Gear. Vill ha ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
![]() BMW har ju iaf inte varit rädda för att vara konsekventa med Z4MC, tom så att de verkade skrämma många journalister med chassisättningen. En fördomsfull/inskränkt fråga: Är körglädjen lika stor efter tredje uppsättningen bakdäck (inte pga ekonomi utan tristess)? Dvs hur generell är körglädjen (endast brutal drifter eller även härligt komunikativ med fler reglage än gaspedalen)? I vilket fall som helst är det trevligt när koncept inte mjäkas till för att passa för många. |
||||
Re:
Svårt att säga efter en relativt kort tur (30min typ) Men jag har nog aldrig kört en bil som är så rå och engagerande som coupén. Adrenalin var rätt ord, fanns gott om det i systemet efter provturen ![]() En tväräkta sportbil är det iallafall ![]() Som Farsan som också var med och provkörde uttryckte sig ![]() |
||||
Re:
Låter kul! Du har kört nya Boxster/Cayman eller? De upplevs av mig som MER kompetenta än engagerande. Men kanske det vinner i längden. Utan att ha kört Z3M cupe, så antar jag att den inte är lika lätt att åka på gränsen med. Cupen är giftig typ... Efter att ha ägt min RX-8 1.5 år o kört en mängd "lill-Porschar" så ÄR just att de lätta att busa med o ändo ha marginal kvar, det som vinner i längden. _________________ Jan Å |
||||
Roligaste bilen jag kört var min första Saab 900 Turbo, en 80:a, kanske det var nyhetens behag, det där med turbo.
Antagligen skulle dess skick skrämt slag på de flesta här, men den bilen hade jag kul med. Tyvärr gillade inte växellådan min körstil ![]() |
||||
Re:
Lite kluven där faktiskt, det är kul med bilar som är lätta att kontrollera (läs Mini Cooper S t.ex.) Går att åka våldsamt fort med lite puls. Dock är det också kul med bilar att "växa" i, lite utmaning så att säga. Hur giftig Z4 M coupé verkligen är kan jag inte svara på, körde inte under dom förhållandena så att jag ville utforska gränserna ![]() Inte kört någon Porsche än tyvärr, farsan som också var med och provade Coupén har kört lite 996 911:or, Gallardo + lite andra kul bilar, inte sett honom så lyrisk på länge heller ![]() |
||||
Re:
ok, det svarade på min fråga ![]() En lill-Porker o RX-8 vågar man stå på med i alla lägen, då man upplever sig ha full kontroll på chassit. Hur stor del av "vill ha faktorn" var motorn vs chassi? Har rattat ett par M3 o just motorn är sagolik, något man inte kan säga om lill-porsche bilarna. Perfekt vore M3 motorn i en Cayman ![]() _________________ Jan Å |
||||
Re:
Majoriteten ligger helt klart på motorn, med sportknappen intryckt är responsen helt otrolig, folk kan inte på allvar föredra en turbomotor före denna pärla ![]() Men spontant kändes chassit fint också, styrde in fint. Träffade dock på c:a 6 polisbilar under provturen så man fick hålla sig lite i skinnet ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 8269 besök totalt |