| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Resultat - RACE-ligan
|
2 besök senaste veckan (2785 totalt) |
|
Resultat - RACE-ligan
Här kommer ni hitta resultaten samt hur det ser ut med varningar och så. Detta är slutresultatet efter 10 race i vår liga:
Så här slutade konstruktösmästerskapet:
Totalställning gula kort (efter Race 10): Rickard66, 2 st Blondblues, 1 st FvE, 2 st Blymage, 2 st _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
För att du har 21 p i ligan totalt.
Citat från reglerna: c) Straffvikter delas också ut baserat på hur många poäng man fått ihop i mästerskapet, dvs 5 kg för varje 10 poäng som man fått. Dvs har man fått 0-9 poäng så får man inget vikttillägg, 10-19 poäng 5 kg, 20-29 poäng 10 kg etc. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Re:
Du har ju samma poäng totalt som jag men du har ju 20 kg mindre ???? Jag fick ju ingen bättre planering totalt efter sista racet ??? _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||
|
nåja ingen vits att diskutera vikternas korrekthet längre, huvudsaken att det körs konsekvent.
Till nästa säsong så vore det bra ifall reglementet tydligörs bättre. jag har läst igenom det flera gånger men får ingen ordning på det. samt är tveksam till att vikten ska adderas. poängvikt + ställningsvikt + senaste raceresultat vikt = korrekt pålägg enligt min uppfattning men som sagt denna säsong tycker jag vi kör vidare som vi har kört, för rättvisa och kontiunitet. |
||||
|
Re:
nä men rätt ok placering på Puebla |
||||
|
Re:
[quote="Tibur"]
nä men rätt ok placering på Puebla Jo det förstås
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||
|
Re:
Håller med...Det blev halvbra... Dåligt: Att vikterna inte nollställs mellan racen. Att man inte kan få mindre vikter ifall man gör ett lite sämre race. Bra: Det har gjort det liiite jämnare. Trots att ni "proffs" haft 30-40 kg mer än övriga så har ni haft varvtider som är 2-3 sek bättre än de i motten av startfältet. Hade ni haft mindre vikter hade väl halva startfältet blitt varvat och ni hade väl haft varvtider som var 5-6 sek bättre... Men vi får se vad det blir till nästa säsong i höst...RACE07 eller rFactor _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Då har jag kollat på repriserna och det såg halvbra ut...så tyvärr måste jag dela ut några gula kort:
Syltas grabb, 1 st gult kort (genade friskt, speciellt i T1 både i rejs 1 och 2) Blymage, 1 st gult kort (genade även han friskt i T1 i bägge rejsen) FvE, 1 st gult kort (körde på Kroged i race 2 så att han åkte av utan att släppa av på gasen) Detta betyder att Blymage och FvE har två gula kort var och då säger reglerna: 2 gula kort = varning + man får starta sist i nästföljande lopp utan att få kvala _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Helt okey har oxå kollat reprisen.
Men du glömde en "gubbe" till som genade rätt frisk. _________________ Kent Karlén Blue Flag Racing team SSR TCC Div1 - Säsong 1 - 5:a RD TCC mini 2007 - 10:a RD WTCC08 - Team med Mikael Larsson - 3:a |
||||
|
Re:
Jaha där ser man ... f..n va taskigt ... lol _________________ Blymage Kennet Ageby "Den som inte tror, att man blir onykter på vatten, har aldrig åkt med finlandsbåtarna!" |
||||
|
Så då var ligan över och eftersom ingen hörde av sig angående om att ta bort två race så blir slutresultatet som ni kan se ovan!
The winner is............... Blymage
Väldigt bra kört! Under många rejs hade han 60 kg vikttillägg men var ändå allra snabbast. Imponerande! GrovGasarna har gjort det igen! I 5 av 10 race hade han pole! Första pris är en RACE-licens till! Direkt från Simbin. Du får antingen använda den till en dedikerad server eller ge bort till någon som du tycker behöver en licens. Så tack alla för en riktigt trevlig säsong! Hoppas att någon med en dedikerad server kan sätta upp en server så att vi kan köra lite spontanrace då och då tills RACE07 kommer ut. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Resultat - RACE-ligan
|
2 besök senaste veckan (2785 totalt) |